خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزینه‌های مدیرعاملی ایران خودرو

روزنامه ایران نوشت: از روز دوشنبه که سخنگوی دولت خبر تغییر مدیرعامل ایران خودرو را داد حرف از گزینه‌های جایگزین در محافل خودرویی مطرح شد. اولین نفر و محتمل‌ترین گزینه برای رفتن به جاده مخصوص عباس علی‌آبادی مدیرعامل فعلی مپناست.

علی ربیعی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اسم وی را آورد و گفت قرار است که مدیرعامل مپنا به ایران خودرو برود. اما غروب روز دوشنبه در برخی از سایت‌ها و برخی از کانال‌ها به‌صورت غیر رسمی و به نقل از علی‌آبادی آمد که وی مدیرعاملی ایران خودرو را نپذیرفته است. علی‌آبادی اکنون مدیریت مجموعه‌ای را بر عهده دارد که در حوزه‌های نیرو، نفت و گاز، سرمایه‌گذاری وحمل و نقل ریلی فعال است و می‌توان گفت یکی از قویترین هلدینگ‌های کشور است.

البته او سابقه معاونت وزیر نیرو را هم در کارنامه کاری خود دارد. تا لحظه تنظیم خبر، روزنامه ایران چندین بار با عباس علی آبادی تماس گرفت ولی وی پاسخ نداد. از این‌رو احتمال دارد امروز یا هفته آینده وی به خانواده آبی پوشان جاده مخصوص ملحق شود. آنگونه که مطلع شدیم حکم علی آبادی برای مدیریت ایران خودرو صادر شده است ولی منابع مطلع ما می‌گویند فشار برخی از گروه‌ها شاید باعث شود که فرد دیگری در پست مدیریت ایران خودرو قرار گیرد.

در حالی که سخنگوی دولت در نشست خبری خود احتمال داد که مدیرعامل مپنا، مدیرعامل ایران خودرو شود، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در وزارت صنعت جلسه ویژه‌ای برای انتخاب مدیر ایران خودرو تشکیل شده است. یکی از گزینه‌های احتمالی این وزارتخانه، حسن وفادار ینگجه است.

وی خرداد ۹۸ به حکم رئیس سازمان گسترش و نوسازی به هیأت مدیره ایران خودرو راه یافت. گزینه دیگری که احتمال داده می‌شود و اسم آن در خانواده صنعت خودرو غریبه نیست، منوچهر منطقی است.

وفادار ینگجه اواخر سال ۸۷ از ایران خودرو رفت و به خانواده وزارت دفاع ملحق شد. زمان برکناری وی وزیر وقت اعلام کرد: صنعت هواپیماسازی کشور معطل منوچهر منطقی مانده است. در حال حاضر ایران خودرو با تنش‌های متعددی روبه‌رو است، از این‌رو مدیری که بخواهد به جاده مخصوص برود باید چالش‌های زیادی را حل و فصل کند.

کارشناسان می‌گویند علی آبادی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت ایران خودرو است. چرا که او در دو مقوله یک داخلی‌سازی و افزایش توانمند‌سازی قطعه سازان و دیگری بی‌اثر کردن تحریم‌ها کارنامه خوبی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا