خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر یک اصولگرا پیرامون افشاگری، قصد آن و ماجرای قالیباف

یک اصولگرا با اشاره به تفاوت میان افشاگری و شفافیت، گفت: سفر خانواده قالیباف با توجه به حساسیت های کشور نباید انجام می شد اما افشای این موضوع نه با هدف تذکر به قالیباف بابت رفتار خانواده اش بلکه با هدف تسویه حساب های سیاسی انجام شد.

ناصر ایمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افشاگری در کشور ما حد و مرز و تعریفی ندارد، اظهار کرد: افشاگری اینگونه جا افتاده است که هر چیزی درباره هرکسی شنیدیم اعم از اینکه حریم شخصی باشد یا عمومی، ناشی از عملکرد مدیریتی فرد باشد یا نباشد در فضای عمومی با زبانی پرخاشگرایانه و به شکلی تند مطرح کنیم.

وی ادامه داد: شفافیت یعنی عملکرد افراد در حیطه عمومی بررسی شود تا مشخص شود آن مدیریت به منافع مردم آسیبی نزده باشد. در شفافیت، اسناد و مدارک درست و مستند بوده و براساس آن قضاوت انجام می شود. ادبیات شفافیت مناسب، به دور از بی ادبی و با ارائه راهکار است و ابتدا به خود فرد تذکر داده می شود تا رفتار خود را اصلاح کند و اگر این کار را نکرد، اعلام می شود.

وی درباره موضوع سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه، تصریح کرد: این موضوع به حوزه مدیریتی قالیباف مربوط نمی شود و یک بحث خانوادگی است. من نمی خواهم رفتار خانواده رئیس مجلس را تطهیر کنم، ولی موضوع خیلی مهمی هم نیست. خانواده او به سفری رفته که بسیاری از ایرانیان از اقشار متوسط هم به این سفر رفته اند.اینگونه نیست که خانواده او در کشور غربی زندگی لاکچری داشته باشند یا دو تابعیتی بوده یا اقامت یک کشور اروپایی را داشته باشند. البته این سفر هم با توجه به حساسیت های کشور نباید انجام می شد. در این گونه مسائل، خانواده  مسئولان مراقبت بیشتری داشته باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه این سفر موضوع حاد و مهمی نبود، گفت: بقیه مسائل مثل خرید سیسمونی یا خرید ملک را بدون ارائه مدرکی به این سفر افزودند تا پیاز داغش را بیشتر کنند. من معتقدم افشای این موضوع نه با هدف تذکر به قالیباف بابت رفتار خانواده اش، بلکه با هدف تسویه حساب سیاسی انجام شد. به هر حال قالیباف مخالفانی دارد و این مخالفت ها را در زمان انتخابات ریاست جمهوری یا انتخاب رئیس مجلس دیده ایم الان هم که انتخاب ریاست مجلس در پیش است. شاید هم خواستند ضربه ای به دولت بزنند زیرا قالیباف کمک فکری زیادی به دولت کرده و او و مجلس پشتیبان دولت بوده اند.

ایمانی درباره عملکرد جریان عدالت خواه گفت: من به اسم ها کاری ندارم، بلکه عملکردها را می بینم. در همین موضوع خانواده رئیس مجلس، شایعاتی را درباره رئیس یک قوه مطرح کردند که مساله مهمی است. بحث در سطح معاون وزیر نیست، بلکه در حد مقامات بالای کشور است که باید درباره آنها با احتیاط بیشتری صحبت شود. باید این افراد بازخواست شده و از آنها بابت مسائلی که مطرح کردند، مدرک و مستندات خواسته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا