خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تا اواسط دولت احمدی‌نژاد پروژه‌های پول‌ساز دست نهضت آزادی بود»

سخنگوی سپاه تاکید کرد: این اقدامی مغرضانه است که کسانی تلاش کنند، موضع‌گیری‌ها و رفتار سپاه را منصوب به یک دولت خاص بدانند.

سردار رمضان شریف در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد رویارویی‌های اخیر ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: در این مدت ما یک رویارویی مشخص داشتیم که آن هم مربوط به شناور آمریکایی بود که در آب‌های خلیج فارس متوقف شدند و ملوانان آنها هم به پایگاه دریایی انتقال پیدا کردند و بعد هم پذیرفتند که در آب‌های ما بودند و عذرخواهی هم کردند تنها رویارویی مشخص ما با امریکایی‌ها همین بود که ۱۶ ساعت هم به طول انجامید و از ابتدا تا انتها همه چیز روشن بود.

رویارویی خاصی با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نداشتیم

او ادامه داد: در همین رابطه هم ریاست جمهوری و وزارت خارجه و هم بقیه مقامهای کشور در جریان امور بودند، این یک بحث ماموریتی است که وقتی تجاوزی صورت می‌گیرد، باید با آن برخورد شود. ما هم در بالاترین سطح شاهد بودیم که رهبر انقلاب از این اقدام تجلیل کردند و این اقدام را به عنوان الگویی در برخورد با دشمن مطرح کردند.

سخنگوی سپاه تاکید کرد: در موارد دیگر هم اگر ناوهای آمریکایی و سایر ناوهایی که در منطقه خلیج فارس هستند، در بخش تحت مسئولیت نیروی دریایی سپاه وارد شوند، به محض نزدیک شدن به سرزمین ما مطابق مقررات و قوانین با آنها تماس برقرار می‌شود و از آنها خواسته می‌شود که به مرزهای ما نزدیک نشوند و اگر هم تمکین نکنند، اقدامات بعدی صورت می‌گیرد. بر همین اساس هم در ماه‌های اخیر و بعد از حادثه شناور ملوانان آمریکایی مورد خاصی را در مورد ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس نداشتیم.

تلاش رسانه های آمریکایی برای ایجاد دوقطبی بین سپاه و وزارت خارجه

سردار شریف در مورد اعداد و ارقام رویارویی‌هایی که آمریکایی ها مدعی هستند در منطقه خلیج فارس صورت گرفته است، گفت: من اطلاع دقیقی ندارم و نمیدانم این جزییات مربوط به چه تاریخی است.  آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند موضوعی را در سطح رسانه‌ها مطرح کنند و نوعی دوگانگی بین رفتار نیروهای مسلح ایران به ویژه نیروی دریایی سپاه و رفتار وزارت خارجه کشورمان صورت بدهند. اما این مساله در کشور ما هیچ موضوعیتی ندارد و بارها از دوستانمان در وزارت خارجه هم شنیدیم که از رفتار نیروهای مسلح به ویژه در منطقه حساس خلیج فارس نه تنها گله‌ای ندارند، بلکه همواره ما را حمایت کرده‌اند. ضمن اینکه دلیل هم ندارد که آنها از نیروهای مسلح حمایت نکنند.

رفتار سپاه کاملا حرفه‌ای و مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی است

او تاکید کرد: جان فشانی که نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی سپاه انجام می‌دهد و اقتداری که می‌آفریند، حتما پشتوانه مستحکمی برای کسانی است که می‌خواهند مواضع سیاسی جمهوری اسلامی را پیگیری کنند. واقعیتی که وجود دارد این است که سر میز مذاکره بدون داشتن یک پشتوانه قدرتمند نمی‌توان کاری را از پیش برد. آمریکایی‌ها هم این را خوب می‌فهمند. چیزی که ما باید به ویژه در حوزه رسانه با صدای بلند بگوییم این است که رفتار نیروی دریایی سپاه یک رفتار کاملا حرفه‌ای و مطابق با منافع و دستورالعمل‌های ابلاغی است که جزو وظایف مصرح نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تعریف شده و تلاش می‌کنیم شفاف و روشن و مستند از منافع جمهوری اسلامی ایران حراست کنیم.

سخنگوی سپاه اظهار داشت: مستندات نشان داده که هرگاه آمریکایی‌ها ادعایی را علیه ما مطرح کرده‌اند، خلاف آن ثابت شده است. امروز آمریکایی‌ها هم  اعتراف دارند که رفتار نیروی دریایی سپاه یک رفتار کاملا حرفه‌ای است.

سپاه یکی از حامیان جدی همه دولت‌هاست

سردار شریف در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد  ادعای برخی رسانه‌های آمریکا در مورد عدم تعامل دولت و سپاه نیز گفت:  بیان دشمن واضح است و نباید خیلی با این ادعاها شک و شبهه‌ای در داخل ایجاد شود. هدف دشمن ایجاد دوقطبی در کشور است. رفتار سپاه، رفتار مشخص و تعریف شده‌ای در چارچوب سیاست‌های نظام و تدابیر مقام معظم رهبری است که یکی از این‌ تدابیر هم حمایت از دولت است. الان دولت در بخش عمده‌ای مسئول رفاه و آسایش مردم و امنیت آنهاست، برای همین سپاه یکی از حامیان جدی همه دولت‌هاست نه فقط این دولت؛ آن هم  برای اینکه دولت‌ها بتوانند خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

انتصاب موضع‌گیری‌ها و رفتار سپاه به یک دولت خاص، مغرضانه است

او خاطرنشان کرد: هم اکنون۵۰ تکاور ما برای بازپس گیری ارتفاعات قندیل و جاسوسان به شهادت می‌رسند. این کار برای برقراری امنیت است تا استاندار ما بتواند در شمال غرب کشور با امنیت به مردم خدمت کند. همین الگو برای کل  کشور موضوعیت دارد. از طرفی دیدگاه‌های دشمن هم روشن است. البته سپاه متناسب با  ماموریت‌ها و مسئولیت‌های ذاتی که دارد، ضمن اینکه حمایت از دولت‌ها را همواره وظیفه خود می‌داند، در مواردی هم که لازم باشد و احساس شود نیاز است تذکری داده شود یا یادآوری صورت گیرد، به عنوان یک نهاد انقلابی برآمده از نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را در این حوزه  انجام می‌دهد و این هم مربوط به این دولت و آن دولت نیست. این اقدامی مغرضانه است که کسانی تلاش کنند، موضع‌گیری‌ها و رفتار سپاه را منصوب به یک دولت خاص بدانند.

سخنگوی سپاه گفت: اینکه دشمن تلاش کند، دوقطبی‌سازی را بین دولت و سپاه سازماندهی کند، مساله روشنی است اما در مورد اینکه چقدر این مساله واقعیت دارد، باید بگویم که در حقیقت ما نه تنها چنین حسی را در مجموعه سپاه به عنوان مقابله و رویارویی با دولت شاهد نیستیم بلکه در بخش‌های مختلف هم سپاه به دولت کمک می‌کند.

اغلب پروژه‌های هفته دولت، محصول زحمات قرارگاه سازندگی سپاه بود

او یادآور شد: صادقانه می‌گویم، بخش عمده پروژه‌های دولت که وزرای محترم در هفته دولت افتتاح کردند، محصول زحمات قرارگاه سازندگی سپاه بوده است که البته با پشتیبانی و مساعدت دولت صورت گرفته است. بنابراین حساسیت خاصی در این مورد وجود ندارد. رییس‌جمهور هم در همایش فرماندهان با صراحت از پشتیبانی سپاه از دولت به ویژه در زمینه سازندگی تقدیر کرد. در زمینه امنیت و نظامی هم کمک به دولت جزو وظایف مصرح و روشن سپاه است. حتی در وظایف مربوط به سازندگی هم رییس‌جمهور علاوه بر فعالیت‌های قبلی تقاضاها و مطالبات جدیدی را هم از سپاه داشتند.

سپاه مانع از مهاجرت بخش عمده‌ای از نیروهای متخصص کشور شده است

او خاطرنشان کرد:  اگر ما به عنوان مجموعه رسانه‌ای سپاه و کل رسانه‌های کشور این توان و انگیزه و اعتقاد را داشتیم که کارهای سازندگی سپاه را بعد از دفاع مقدس رسانه‌ای کنیم، شاید خیلی از مباحث مطرح نمی شد. صادقانه می‌گویم؛ خدماتی که سپاه در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی انجام داده است، کمتر از  خدمتی نیست که در دفاع مقدس صورت گرفته اما به جهت همین شائبه ها و ایجاد شک و تردید، این مسائل مطرح می‌شود که سپاه بدون مناقصه فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد.

سخنگوی سپاه در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه سپاه به رقیب بخش خصوصی تبدیل شده است، گفت: سپاه مدعی است که بخش عمده‌ای از پیمانکاران و نیروهای متخصص کشور را آموزش داده و از مهاجرت آنها جلوگیری کرده است و آنها را در پروژه های مهم به کار گرفته است. ادعای  سپاه این است که وزرای دولت اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی اقدامات آن را تایید کرده اند. وقتی دولت ها را نگاه کنیم، به جز بخشی که مربوط به حضور سپاه در حوزه سازندگی بوده، اگر یک جمله اعتراضی پیدا کردید که بگویند سپاه یک پروژه را با هزینه و مدت زمان بیشتر و کیفیت کمتر کار کرده است، حق با شماست.

او با بیان اینکه یک مشت آدم قالتاق در حوزه پیمانکاری کشور فعالیت می کنند، گفت: تا اواسط دولت احمدی نژاد بخش عمده ای از پروژه های اقتصادی و پول ساز کشور در حوزه خودروسازی در اختیار نهضت آزادی بوده است. مستندات این هم موجود است. الان شرکت‌های مادر تغییر وضعیت دادند. رقیب ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد تعاون سپاه که بخش عمده‌ای از مخابرات را خریدند و این همه هم علیه سپاه جوسازی کردند، متعلق به کدام جریان سیاسی بود؟

پیمانکاران خرد برای همکاری با قرارگاه سازندگی سپاه التماس می‌کنند

سردار شریف با بیان اینکه باید اذعان کنیم مسائل اقتصادی پاشنه آشیل مردم است و مردم به آن حساس هستند، گفت: الان اگر به مردم بگوییم، سپاه بمب اتم می سازد،  مردم می‌گویند خدا پدرشان را بیامرزد. این به امنیت آنها ربط دارد. اما اگر به آنها بگویید سد گتوند را سپاه ساخته است، در اینجا تصورشان این است که این کار زحمتی ندارد و پول میلیاردی به این ها می‌دهند.

سخنگوی سپاه تاکید کرد: ۹۰ درصد پیمانکاران خرد آرزو و التماس می‌کنند که بیایند با قرارگاه سازندگی سپاه کار کنند. دلیل اول این است که می دانند مجموعه سپاه خوش حساب است، دلیل دوم هم این است که می‌گویند این ها اعتبار دارند. الان بیشترین بدهکاری دولت در حوزه سازندگی، به قرارگاه سازندگی سپاه است. مگر دولت می‌تواند به بخش خصوصی اینقدر بدهکار باشد؟ در اینصورت آنها هر روز اعتصاب می کنند، اما اینجا از این خبرها نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نهضت ازادی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی از تو زندان قرارداد میبستند.بنده خدا ها اجازه سخنرانی نداشتند که هیچ تو خونه هم نماز جماعت خواندند بازداشت شان کردید.اونوقت ما باور کنیم قرارداد ها دست اونها بود.

  2. «نهضت آزادی» و «پروژه های پول ساز»؟؟!! برای من یکی که اصلاً قابل باور نیست! البته سردار گفتن که «مستنداتش هم موجوده»، ای کاش این مستندات رو ارائه کنن تا امثال من هم از کما خارج بشن! آخه این نهضتی ها سه نفرشون که دور هم جمع می شن به «اقدام علیه امنیت ملّی» متّهم می شن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا