خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصاف نیوز مشترکاً با رجا نیوز رتبه 27 ام رده‌بندی سایت های کشور را به دست آورد

ارزیابی پایگاه های خبری، بر اساس فرم های خود اظهاری و نظر کارشناسی کمیته 7 نفره رتبه بندی متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه های خبری اعلام شد. و انصاف نیوز به همراه سایت رجانیوز 27 ام کشور شد. نکته جالب قرار گرفتن این دو سایت با جناح گیری های متفاوت سیاسی در کنار هم است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، فرم خوداظهاری رتبه بندی پایگاه های خبری، در نیمه اول سال ٩٤، پس از 66 جلسه بررسی به تصویب مدیران مسئول پایگاههای خبری رسید. بر اساس شیوه نامه و شاخص های رتبه بندی، پایگاههای خبری به صورت داوطلبانه اقدام به ارسال فرم خوداظهاری به کمیته رتبه بندی کردند.

شاخص های خود اظهاری بر اساس عملکرد پایگاه های خبری در پائیز سال ٩5 مورد ارزیابی قرار گرفت.

خوداظهاری حدود 200 پایگاه خبری که فرم مستندات رتبه بندی را بر اساس شیوه نامه اعلامی ارسال کرده بودند در مرحله اول بررسی و ارزیابی شد که از این تعداد 27 پایگاه خبری به دلیل رعایت نکردن ماده 18 قانون مطبوعات از روند بررسی خارج شدند. این اقدام بر اساس شیوه نامه اعلامی انجام شده است.

کمیته رتبه بندی پس از ارزیابی و راستی آزمایی خوداظهاری‌ها نتایج اولیه را در قالب جدول امتیازات برای مدیران مسئول پایگاههای خبری که در طرح رتبه بندی شرکت کرده بودند، ارسال کرد. پس از ارسال نتایج اولیه رتبه بندی پایگاههای خبری برای مدیران مسئول، ٤٨ پایگاه خبری به نتایج اولیه رتبه بندی اعتراض داشتند و مستندات خود را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ١٨ اسفند به دبیرخانه ارسال کردند. از ٤٨ اعتراض ارسالی ٣٦ پرونده بر اساس مستندات ارسالی بازبینی و بررسی شد و مدیران مسول ١٢ پایگاه خبری نیز در زمان مقرر شده در جلسه بررسی اعتراض حضور یافتند و مستندات خود را به اطلاع اعضای کمیته رتبه بندی رساندند.

نتایج دومین دوره رتبه بندی پایگاه های خبری عمومی را می توانید از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تبريك ميگم نه از اين جهت كه با رجا نيوز هم رتبه شديد – كه واقعاً مايه نگرانيه – بلكه از اين جهت كه در بين ٢٠٠ پايگاه خبرى رتبه خوبى كسب كرديد باميد روزيكه بين ده رتبه اول قرار بگيريد

  2. دستمریزاد به اهالی انصاف نیوز ، که توانسته چنین مخاطبین فهیمی را دور خود جمع کند ، که اگر بخواهیم انصاف در گسترش حقیقت و آگاه سازی رو معیار سنجش قرار دهیم ، رجا نیوز ها بروند کشکشان را بسابند.
    میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا