خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا بدون درخواست کارت‌ سوخت المثنی صادر می‌شود؟

صدور کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین حاشیه‌هایی همراه بود. صدور کارت‌های المثنی با وجود سالم بودن کارت های اولیه یکی دیگر از حاشیه‌های این طرح است. از طرفی گفته می‌شود که در بعضی استان‌های مرزی، جایگاه‌ها کارت سوخت مادر ندارند و هر لیتر بنزین در این استان‌ها 5000 تومان است. سازمان پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به پرسش خبرنگار انصاف نیوز توضیحاتی در اینباره داد.

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گزارشی عنوان کرده بود که 47 میلیون کارت سوخت برای 24 میلیون خودرو صادر شده است که مغایرت این تعداد به دلیل صدور کارت‌های المثنی است. جهانگیر امینی، کارشناس حوزه انرژی هم در این مورد در گفتگو با انصاف نیوز از امکان سواستفاده از این کارت‌های المثنی اظهار نگرانی کرده بود.

در چند روز گذشته و بعد از صدور کارت سوخت تعدادی از کاربران در توییتر، از صدور کارت المثنی بدون درخواست مصرف کننده نوشتند. این کاربران نوشته اند که بدون اینکه درخواستی برای صدور دوباره کارت سوخت بدهند، برای آنها کارت المثنی صادر شده است. یکی از کاربران توییتر نوشت: «درحالی که من درخوایت کارت سوخت ندارده بودم و کارت سوخت داشتم، المثنی برام اومد.»

از طرفی گفته می‌شود که در بعضی استان‌های مرزی، جایگاه‌ها کارت سوخت مادر ندارند و هر لیتر بنزین در این استان‌ها 5000 تومان است. یکی از مسوولان سازمان پخش فراورده‌های نفتی در این مورد  به انصاف نیوز گفته است که این افراد در سامانه‌ی دولت همراه ثبت نام کرده‌اند تا کارت بانکی آن‌ها روی کارت سوختشان ثبت شود. به همین دلیل براساس همین اطلاعات برای آنها کارت المثنی صادر شده است.

از طرفی با وجود اینکه جایگاه‌ها در استان‌های مختلف دارای کارت سوخت مادر هستند، در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت مادر ندارند و هر لیتر بنزین آزاد پنج هزار و در جاده‌ها هشت هزار تومان است.

این مسوول سازمان پخش فراورده‌های نفتی به خبرنگار انصاف نیوز گفته است  که در سیستان و بلوچستان، به دلیل پیشگیری از قاچاق، طرح کدینگ را اجرا می‌کنند. خیلی قبل تر از صدور این کارت، افراد در این استان کارت‌ هوشمند داشتند و با سقف‌بندی سوخت گیری می‌کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا