خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کالدرون خندید، استراماچونی غافلگیر شد

استارت 3 امتیازی سرخ ها و شکست آبی ها در دقایق پایانی

روزنامه‌ی ایران در گزارشی نوشت: نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد تا تنور فوتبال باشگاهی ایران دوباره گرم شود. در دیدار افتتاحیه، پرسپولیس و پارس جنوبی در حالی از ساعت ۱۹:۱۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که گابریل کالدرون با دسته گل به تشویق هواداران واکنش نشان داد و البته با انحلال کانون هواداران، لیدری روی سکوهای آزادی حضور نداشت و تماشاگران خودجوش تیم و بازیکنان را تشویق کردند.

در این بازی تا دقیقه ۱۵ حمله خطرناکی روی دروازه‌ها انجام نشد ولی در این لحظه ارسال وحید امیری، در مقابل محوطه شش قدم پارس مقابل پای محمد نادری قرار گرفت ولی این مدافع پیش‌تاخته سرخپوشان با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد. در دقیقه ۳۰ پارس جنوبی روی ضد حمله سریع در آستانه خلق موقعیت بود که بازیکن این تیم با خطای سیدجلال حسینی سرنگون شد و موعود بنیادی‌فر داور بازی، نخستین کارت زرد لیگ نوزدهم را به کاپیتان پرسپولیس نشان داد. در دقیقه ۳۲، ضربه ایستگاهی مهدی ترکمان در شرایطی که بوژیدار رادوشوویچ واکنشی روی این ضربه نداشت، به تیر افقی دروازه برخورد کرد. در نیمه دوم، پرسپولیس که برای گلزنی عطش داشت، حملات خود را ادامه داد و در دقیقه ۵۷ دروازه پارس جنوبی را گشود. همکاری مهدی ترابی و علی علیپور در سمت چپ محوطه جریمه و در میان مدافعان پارس، باعث شد علیپور توپ را به ترابی برساند و این بازیکن هم با یک ضربه چیپ، توپ را از بالای سر فرناندو دخسوس دروازه‌بان پارس جنوبی به تور رساند. در ادامه پارس جنوبی برای به تساوی کشاندن بازی تلاش خود را افزایش داد ولی ناکام بود و این بازی با همان یک گل به سود سرخپوشان به پایان رسید تا قرمزها شروع امیدوارکننده‌ای با کالدرون داشته باشند. سرمربی پرسپولیس بعد از بازی گفت: «از حمایت هواداران تشکر می‌کنم. به بازیکنانم به خاطر 3 امتیاز تبریک می‌گویم. اگر در بازی‌های خانگی زود گل نزنید، بازی سخت می‌شود ولی ما با تمام سختی‌ها این کار را انجام دادیم.»

کامبک سایپا و توقف گل‌گهر و تراکتور

در دیگر بازی‌های پنجشنبه گل‌گهر و نساجی در ورزشگاه امام علی‌(ع) سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار 1-1 به پایان رسید. در این دیدار مهرداد عبدی، بازیکن گل‌گهر(۳۶) به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد اما دو دقیقه بعد (38) علیرضا ابراهیمی بازی را به تساوی کشاند. ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر، میزبان سایپا بود که در نهایت با نتیجه 3-2 شکست خورد. کریستانوس‌(۴۱) و حمید بوحمدان‌(۴۹) برای ذوب‌آهن و محمدرضا سلیمانی (۶۰ و ۷۳) و معین عباسیان‌(۶۶) برای سایپا گلزنی کردند. البته اخراج علیرضا چراغعلی، بازیکن ذوب‌آهن‌(۶۱) به سایپایی‌ها برای پیروزی در این بازی کمک کرد. نفت مسجدسلیمان هم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی پذیرای تراکتور بود که این دیدار بدون گل به پایان رسید.

شکست استقلال در لحظه آخر

در یکی از بازی‌های حساس دیروز (جمعه)، استقلال و ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به مصاف هم رفتند. از نکات قابل توجه تصمیم آندره‌آ استراماچونی برای ترکیب اصلی حضور شاهین طاهرخانی و سیدمحسن کریمی بود. در دقیقه 3، شاگردان رسول خطیبی می‌توانستند دروازه سید حسین حسینی را باز کنند اما دروازه‌بان استقلال بخوبی فرصت تک به تک را از فرید بهزاد کریمی گرفت. چند دقیقه بعد، فرشید اسماعیلی در موقعیتی تک به تک با حامد لک دروازه‌بان ماشین‌سازی قرار گرفت ولی ضربه‌اش از بالای دروازه‌ به بیرون رفت. با این حال تلاش دو تیم حاصلی نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم هم با اینکه بازیکنانی مانند شیخ دیاباته، علی دشتی و مهدی قائدی برای استقلال به میدان آمدند و این تیم توپ و میدان را در اختیار داشت، ولی نتوانست از فرصت‌های خود استفاده کند. در حالی که بازی رو به پایان بود، محمد دانشگر در دقیقه 93 سامان نریمان جهان را پشت محوطه متوقف کرد تا پیام حیدری با کارت قرمز او را جریمه کند. اتابک زارعی پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و با شوتی فنی و زیبا، توپ را دور از دستان حسینی به تور دروازه استقلال رساند. بازی با همین گل به سود ماشین‌سازی به پایان رسید و استراماچونی دست خالی تبریز را ترک کرد.

خرابی گیت‌ها و اشکال در سرور؛ دردسر هواداران

راه‌اندازی و استقرار سیستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها از جمله دلایل تعویق رقابت‌های لیگ برتر بود اما می‌توان گفت که نه مسئولان به هدف خود در برقراری نظم بیشتر و استانداردسازی رسیدند و نه رفاه بیشتری شامل حال هواداران شد. در بازی پرسپولیس و پارس جنوبی حدود ۱۰ هزار هوادار با خرید اینترنتی بلیت راهی ورزشگاه آزادی شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز بدون بلیت از نزدیک نظاره‌گر این دیدار شدند تا هم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که بلیت‌فروشی دیدارهای سرخابی‌ها در ورزشگاه آزادی را برعهده دارد و هم باشگاه پرسپولیس، رقمی حدود ۱۵۰ میلیون تومان متضرر شوند. از دیگر نکات قابل اشاره امکان ورود افراد مختلف با یک کارت ملی بود، به گونه‌ای که پس از عبور یک هوادار از گیت نصب شده این امکان وجود داشت که کارت ملی‌اش را به فرد دیگری بدهد و از همان گیت عبور کند. در مورد دیگر نیز می‌توان به عدم امکان خرید بلیت اینترنتی برای افراد کمتر از ۱۵ سال اشاره کرد، افرادی که هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند. از سویی خراب شدن و قفل شدن گیت‌های مکانیزه ورزشگاه آزادی و ایجاد اشکال در سرور سایت بلیت‌فروشی مشکلات زیادی برای هوادارانی که خود را به ورزشگاه رسانده بودند، به وجود آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا