خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بی‌شناسنامه‌های شیراز متواری شدند

میثم سعادت در روزنامه ی آرمان گزارش داد: روز گذشته هنوز سر جایمان در روزنامه مستقر نشده بودیم که صدای تلفن سرویس سیاسی روزنامه بلند شد. آن طرف آقای خشمگینی بود که با فریاد از ما می‌پرسید چرا اینقدر حرص مطهری را می‌خورید؟ در کنار توهین‌ها و تهدیدهایی که وی داشت، تاکید کرد که اگر «گنده‌تر از مطهری» هم به شیراز بیایند اجازه ی سخنرانی به آنها را نخواهیم داد! وقتی از هویت او پرسیدیم و اشاره کردیم که رئیس‌جمهور خواسته تا افراد با شناسنامه صحبت کنند، او بلافاصله تلفن را قطع کرد… 
 
فرصت نشد تا به او بگویم فرمانده سپاه شیراز سردار غلامحسین غیب‌پرور با اشاره به قضایای اخیر در رابطه با علی مطهری گفته است ما با اینگونه برخوردهای سخیف مثل سنگ‌پراکنی مخالفیم و شدیدا محکوم می‌کنیم و مردم بصیر و ولایت‌مدار سناریوی پشت‌پرده اینگونه اتفاقات را به خوبی می‌دانند و بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز هم این حمله را محکوم کرده‌ است. هر چند همگی در این محکوم کردن‌ها از قید اما و اگر نیز به کرات استفاده کرده‌اند.
از سویی دیگر برخی رسانه‌ها سعی کردند اینگونه القا کنند که حمله‌کنندگان از اعضای «کانون رهپویان وصال» بودند. با این حال حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد که روحانی و نظریه‌پرداز این گروه محسوب می‌شود، ضمن محکوم کردن اتفاقات رخ‌داده در شیراز گفت: «ما بی‌قانونی این طرف را نقد می‌کنیم که مملکت صاحب ندارد، مملکت قانون ندارد، مملکت در و پیکر ندارد، تا کی باید با آبروی حزب‌ا… با این افراطی‌گری‌ها بازی شود؟! تا کی باید چوب عده‌ای را بخوریم که بلد نیستند جواب بدهند و فقط بلدند بزنند. تا کی باید چهار سال کار معرفتی بکنیم، علم توزیع کنیم، و یک عده با یک افراطی‌گری بیایند همه را خراب کنند و بروند؟!»
روابط عمومی کانون نیز به «آرمان» می‌گوید هفته قبل از سخنرانی مطهری اتفاقا درباره بحث آزادی در اسلام مباحثی در کانون مطرح شد و این رفتار با آن مباحث در تضاد است. یک مقام آگاه در استانداری فارس نیز ارتباط این حملات را با کانون وصال به شدت تکذیب کرد.
از سویی دیگر دکتر لنکرانی نیز در نامه‌ای سرگشاده از رفتار عده‌ای درباره حمله به مطهری به‌شدت انتقاد کرد. او در نامه خود نوشته است: «شیرازی‌های مهمان‌دوست و با فرهنگ در برخورد با ناروایی‌ها هم چنین نکرده‌اند. به یاد دارم آقای شمس‌الواعظین که به سردبیر روزنامه‌های زنجیره‌ای مشهور بود، در سال‌های اواخر دهه70 به شیراز آمده بود و در جلسه‌ای در دانشگاه شیراز مورد انتقاد قرار گرفت و پاسخی در برابر منتقدین نداشت اما اذعان داشت که شما حزب‌اللهی‌های شیرازی فرهنگی عمل می‌کنید و با استدلال جواب می‌دهید. این هجمه‌ زشت آن‌هم در بدو ورود آقای دکتر علی مطهری به شیراز بسیار اسفناک و نگران‌کننده و برخلاف سیره شیرازی‌های مومن و در عین حال با بصیرت است.». 
البته در ادامه نامه کاندیدای جبهه پایداری در سال 92، انتقاداتی به مطهری و استاندار فارس مطرح شده است. دفتر امام جمعه شیراز نیز در این زمینه‌ بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: «به‌دلیل برگزاری اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه شیراز در ایام حادثه در استان حضور نداشتند، لذا نفیاً و اثباتاً نسبت به سخنرانی ایشان هیچ‌گونه موضعی اتخاذ نکرده، و حضرت آیت‌ا… ایمانی دامت برکاته صرفاً از نظریه شورای تأمین شهرستان شیراز مطلع شده بودند.»
  متهمین شناسایی شدند
شیراز در امن و امان است و مردم شیراز دوست دارند تا هر چه سریع‌تر با بازداشت و مجازات متهمان، این لکه را از دامن شهر تطهیر کنند تا مردم با اطمینان بیشتری در سفرهای نوروزی به این شهر سفر کنند. روز گذشته اخباری به دست «آرمان» رسید که نشان از شناسایی متهمین است. در واقع ظاهرا برای سه نفر از این متهمان قرار بازداشت صادر شده است که بنا به اظهارات «مصطفی ترک‌همدانی» وکیل مطهری در حادثه شیراز، تا این لحظه -ساعت هفت بعدازظهر دوشنبه- به خاطر جابه‌جایی آنها هنوز به چنگال قانون گرفتار نشده‌اند.
ظاهرا سه فیلم جدا از متهمان این حادثه در دست مقامات قضایی است و تعدادی از این افراد از روی همین تصاویر شناسایی شده‌اند که هنوز برای دیگران قرار بازداشت صادر نشده است. مصطفی ترک‌همدانی درباره وابستگی این افراد به برخی نهادها هم گفت: به خاطر آنکه این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی و محرمانه قرار دارد، فعلا در این باره سکوت می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: انتشار اطلاعات بیشتر از این پرونده ممکن است موجب فرار متهمان از شیراز شود.
یکی از فعالان سیاسی شیراز نیز تاکید کرد این اتفاقات را نمی‌توان جدا از حوادث سه ماه اخیر استان فارس مثل عزل فرماندار شیراز تفسیر کرد. وی افزود: خوشبختانه به خاطر اقدام به موقع رئیس‌جمهور و عزم جدی برای پیگیری افراد مقصر در این رابطه، مقصران این حادثه به‌صورت سازمانی و هماهنگ مخفی شده‌اند.
امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها این اخبار را تائید کرده است که به‌رغم شناسایی افراد هنوز کسی بازداشت نشده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا