خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در نشست قرارگاه پدافند زیستی با موضوع کرونا چه گذشت؟

نشست شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور با هدف ارزیابی وضعیت شیوع کرونا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از معاونان، مسئولان قرارگاه‎های این سازمان و کارشناسان در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

در این جلسه آخرین وضعیت شیوع بیماری و اقدامات قرارگاه‌های استانی در مورد مقابله با کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین هماهنگی‌ها جهت ارتقای همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله دستورکارهای این نشست بود.

در راستای تقویت قرارگاه پدافند زیستی از سوی سردار جلالی، وظایف و ماموریت‌های جدیدی برای پیگیری به سایر معاونت‌ها و قرارگاه‌ها سازمان محول شد. در این جلسه همه معاونت‎ها و قرارگاه‌ها  ملزم به ارائه گزارش روزانه از اقدامات خود براساس وظایف و ماموریت‌های جدید شدند.

در این نشست مقرر شد قرارگاه پدافند زیستی، روزانه آمار و آخرین وضعیت استان‌ها را بررسی و نتایج را گزارش دهد. مانیتور کردن فرآیند درمانی، شیوع و همه‌گیری و بررسی و کنترل نقاط قوت و ضعف این فرایند نیز از دیگر وظایف این قرارگاه است.

تقویت کارگروه‌های تخصصی ویروس‌شناسی و ژنتیک و روند درمانی و اثرات و رفتار متفاوت ویروس در کشور برای بررسی احتمال عامدانه بودن این اقدامات نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

تاکنون سه جلسه تخصصی با حضور ویروس‌شناسان و متخصصین ژنتیک برای بررسی تخصصی احتمال اقدام عامدانه بودن شیوع ویروس کرونا به ریاست سردار جلالی تشکیل شده است.

همچنین تشکیل کارگروه مشترک سایبری و زیستی برای بررسی و یافتن راه‌حل‌های پیش رو برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های فناوری اطلاعات و فضای سایبری در بخش پدافند زیستی نیز در دستور کار قرار گرفت.

بررسی و تحلیل راهبردی برروی نقاط قوت و ضعف‌ها در مواجهه با کرونا، بررسی ساختار فرماندهی، روابط بین دستگاه‌های اجرایی و … به منظور کشف آسیب‌ها نیز از دیگر مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی کشور بود.

تشکیل کارگروه تخصصی مستندسازی رزمایش دفاع بیولوژیک و تهیه الگوی جامع دفاع بیولوژیک مبتنی بر رزمایش و تمرین دفاع زیستی نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست مصوب شد.

گفتنی است شورای هماهنگی قرارگاه پدافند زیستی کشور  به صورت مستمر در ایام تعطیلات عید تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا