خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون پارلمانی رئیسی: نمایندگان ایرانیان خارج از کشور اضافه خواهد شد؛ گلایه ها از مشکلات هشت سال گذشته است

فارس نوشت:‌ سیدمحمد حسینی گفت: گلایه‌هایی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که این موضوع بیانگر وجود مشکلات و مطالبات گسترده مردم در حوزه‌های انتخابیه است .

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در نشست امروز معاونان پارلمانی دولت با رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از محمدباقر قالیباف برای برگزاری این نشست و تلاش‌های شبانه‌روزی و مدیریت جهادی وی برای پیشبرد امور و مسائل مهم میان دولت و مجلس اظهار داشت: معاونت‌های پارلمانی در کنار وظایف خود، سفرهای استانی را نیز داشته‌اند و آنها تاکنون ۳۱ سفر به حداقل ۵۰ شهر انجام داده‌اند. معاونان پارلمانی دولت تلاش کرده‌اند تا وزرا و رئیس جمهور در دسترس نمایندگان مجلس باشند و در جریان مشکلات و مسائل کشور از نگاه وکلای ملت قرار گیرند، البته گاهی اوقات محدودیت‌هایی هم وجود دارد اما تلاش شده در این میان کم کاری نشود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: گلایه‌هایی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که این موضوع بیانگر وجود مشکلات و مطالبات گسترده مردم در حوزه‌های انتخابیه است و مردم توقع دارند تا کارهای بر زمین مانده ۸ سال گذشته در این دولت انجام شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه مرز اجرا و نظارت و مصادیق آن باید کاملا شفاف شود، گفت: معاونان پارلمانی در دولت حافظ منافع مجلس نیز هستند و بارها و بارها تلاش کرده اند تا مشکلات بیان شده از سوی نمایندگان را حل کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: به استانداران سفارش کرده‌ایم تا با مجمع نمایندگان مجلس جلساتی را برگزار کنند و تلاش می‌کنیم تا تعامل میان دولت و مجلس به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به وجود طرح‌ها و لوایح مشابه و گسترده در مجلس گفت: گاهی در خصوص یک موضوع دو یا سه طرح وجود دارد که بهتر است نمایندگان صبر کنند تا لایحه در آن خصوص به مجلس ارسال شود. البته می‌توان با محوریت لوایح، طرح‌ها و لوایح ارسالی در مورد یک موضوع را تجمیع کرد.

* اثرگذاری معاونت‌های پارلمانی در تصمیم‌سازی‌های کشور

در ادامه قاسم جعفری معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: با توجه به انتظار مردم و مقام معظم رهبری از دولت و مجلس انقلابی، ما محکوم به موفقیت هستیم و دراین راستا باید همدلی و راهبرد درست وجود داشته باشد. معاونت‌های پارلمانی در تصمیم‌سازی کشور اثرگذار بوده و نیاز به تقویت دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، نشست‌های علمی میان دولت و مجلس برگزار شود و در این زمینه می‌توان بر روی مرز بین اجرا و نظارت به صورت علمی‌تر بررسی‌هایی را انجام داد.

* لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای چکش‌کاری طرح‌ها و لوایح

سید علی ادیانی معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس نیز در ادامه گفت: طرح‌ها و لوایحی با مضامین مشترک در کمیسیون‌های مجلس وجود دارد که تجمیع آنها با محوریت لوایح بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری نظام در سال ۱۳۸۹ اظهار کرد: بندهای مهمی برای تعیین تکلیف میان دولت و مجلس در این سیاست‌های کلی وجود دارد که در صورت موافقت رئیس مجلس می‌توان کارگروه مشترکی را برای بررسی مسائلی از جمله طرح‌ها و لوایح، تطبیق آنها با قوانین و … تشکیل داد تا پیش از اعلام وصول طرح‌ها و لوایح چکش‌کاری‌های لازم در خصوص آنها انجام شود.

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس بیان کرد: بدنه کارشناسی بسیار خوبی در دولت وجود دارد که می‌تواند به امر قانونگذاری در مجلس کمک کند و نمایندگان همان‌گونه که از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده می‌کنند، می‌توانند از نظرات کارشناسی دولت نیز استفاده کنند. ۱۹۴ طرح و ۱۷۷ لایحه در مجلس وجود دارد که تجمیع آن ها می‌تواند به پیشبرد امور بسیار کمک کند.

* همراهی وزارت خارجه با مجلس برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور

علی‌رضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه نیز در این نشست ضمن تاکید بر اینکه بدنه اداره مجلس شورای اسلامی تکیه گاه مهمی برای ما است، گفت: همکاری های علمی و مطالعاتی دولت و مجلس در حوزه سوال، طرح، لوایح و … در حال انجام است و بدنه کارشناسی وزارتخانه ها می تواند در تقویت بنیه علمی و تخصصی نمایندگان مفید واقع شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۶ میلیون جمعیت ایرانیان خارج از کشور است که متاسفانه هیچ نماینده ای در مجلس ندارند به همین دلیل شورای عالی ایرانیان در وزارت امورخارجه می تواند در موضوع ایرانیان خارج از کشور به مجلس کمک کند، همچنین تلاش کرده‌ایم تا برای تقویت دیپلماسی امور پارلمانی، ارتباط نمایندگان را با سفارتخانه های خودمان به عنوان دیده بان وزارت خارجه نزدیک‌تر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور: گلایه‌های مجلس، نشانه مشکلات بر زمین مانده 8 سال گذشته است‌

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا