خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی از کاندیدای پوششی استقبال کند»

«علی تاجرنیا» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی درباره ی موضوع کاندیدای پوششی در روزنامه ی امیدایرانیان نوشت:

طرح بحث کاندیدای پوششی را در انتخابات سال ۹۶ باید از۲ منظر مورد بررسی قرار داد. یکی از منظر تیم دولت است. از این منظر نباید توقع حمایت از این طرح داشت. در واقع دولتی‌ها ممکن است این احساس را داشته باشند که حضور داوطلبی که از مجموعه اصلاح طلبان است، چه بسا بتواند شعارهایی مطرح کند و انتظارهایی را در فضای جامعه پاسخ دهد. از این رو نگرانی‌ها و یا عدم استقبال از سوی تیم دولت، تا حدی دور از ذهن نیست. اما فکر می‌کنم که دولتی‌ها باید از اینکه فردی در انتخابات حاضر شود که طرح مطالبات بخش‌هایی را از جامعه را انجام دهد باید استقبال کنند.

همچنین از منظر اردوگاه اصلاح طلبی معتقدم که نباید فضای بی اعتمادی ایجاد شود و نباید فضا به سمتی برود که بهانه‌ای به دست مخالفان بیافتد تا بخواهند به اقداماتی دست بزنند. چرا که این مسأله می‌تواند یکسری مخالفان روحانی را تهییج کند به سمت اینکه بخشی از انتظار اصلاح طلبان با تأیید نامزدی‌شان حل می‌شود. همچنین روحانی احساس کند که اصلاح طلبان نگاهشان به بحث کاندیداتوری، الزاماً پوششی نیست.  از این منظر می‌توان گفت که طرح یک کاندیدای اصلاح طلب به عنوان کاندیدای پوششی  می‌تواند معایب بیشتری داشته باشد. هر چند که این مشکل حسن روحانی است که هنوز به اصلاح طلبان اعتماد ندارد. اصلاح طلبان آنفدر در حق حسن روحانی ایستادگی کرده‌اند که باید این اعتماد جلب شده باشد و حضور یک نامزد پوششی نباید این احساس را در دولت ایجاد کند.

به هر صورت در این بحث اگر چهره‌های مطرح اصلاح طلبان کاندیدا شوند، کنار رفتنشان به مصلحت نیست. در شرایطی  دکتر عارف ایثار بزرگی کردند که به نفع  ملت و مجموعه کشور تمام شد. تکرار این کار در این شرایط و در حد شخصیت‌های طراز اول اصلاح طلبی به صلاح نیست. در سطح شخصیت‌های دیگر هم چون بحث از سوی مردم و اصلاح طلبان جدی گرفته نمی‌شود، باز هم تأثیر چندانی نخواهد داشت.

بنابراین اینکه اصلاح طلبان سازماندهی دست به چنین اقداماتی بزنند، باعث فرستادن پالس‌ها و نتیجه گیری‌های غلطی می‌شود که مناسب رابطه اصلاح طلبان و حسن روحانی نیست. چرا که در همین راستا باید بپذیریم که حسن روحانی تحت فشار است و مجموعه‌هایی اطراف او هستند که همانند او فکر نمی‌کنند. در واقع برخی هستند که بدشان نمی‌آید که رابطه روحانی با مجموعه اصلاح طلبان تیره و تار شود و از آب گلالود ماهی بگیرد. از این رو روحانی در دولت آتی بیش از هر چیزی نیازمند تجدید نظر در حلقه اول اطرافیانش است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا