خرید تور تابستان ایران بوم گردی

داستان خواستگاری آیت الله محقق داماد با دختر موسس حوزه قم

سید محمدعلی ابطحی در پستی تلگرامی نوشت:

داستان تاریخی خواستگاری آیت الله محقق داماد، پدر آقایان محقق داماد با دختر شیخ عبدالکریم حایری موسس حوزه قم:

آیت الله حائری: من نزدیک ظهر کنار حوض برای نماز وضو می‌گرفتم؛ در زدند. خادم در را باز کرد و گفت: آقا سید محمد احمد آبادی است. گفتم: این آقا سید محمد طلبه کلاشی نیست و درسخوان است و هر وقت مراجعه کرده، بابت اشکال درسی بوده است.

فکر کردم باز هم به همین دلیل آمده است. گفتم بگویید تشریف بیاورد داخل. وارد که شد من گفتم: بفرمایید داخل اتاق! من وضو می‌گیرم و بر می‌گردم. بعد از وضو که داخل اتاق شدم، سرش را پایین انداخت و پاکتی جلوی من گذاشت.

پاکت را باز کردم و دیدم خودش شخصا آمده خواستگاری دخترم. من هم گفتم از طرف من مانعی نیست؛ اما می‌دانید که اجازه و رضایت دختر شرط است.

رفتم داخل به دخترم گفتم: آقا سید محمد احمد آبادی را که می‌شناسی؟ طلبه نجیب درسخوانی است. ایشان به خواستگاری شما آمده، نظرتان چیست؟

دخترم گفت: پدر، من در برابر شما نظری ندارم.

گفتم: به نظر من خوب است.

گفت: هرچه شما بفرمایید.

گفتم: پس من الان می‌روم صیغه عقد را بخوانم.

رضایت دخترم را گرفتم و برگشتم. صیغه عقد را خواندم. مهریه هم جزئی بود. بعد گفتم دیگر دخترم همسر شماست و در آن اتاق است. من رفتم برای نماز.

از مجله حریم در مصاحبه با آیه الله سید جعفر شبیری

عکس: از راست: آیه الله سیدعلی محقق داماد. مرحوم علی حجتی کرمانی و من در کرمانشاه محل تبعید آقای حجتی کرمانی سال ۱۳۵۶ یا ۱۳۵۵

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-آین خیلی آفرین دارد اگر امروزه نیز هر روحانی فرزند آوری زیاد داشته باشد مثلا هفت دختر چند پسر دخترانش را اینگونه ساده به عقد خواستگاران مناسب در بیاورد در بین مردم هم از دواج ساده رواج پیدا می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا