خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناراحتی کیهان:‌ همچنان بر طبل برجام می‌کوبند!

روزنامه‌ی کیهان گزارشی از سخنرانی حسین شریعتمداری مدیر مسوول این روزنامه در جمع دانشجویان طرح ولایت در مشهد را با تیتر «شمارش معکوس خروج جریان غربگرا از مراکز تصمیم‌ساز آغاز شده است» منعکس کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، کیهان که از حامیان دولت احمدی نژاد و مخالفان دولت روحانی و توافق هسته‌ای موسوم به برجام است، نوشت:

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در جمع دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای حرکت در مسیر انقلاب، ابتدا باید مختصات نقطه‌ای را که در آن ایستاده‌ایم ‌ترسیم کنیم و جایگاه خود را در این تابلو ببینیم. تنها در این صورت است که دوستی‌ها و دشمنی‌ها قابل تعریف هستند و فضای گرگ و میش مانع از دیدن واقعیت‌ها نمی‌شود. با‌ ترسیم این تابلو به وضوح دیده می‌شود که درگیری بی‌وقفه نظام سلطه بین‌الملل با انقلاب اسلامی از کدام نقطه ریشه می‌گیرد و پاسخ این دو پرسش اساسی به دست می‌آید که اولاً چرا دشمن از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب تا کنون هیچ فرصتی را برای مقابله با ما از دست نداده است و دوم اینکه چرا هرچه می‌گذرد بر کینه‌توزی‌ها و توطئه‌های دشمن افزوده می‌شود. مدیر مسئول کیهان گفت: پاسخ این دو پرسش را باید در ماهیت ظلم‌ستیز نظام اسلامی و ساختار استکباری نظام سلطه جست‌وجو کرد.

شریعتمداری ادامه داد: پاسخ پرسش اول آن است که درگیری ما و نظام سلطه یعنی آمریکا و متحدانش از ماهیت طرفین درگیر ریشه می‌گیرد. و انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته و تهدید می‌کند، از این روی مادام با همه توان به مقابله با آن برخاسته است و پرسش دوم یعنی علت افزایش روزافزون دشمنی‌های آمریکا با ایران اسلامی را غیر از افزایش روزافزون اقتدار جمهوری اسلامی ایران هیچ پاسخ دیگری ندارد و اگر این‌گونه نبود، انبوه پی‌در‌پی دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران اسلامی نه مفهومی ‌داشت و نه ضرورتی!

مدیر مسئول کیهان گفت: اقتدار روزافزون ایران اسلامی همان واقعیتی است که دشمن اصرار ‌دارد در هیاهوی پر حجم تبلیغاتی از نگاه مردم دور بماند.

وی افزود: حاشیه‌سازی‌های این روزها که پادوهای داخلی آمریکا به میدان آورده و به آن دامن می‌زنند به منزله نارنجک‌های دودزا و بمب‌های صوتی بی‌خاصیتی هستند که برای انحراف اذهان عمومی از مطالبات بر زمین مانده و نیز از درک جایگاه بلند و رفیع انقلاب اسلامی تدارک می‌شوند.
شریعتمداری در ادامه با‌ اشاره به این گفته امام راحل(ره) که پیش‌بینی کرده بود انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان و منطقه را فتح می‌کند، پرسید مگر امروز آن واقعه عظیم اتفاق نیفتاده است و عقبه‌های استراتژیک آمریکا در منطقه نظیر لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و یمن در تسخیر انقلاب اسلامی نیست؟ و مگر مصر و تونس و سودان و اردن و امارات و عربستان از تکان‌های حیات‌آفرین انقلاب اسلامی به جنب و جوش نیامده‌اند؟

مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود گفت: اکنون این پرسش احتمالی به میان کشیده می‌شود که مشکلات فراوان اقتصادی، سوءاستفاده‌های کلان مالی، تحمیل خسارت محض برجام، وادادگی‌ها در سیاست خارجی، برخی از نمونه‌های نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز و … چگونه با اقتدار مثال‌زدنی نظام اسلامی قابل توضیح است؟ و افزود: برای پاسخ به این پرسش باید به دو نکته‌ اشاره کرد: اول آنکه بخشی از مشکلات مورد‌ اشاره طبیعت انقلاب است و پویندگی و حرکت به جلو بدون مواجهه با مشکلات ممکن نیست. این دسته از مشکلات اگرچه ملال‌آور هستند و عقبه می‌آفرینند ولی عبور از آنها، گشایش در پی دارد و ما از ابتدا با این عقبه‌ها رو‌به‌رو بوده و همواره نیز در عبور از آنها دستاورد‌های بزرگی داشته‌ایم مانند مشکل تحریم‌ها که با ابتکار‌ها و خودکفایی‌ها و پیشرفت‌های فراوان علمی و تکنولوژیک همراه بوده است.

شریعتمداری گفت: اما بسیاری از مشکلات کنونی مخصوصاًً در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی ناشی از آن است که برخی از مصادر امور و مسئولیت‌ها در اختیار لیبرال‌ها و غرب باوران و صاحبان زندگی‌های اشرافی قرار گرفته است. آنان در نظام اسلامی، نقش شتر مجنون در داستان معروف ملای رومی ‌را بازی می‌کنند. وی در توضیح گفت: مجنون برای رفتن به کوی لیلی بر شتری سوار شده بود اما آن شتر در شهر کرّه‌ای داشت که از آن دل نمی‌برید و هر لحظه‌ای که مجنون از آن غافل می‌شد، راه کج کرده و به جای حرکت به کوی لیلی، به سوی کرّه خود می‌رفت.

شریعتمداری گفت: آمریکا برای لیبرال‌ها و غرب‌باورانی که امروزه برخی مسئولیت‌ها را بر عهده‌ دارند همان کرّه شتر مجنون است که حاضر به دل کندن از آن نیستند. تحقیرها، بدعهدی‌ها، حیله‌ها و خدعه‌ها را می‌بینند ولی باز هم به همان راه پیشین ادامه می‌دهند. وی گفت: برجام یکی از آن نمونه‌هاست. همه امتیازات را داده‌اند و آمریکا با خروج از برجام، شانه خود را از زیر بار مسئولیت وعده‌های نسیه نیز خالی کرده است ولی آنان همچنان بر طبل برجام می‌کوبند! و یا غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همگان آشکار شده است و سیاست کلان نظام مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا صریحا اعلام شده است ولی فلان مسئول عالی‌رتبه در جمع متشکل از وزیر خارجه و مدیران این وزارتخانه می‌گوید: اگر در نیویورک وزیر امور خارجه ما با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار نکرده بود و من به تلفن اوباما جواب نمی‌دادم، توافق بزرگ ژنو به دست نمی‌آمد! این سخن به معنی آن است که موفقیت فقط در گرو مذاکره است!

شریعتمداری گفت: بد نیست درباره توافق ژنو که ایشان آن را موفقیت بزرگ معرفی می‌کند بدانید که فرد کاپلن روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی که تخصصش در امور هسته‌ای است، دقیقاً در فردای امضای توافق ژنو نوشت: چند هفته پیش یک مقام رسمی‌ ارشد کاخ سفید از من و چند روزنامه‌نگار دیگر دعوت کرد تا نظر ما را درباره پیش‌نویس توافقنامه‌ای که قرار بود اوباما در مذاکره ۱+۵ با ایران به طرف ایران پیشنهاد کند جویا شود. وقتی متن پیش‌نویس توافقنامه را دیدیم، آن را کاملاًً یکسویه ارزیابی کردیم و همه ما بر این باور بودیم که ایرانی‌ها هرگز این متن را نخواهند پذیرفت و به شرایطی که در آن آمده است تن ‌نخواهند داد. پیش‌نویس توافقنامه به‌گونه‌ای بودکه هیچ‌یک از مواد آن نمی‌توانست با اعتراض یک آمریکایی، یک اسرائیلی و یا یک عرب متعصب رو‌به‌رو شود. اما امروز که متن توافقنامه یک‌شنبه ژنو منتشر شد با کمال تعجب دیدم همان پیش‌نویسی است که چند هفته قبل دیده بودم و اکنون تیم هسته‌ای ایران، برخلاف انتظار ما، بدون کمترین تغییری در متن پیش‌نویس به آن تن داده و پذیرفته است.»! یعنی آقایان به جای مذاکره، دیکته نوشته بودند!

مدیر مسئول کیهان گفت: خوشبختانه شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارد که عمر جریان غربگرا به سر آمده و شمارش معکوس برای خروج آنان از مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز آغاز شده است. وی از پاسخ‌های سنگین و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران به دست‌درازی‌های آمریکا و انگلیس به‌عنوان نشانه‌های روشنی یاد کرد که با مذاق لیبرال‌ها و غربگراها سازگار نبوده و نیست و با‌ اشاره به برخورد قاطع و بی‌وقفه قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی که برخی از مدیران دولتی را هم شامل شده و می‌شود گفت: این موارد و نمونه‌های مشابه دیگر حکایت از آن دارند که جریان لیبرال و غربگرا با شمارش معکوس حیات سیاسی خود رو‌به‌رو شده است.

وی گفت: مطمئن باشید که اگر تصمیم درباره انهدام پهپاد فوق پیشرفته آمریکا، توقیف نفتکش انگلیس و… برعهده برخی از دولتمردان بود، هرگز این رخدادهای حماسی به وقوع نمی‌پیوست… .

شریعتمداری در ادامه این نشست که با حضور بیش از هزار تن از دانشجویان برپا شده بود به موارد درخور توجهی از عملیات روانی دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آنها با ذکر نمونه‌های کنونی آن‌ اشاره کرد و راه‌های مقابله با این عملیات فریب را برشمرد.

گزارش| علی مطهری: موضع شمخانی درباره‌ی برجام با موضع نظام فاصله دارد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا