خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رد درخواست نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از بنی گانتس، رقیب اصلی خود در انتخابات پارلمانی خواست تا برای تشکیل دولت وحدت فراگیر به او بپیوندد. اما حزب آبی سفید گانتس این درخواست را رد کرده و اعلام داشت از چه زمانی بازندگان برندگان را دعوت می‌کنند؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از انتخاباتی که در اسرائیل به بن بست رسید، شانسی برای وی جهت تشکیل دولت راست‌گرا وجود ندارد.

نتانیاهو از بنی گانتس، رئیس حزب “آبی سفید” و رقیب اصلی‌اش در انتخابات پارلمانی خواست تا برای تشکیل دولت وحدت فراگیر به او بپیوندد. بنیامین نتانیاهو همچنین به احتمال توافق “نخست‌وزیری گردشی” با بنی گانتس اشاره کرده است.

اما براساس گزارش اسکای نیوز، بنی گانتس پیشنهاد نتانیاهو را برای نخست وزیری گردشی رد کرده است. حزب آبی سفید گفته است این پیشنهاد یک مانور رسانه‌ای ضعیف است نتانیاهو مرد خطرناکی است که نتایج انتخابات را نمی‌پذیرد از چه زمانی بازندگان برندگان را دعوت می‌کنند هر زمان که ما دولت ائتلافی بخواهیم درخواستش را مطرح خواهیم کرد.  وقت آن است که نتانیاهو بیدار شده و نتایج انتخابات را بپذیرد. مردم اسرائیل تصمیم گرفته‌اند حزب آبی سفید دولت آتی را هدایت کند. اگر اتهامی متوجه نتانیاهو نباشد می‌تواند در دولت آتی گانتس حضور داشته باشد.

نتانیاهو  در جریان سخنرانی خود در مقابل جمعی از هوادارانش در حزب لیکود از  کلمه پیروزی استفاده نکرد و در عین حال به شکست هم اقرار نکرد. وی خاطرنشان کرد که به دنبال تشکیل دولت با تمامی جریان‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی و مذاکره با احزاب راست‌گرا به منظور تشکیل دولت است.

نتانیاهو همچنین تصریح کرد: تل‌آویو فرصت‌های بزرگی در پیش دارد و با چالش‌های امنیتی بسیاری رو به رو است. وی افزود: طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به “معامله قرن” که به زودی رونمایی خواهد شد،  “نقطه عطف تاریخی” خواهد بود.

وی گفت: باید “دولتی قوی” برای حمایت از  دولت ملت یهود تشکیل شود و این دولت نمی‌تواند به احزاب عربی مخالف با اسرائیل اعتماد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا