خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متخلفان بی پروا به محیط بانان شلیک می کنند

«سیدمحمد مجابی» روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت مقام محیط بان اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی استدعا می کنم برای مقابله با جسارت غارتگران و فسادکنندگان در محیط زیست هرچه زودتر مجازات متخلفان محیط زیست را به تصویب برسانند.

به گزارش انصاف نیوز، به نقل از ایرناا وی اظهار کرد: محیط بانان بعد از کسب تجربه در مراحل حفاظت از محیط زیست به بهترین اکولوژیست ها در منطقه تبدیل می شوند.

وی تاکید کرد: مسوولیت سنگین محیط بانان و تعداد کم آنها موجب می شود ساعات بیشتری را برای محافظت از 11 درصد از خاک کشور که برابر با 17 میلیون هکتار منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده است صرف کنند.مجابی تاکید کرد: محیط بانان رابط دادگستری هستند اما زمانی که با متخلفی که اسلحه حمل می کند برخورد کنند حق شلیک ندارند، زیرا با آنان مانند افراد معمولی رفتار می شود.

وی گفت: سال گذشته سازمان محیط زیست موفق به اخذ رضایت برای 4 محیط بان محکوم به اعدام شد.وی ادامه داد: متخلفان محیط زیست میزان جسارتشان به حدی افزایش یافته که به راحتی و بی پروا به محیط بانان شلیک می کنند اما محیط بانان به رغم داشتن اسلحه تلاش می کنند مقابله به مثل نکنند.

مجابی تاکید کرد: امروز محیط زیست در شرایط بحرانی قرار دارد و به مرحله ای رسیده که اگر به داد آن نرسیم بسیاری از چیزها را از دست خواهیم داد و دیگر غیرقابل جبران خواهد بود.وی به اقدام مجلس شورای اسلامی در سال 93 برای بخش سلامت اشاره کرد و از مجلس درخواست کرد با تصویب طرح ها و لایحه های مربوط به محیط زیست شاخص کیفیت محیط زیست را در کشور افزایش دهد.وی از مجلس خواست بودجه سال آینده محیط زیست جهشی درخور محیط داشته باشد تا توان پاسخگویی به نیاز جامعه ای که از انواع آلودگی ها رنج می برند را داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا