خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدام کسب‌وکارها به دلیل کرونا مشمول تعویق اقساط وام شدند؟

در پی مصوبه شوراي پول و اعتبار درباره‌ی کمک به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عناوين بخش‌ها و رسته‌هاي کسب و کارهايي که به طور مستقيم از بيماری کرونا دچار بيشترين آسيب شده‌اند و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند، به شرح زیر است:

1. مراکز توليد و توزيع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذيرايی، قهوه‌خانه‌ها، اغذيه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخيص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذيرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذيرايی و تفريحی و خدماتی بين‌راهی (و موارد مشابه به تشخيص وزارت ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی)

3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوايی، جاده‌ای، ريلی و دريايی

4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

5. توليد و توزيع پوشاک

6. توليد و توزيع کيف و کفش

7. مراکز توزيع آجيل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبميوه

8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفريحی

9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

10. مراکز توليد، توزيع و فروش صنايع دستی

گفتنی است مراتب به قيد فوریت به تمامي واحدهاي بانک‌‌‌‏ ها و مؤسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت دقيق به عمل می آيد.

یادآور می شود اقساط وام های قرض الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا