خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اجرای طرح آموزش زبان ترکی‌ – آذری در مدارس آذربایجان شرقی

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی قصد دارد طرح آموزش زبان ترکی – آذری را در برخی مدارس استان به صورت پایلوت اجرایی کند.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش، به خبرنگار ایلنا گفت: همزمان با  بازگشایی مدارس در مهر ماه سال 98 ، آموزش زبان ترکی در برخی مدارس آذربایجان شرقی به‌صورت پایلوت  تدریس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره جزئیات بیشتر این خبر  افزود : قصد داریم در سال تحصیلی جدید در کنار برنامه‌های آموزشی، برنامه ویژه مدارس را که وزیر آموزش پرورش به استانداران استان‌ها ابلاغ کرده در مقاطع چهارم ابتدایی و نهم دوره اول متوسطه اول  اجرا کنیم. براساس دستور وزیر محتوا وساعات آموزش این برنامه‌ها در اختیار مدارس هر استان بوده تا اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

وی ادامه داد: ما در استان تصمیم گرفتیم از این ساعات آموزشی استفاده کرده و  آموزش زبان ترکی_آذری را به صورت پایلوت اجرا کنیم.در این جلسه قرار شد کمیته راهبری پس از تحقیق درباره زمان، مدرس و نحوه آموزش ، ظرف یک‌ ماه آینده این طرح را در صحن شورای آموزش و پرورش بررسی کند تا مراحل  نهایی آن تکمیل وسپس اجرایی شود.

به گفته وی طرح آموزش زبان ترکی _آذری فعلا هفته‌ای دو ساعت و در مجموع ۶۰ ساعت،طی سال تحصیلی جدید در برخی مدارس استان به صورت پایلوت اجرا می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا