خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میدان‌داری زاکانی درمورد فساد در پتروشیمی

🔻  کانال از نفت چه خبر نوشت: در طول سه دهه اخیر ایرانیان بارها در معرض اخباری در مورد فساد افراد یا شرکت‌های بزرگ و کوچک قرارگرفته‌اند. در این بین اما  زشت‌ترین جلوه از این ماجرای تکراری ،  میدان‌داری برخی بازیگران عرصه سیاست و سو استفاده  آنها از امکانات و تریبون‌های عمومی به قصد چهره‌سازی و بهره برداری سیاسی است. چه اینکه هنوز خاطره تلخ “ایران مارین سرویس” که در خلال آن یک جریان سیاسی با به راه انداختن پروپاگاندای رسانه‌ای یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل دریایی را زمین گیر و صاحب بخت برگشته آن را به روز سیاه نشاند، از اذهان عمومی پاک نشده است.

🔻 در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری در مورد وقوع فساد در حوزه پتروشیمی همراه با تبلیغات پرفشار صداوسیما و با میدان‌داری علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس بوده‌ایم.رویه‌ای خلاف قوانین موضوعه کشور و البته مسبوق به سابقه که طراحان آن با استفاده از مصونیت و رانت سیاسی به طرح اتهام علیه دیگران در نزد افکارعمومی می‌پردازند.

🔻 فارغ از داوری در مورد صحت اتهامات مطروحه علیه افراد توسط آقای زاکانی باید از  ایشان پرسید که اولاً چه کسی مسئولیت رسیدگی و سپس افشای اطلاعات پرونده‌های قضایی را به ایشان سپرده است و ایشان دقیقا با چه عنوان و یا سمت سازمانی به این پرونده‌ها ورود می کنند؟ ثانیا در صورت اثبات بی گناهی متهمان در دادگاه آیا آقای زاکانی مسئولیت ادعاهای خویش را می‌پذیرند؟ ثالثاً احتمالاً آقای زاکانی در مقام فعال سیاسی و رسانه‌ای مدعی کشف چنین فسادهایی در نظام قضایی، امنیتی و اقتصادی کشور هستند، اما پرسش این است که چرا تنها ایشان از فرصت تحقیق و سپس افشای اطلاعات پرونده‌های قضایی آنهم در رسانه‌ای همچون صدا و سیما برخوردار  هستند؟

🔻 نکته تامل برانگیزتر آنکه امروز فعالیت‌های مجموعه‌ای از سوی آقای زاکانی به عنوان فساد در رسانه‌ها طرح می شود که تا پیش از این به دلیل موفقیت‌ در تولید محصولاتی نظیر کاتالیست برای  واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهای بزرگ کشور نظیر ستاره خلیج فارس و قطع وابستگی ایران به کشورهای غربی، مورد تعریف و تمجید قرار می‌گرفت. آیا رفتاری اینچنین با فعالان اقتصادی به افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران آنهم در شرایط تحریم نخواهد انجامید؟

🔻البته هنوز خاطره پیشگویی‌های آقای زاکانی در مورد میزان غرامت پرداختی از سوی ایران به طرف اماراتی در پرونده کرسنت در مواقع برگزاری جلسات داوری از اذهان پاک نشده است. از همین رو باید از ایشان پرسید براستی شما آن ارقام ۳۰ تا ۴۵ میلیارد دلاری را بر اساس کدام محاسبات و با آگاهی از کدام جزئیات پرونده در رسانه‌ها مطرح می کردید؟ آیا نسبت به عواقب  حقوقی اقدامات خود و تاثیر آن بر روند رسیدگی به این پرونده در جلسات داوری آگاه بودید؟

🔻 واضح است که اعلام نظر در مورد متهمان پرونده‌های قضایی، پیش از رسیدگی به اتهامات آنها در دادگاه، آنهم در صداوسیما اقدامی خلاف قانون است که علاوه بر  تلاش برای جهت دادن به تحقیقات، موجب تضییع حقوق متهمان نیز می‌شود. از همین رو باید گفت زیبنده است که آقای زاکانی با ادعای مبارزه با فساد، خود از انجام اقدامات خلاف قانون دست بکشند و روندهای قضایی و حقوقی کشور را محترم شمرده و  بازیچه امیال سیاسی خود و جریان سیاسی متبوعشان نفرمایند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا