خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نهضت آزادی حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

نهضت آزادی در بیانیه‌ای در محکومیت حمله تروریستی اهواز تاکید کرد: مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید در چارچوب دکترین امنیت ملی مبتنی بر رعایت حقوق اساسی و حاکمیت ملت و فارغ از هرگونه رویکرد تقابلی و شیوه‌های سرکوبگرانه در صدد چاره‌جویی و پیشگیری از تکرار فجایع مشابه برآمده و به مهار زمینه‌های خشونت در ایران توجه کنند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، بخش‌هایی از این بیانیه در پی می‌آید:

حمله مرگبار به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز ظاهرا توسط گروه تروریستی «الاحوازیه» در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از سربازان، پرسنل نظامی و جمعی از هم‌وطنان غیرنظامی اهوازی شد، فاجعه‌ای تروریستی و از مصادیق بارز خشونت سازمان‌یافته در جامعه بحران‌زده ماست که وجدان تمامی ایرانیان و دوستداران صلح و بشریت در سراسر جهان را متاثر ساخت.

نهضت آزادی ایران، ضمن تسلیت به بازماندگان این فاجعه، خانواده‌های داغدیده، ملت ایران و مردم شریف اهواز که در پی این مصیبت ناجوانمردانه، دیگر بار تجربه زندگی در وحشت و ناامنی را متحمل شده‌اند، خاطرنشان می‌کند که هر نوع خشونت و تروریسم به لحاظ انسانی، اخلاقی و سیاسی محکوم است.

هشدار می‌دهيم که مبادا آتش انتقام و رفتارهای واکنشی به بازتولید فراگیر خشونت، تضعیف نهاد دولت مرکزی، افزایش شاخص‌های بی‌اعتمادی عمومی و واگرایی اجتماعی و گسترش اختلافات و تعارضات قومی و عقیدتی در ایران منجر شود.

تلاش در راستای توسعه همه‌جانبه ایران در پرتو رفع تبعیض‌های اجتماعی و پاسخ به کمبودها و ضرورت‌های اقتصادی و به رسمیت شناختن هویت و حقوق اقوام ایرانی و از جمله شهروندان عرب‌تبار خوزستانی، تنها راهی است که می‌تواند اهداف تجزیه‌طلبانه و پایگاه اجتماعی معارضان را تحت تاثیر قرار داده و به ارتقای ثبات و ایجاد نظم عمومی مدد رساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا