خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربات‌های ناسا در زیر زمین!

پژوهشگران ناسا، مجموعه‌ای از ربات‌ها را برای شرکت در رقابت‌های مربوط به جستجو در محیط‌های زیر زمینی ابداع کرده‌اند.

به گزار ایسنا و به نقل از اسپیس، در پی فراخوان “آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا” یا “دارپا” (DARPA) برای نقشه‌برداری سریع، مسیریابی و جستجوی پویا در محیط‌های زیرزمینی، شرکت‌های بسیاری برای ابداع ربات‌های خودکار اقدام کرده‌اند.

دارپا در این فراخوان، علاقمندان را دعوت کرد تا در رقابتی که بین روزهای ۱۵ تا ۲۲ ماه جاری در شهر پیتسبرگ آمریکا برگزار می‌شود شرکت کنند و یک فناوری جدید ارائه دهند که به نیروهای نظامی و گروه‌های جستجو در نقشه‌برداری و بررسی مناطق زیرزمینی کمک کند.

گروهی از پژوهشگران “آزمایشگاه پیش‌رانش جت”(JPL) ناسا نیز از شرکت‌کنندگان این رقابت هستند که میان ربات‌ها و پهپادهای گوناگون در جریان است. ممکن است فناوری‌های ارائه شده در این رقابت، برای ماموریت‌های فضایی نیز مناسب باشند و ناسا بتواند از آنها در ماموریت‌های بررسی غارها و دهانه‌های آتشفشان سیارات دیگر استفاده کند.

“لئون آلکالای”(Leon Alkalai)، مدیر اداره برنامه‌ریزی راهبردی آزمایشگاه پیش‌رانش جت، گفت: ما قصد داریم با سرمایه‌گذاری در این رقابت، برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. شکی نیست که چالش بزرگ بعدی آزمایشگاه پیش‌رانش جت و ناسا، در مورد اکتشافات زیرزمینی خواهد بود.

پژوهشگران آزمایشگاه پیش‌رانش جت، در این گروه با پژوهشگرانی از “موسسه فناوری کالیفرنیا”(Caltech)، دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT) و “موسسه علم و فناوری پیشرفته کره”(KAIST) همکاری دارند. این گروه ۶۰ نفره، مجموعه‌ای از شش ربات را ابداع کرده‌اند که می‌توان آنها را با کمک هوش مصنوعی در میان مسیرهای زیرزمینی راهنمایی کرد. این ربات‌ها می‌توانند در مسیرهای زیرزمینی حرکت کنند و اشیای مخفی شده در مسیر از جمله تلفن همراه را پیدا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا