خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“کتابخوانی” وارد برنامه درسی می‌شود؟

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون شورای عالی آموزش و پرورش در تلاش است تا ماده واحده‌ای تصویب کند که کتابخوانی جزو برنامه درسی قرار بگیرد، از اختصاص سه میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مقطع ابتدایی سراسر کشور خبر داد.
سیدحمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با بیان اینکه طرح مشترکی با وزارت ارشاد برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی در دست داریم اظهار کرد: قصد داریم امسال یک گام جهادی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی برداریم.
وی افزود: توافقنامه مربوط آماده، اعتبارات لازم دیده شده و وزارت ارشاد آماده همکاری است تا در کلاس‌های درسی مقطع ابتدایی کتابخانه‌هایی دایر کنیم که کتاب‌های مفید مربوط به هر پایه در آنها قرار بگیرد.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرار است دانش‌آموزان این کتاب‌ها را بخوانند و سرکلاس درس تشریح کنند، گفت: این کتاب‌ها باید مصرف شوند و وسایل لوکس دکوری نیستند.
تلاش برای گنجاندن کتابخوانی در برنامه درسی
کفاش افزود: از سوی دیگر معاونت ابتدایی برای معلمان دستورالعمل می‌نویسد تا بخشی از ساعت کلاس را به خواندن و نقل کتاب‌ها اختصاص دهند. در این صورت یک دانش آموز کتاب را می‌خواند و مابقی گوش فرا می‌دهند و انس با مطالعه ایجاد می‌شود. اکنون شورای عالی آموزش و پرورش در تلاش است تا ماده واحده‌ای تصویب کند که کتابخوانی جزو برنامه درسی شود.
راه‌اندازی مجدد جشنواره کتاب سال دانش‌آموزی
وی از راه‌اندازی مجدد جشنواره کتاب سال دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این جشنواره مدتی تعطیل شده بود. در این صورت دانش‌آموزان اهل قلم ما که کتاب می‌نویسند، کتابخوان هستند و ذوق نویسندگی دارند را شناسایی می‌کنیم، کتب آنها را منتشر کرده و به آنها جوایزی می‌دهیم تا نهضت کتابنویسی ایجاد شود.
برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها آبان‌ماه و همزمان با هفته کتاب و با مساعدت وزارت ارشاد برپا می‌شوند. براین اساس کتاب‌های خوب دوره‌های مختلف با تخفیف مناسب برای فروش عرضه می‌شوند.
کفاش با بیان اینکه تعداد زیادی از کتابخانه‌های کلاسی باید بروز شوند، گفت: برخی از این کتاب‌ها مربوط به 10 سال گذشته هستند. کتاب‌های کودک و نوجوان باید بروز شوند.
وی با اشاره به فعالیت شورای سامانبخشی منابع آموزشی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از لحاظ قانونی ناشران دو نسخه از هر کتابی که قرار باشد منتشر شود را برای این شورا ارسال می‌کنند، آنها کتب را ارزیابی کرده و در کتاب‌نما منتشر می‌کنند. ما امسال از کتاب‌نما خرید خواهیم کرد که همگی آنها کتاب‌های جدید چاپ شده در یک تا دو سال اخیر و منطبق با برنامه درسی و تربیتی هستند.
اعتبار 3 میلیارد تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص بودجه یک میلیارد تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در شروع کار گفت: وزارت ارشاد و استان‌ها و مناطق هم به همین میزان مشارکت می‌کنند و یک کف اعتباری سه میلیارد تومانی برای شروع این امر در نظر گرفته شده است. مطمئن هستیم هر چه به جلو پیش برویم اعتبارات برای مراحل بعدی تامین خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا