خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: افغانستان دانشگاه هاروارد تروریسم است

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ایالات متحده در حال بازگرداندن تعدادی از نیروهای خود است اما ما باید در افغانستان حضور داشته باشیم. این منطقه به نظر دانشگاه هاروارد تروریسم است. ما برای ۱۹ سال در آنجا صلح‌بان بوده‌ایم و به قطع یقین،‌ شما می‌بینید که این مقدار کافی است. آمریکا در حال مذاکره است و ما شاهد خواهیم بود چه اتفاقی می‌افتد. اما طالبان می‌تواند به راحتی ناآرامی در منطقه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در کاخ سفید دخالت کشورش در این جنگ ۱۸ ساله در افغانستان را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این مضحک است و بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که اگر آمریکا بخواهد، می‌تواند ظرف یک هفته در این جنگ پیروز شود اما نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر، ۱۰ میلیون افغان را بکشد.

ترامپ همچنین گفت: ایالات متحده در حال بازگرداندن تعدادی از نیروهای خود است اما ما باید در افغانستان حضور داشته باشیم. این منطقه به نظر دانشگاه هاروارد تروریسم است. ما برای ۱۹ سال در آنجا صلح‌بان بوده‌ایم و به قطع یقین،‌ شما می‌بینید که این مقدار کافی است. آمریکا در حال مذاکره است و ما شاهد خواهیم بود چه اتفاقی می‌افتد. اما طالبان می‌تواند به راحتی ناآرامی در منطقه را متوقف کند.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان به دوحه، قطر رفته و افغانستان رفته تا به گفتگو با طالبان و دولت کابل درباره روند صلح ادامه دهد.

ترامپ اخیرا با مشاوران ارشد امنیت ملی دیدار داشت تا به بررسی روند صلح طالبان-آمریکا بپردازد که می‌تواند به این جنگ طولانی مدت پایان دهد.

این برنامه شامل نهایی شدن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و اجرای تعهدات طالبان برای مقابله با تروریسم در این کشور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا