خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به حکم مرضیه امیری

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به حکم حبس و شلاق «مرضیه امیری»، خبرنگار روزنامه‌ی شرق را به نقل از کانال تلگرامی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران می‌خوانید:

حکم بدوی محکومیت خانم مرضیه امیری روزنامه‌نگاری که در حال انجام وظیفه حرفه‌ای در مراسم تجمع روز کارگر بازداشت شد و اینک به حبس طویل‌المدت و 148 ضربه شلاق محکوم شده، برای جامعه روزنامه‌نگاری و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران موجب نگرانی و پرسش است.

گزارش‌های رسمی حاکی از این است که ایشان با مأموریت محوله از سوی روزنامه متبوعه و برای تهیه گزارش به میدان خبری اعزام شده بود.در واقع او حین انجام وظیفه حرفه‌ای دستگیر شده است.

و اگر آن طور که گفته میشود عناوین اتهامی او در زمره اتهامات مطبوعاتی نبوده؛ اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا ایشان در حین انجام وظیفه حرفه‌ای بازداشت شده است؟متاسفانه برگزاری دادگاه غیرعلنی که غیرمنصفانه و نیز فاقد توجیه منطقی است ابهامات و پرسش‌های پیش رو بیشتر دامن زده است.

امروزه در شرایطی که جریان روزنامه‌نگاری و وضعیت رسانه ای کشور در ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین ادوار خود به سر می‌برد و از این نظر خطری جدی امنیت ارتباطی و رسانه‌ای کشور را تهدید می‌کند و در شرایطی که فضای رسانه‌ای داخلی در رقابت با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور،قدرت رقابت خود را از دست داده است،تضمین امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران داخل کشور،ضرورتی ملی است.

با همه ابهاماتی که اکنون در پرونده این خبرنگار وجود دارد و نگرانی‌هایی که بابت صدور حکم سنگین زندان و شلاق برای این روزنامه‌نگار جوان صادر شده؛چطور می‌توان از این پس انتظار داشت که خبرنگاران رسانه‌های جمعی جرات حضور در مراسم‌هایی مشابه ۱۱ اردیبهشت داشته باشند؟ آیا در چنین شرایطی فضا برای آنهایی که از این فضای ملتهب،به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود و سیاه نمایی جریانات اعتراضی و مدنی کشور هستند بیش از پیش مهیا نمی‌شود؟

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران امیدوار است مسئولان محترم دستگاه قضائی در این قبیل موارد تعامل بیشتر و عادلانه‌ای با جامعه روزنامه‌نگاری کشور داشته باشند و در مرحله تجدیدنظر ضمن علنی کردن مفاد اتهامات و اسناد مثبته انتساب جرم شفافیت مورد نظر دستگاه قضایی را به آزمون بگذارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا