خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دبیر فدراسیون والیبال: زیرساخت حضور خانمها را نداریم!

دبیر فدراسیون والیبال درباره شرایط میزبانی های ایران در لیگ جهانی، خرید اینترنتی بلیت مسابقات و دلایل ممنوعیت حضور بانوان و برخورد با خبرنگاران توضیح داد.
به گزارش انصاف نیوز، محمود افشاردوست در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میزبانی لیگ جهانی فقط توسط فدراسیون والیبال امکانپذیر نیست. در راس همه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، حتی دولت و مجلس و دستگاه های امنیتی و صدا و سیما و همه و همه باید کمک کنند که ایران میزبانی شایسته ای در این مسابقات داشته باشد. شرکت تجهیز و مجموعه ورزشی آزادی مطابق استانداردهای جهانی کمک کرد تا شرایط سالن آماده شود. هر آن چه که از کفپوش و نور و اسکوربورد و شرایط ویدیو چک و دیگر لوازم نیاز بود تامین شد. پخش تلویزونی اچ دی هم جزو الزامات فدراسیون جهانی بود که دولت به صدا وسیما کمک کرد و صدا وسیما هم واقعا همکاری خوبی انجام داد. آن ها هم کمک کردند که مسابقات با کیفیت خوب پخش شود. همچنین درباره بحث های حاشیه ای و ورود و خروج تماشاگران باشد نیاز بود امنیت کامل تامین شود که حراست مجموعه ورزشی آزادی کمک کرد و این اتفاق افتاد.
وی درباره فروش اینترنتی بلیت و بازار سیاه بوجود آمده برای خرید بلیت مسابقات گفت: ما یک سیستمی در سایت گذاشتیم تا هواداران به سهولت بلیط مسابقات را تهیه کنند. سامانه خرید بلیط مدت زیادی روی سایت فعال می شود. یک نفر با تنها با یک کد ملی می تواند یک بلیط بخرد تا بازار سیاه بوجود نیاید. دوستان و هواداران می روند و راحت بلیط خریداری می کنند. زمانی که به خرید بلیط اختصاص داده می شود زیاد است. اما ظرف مدت کوتاهی همه بلیط ها خریداری می شود. اما استقبال از سامانه زیاد است. بیش از 3 هزار بلیط ظرف چند دقیقه فروش می رود مگر اینکه بتوانیم گنجایش سالن را زیاد کنیم.
دبیر فدراسیون والبیال خاطرنشان کرد: بیرون سالن ورزشی آزادی بلیط خرید و فروش می شود. ممکن است یک نفر بیاید و با کد ملی 50 نفر بلیط بخرد اما هر کس می خواهد وارد سالن شود دستگاه ما کد ملی را با کارت ملی او چک می کند. تلاش کرده ایم که از ایجاد بازار سیاه جلوگیری کنیم.
محمود افشاردوست درباره دلیل پخش نشدن سرود ملی پیش از بازی ایران و ایتالیا گفت: متاسفانه سرود ملی قبل از مسابقه اول ایران و ایتالیا پخش نشد. روز قبل ما تمرین پروتکل را انجام دادیم. ناظر فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری هم می نشیند و نظارت می کنند اما کسی متوجه این موضوع نمی شود. روز قبل پروتکل را بدون پخش سرود چک کردند و ناظر و مسئول برگزاری هم تذکر ندادند. تصور بر این بوده که مشکلی وجود ندارد. ما به عنوان مدیر اجرایی یک نفر را به عنوان مسئول برگزاری دارم. وقتی هیچ تذکری داده نشده است ما هم به استقبال مسابقه رفتیم. اما 10 دقیقه قبل از بازی اعلام شده که سرود ایتالیا را می خواهیم. دانلود انجام شد اما دیگر زمان برای پخش خیلی کوتاه بود. از همان شب با مسئولان صحبت و موضوع را پیگیری شد. فردای آن روز هم تشکیل جلسه داده شد و هنوز هم پیگیر این موضوع هستیم. برای من هر توجیهی قابل قبول نیست. باید پیگیری می کنیم برای آینده چنین اتفاقی نیافتد.
وی درباره محدودیت های ایجاد شده برای حضور خانم ها در سالن های والبیال گفت: قبل از هر چیز باید درباره مصاحبه ای که از من منتشر شده بود توضیحاتی بدهم. یک سو تعبیری از صحبت من شده است. خیلی از سایت ها از قول من به اشتباه به این موضوع پرداختند. گفته بودم ما برای اینکه بتوانیم میزبان خانم ها باشیم طبق قوانین فدراسیون جهانی باید زیر ساخت های لازم را داشته باشیم. زیر ساخت های فرهنگی و سخت افزاری مربوط به سالن باید فرآهم شود. ما در فدراسیون می توانیم به لحاظ مدیریتی این شرایط را داشته باشیم اما تصمیم گیرنده برای ورود خانم ها فدراسیون نیست و ما تنها مجری کار هستیم. الان شرایط ورود خانم ها را نداریم. این زیر ساخت ها را نداریم. منظور من این بود که حالا که شرایط به گونه ای است که نمی توانیم میزبان خانم ها باشیم خواهشم این است که بانوان حمایت خود را از تیم ملی برندارند و برای موفقیت بازیکنان ایران دعا کنند و بیننده مسابقات والیبال از تلویزیون باشند. ما همچنان این موضوع را پیگیری می کنیم.
دبیر فدراسیون والبیال درباره گزینش خبرنگاران خانم برای ورود به سالن و برخورد و درگیری با دو خبرنگار در حاشیه مسابقات گفت: گفته بودند خانم ها وارد سالن نشوند. حالا نمی خواهم در این موضوع ریز شوم. اما رایزنی کردیم و برای یک تعداد از خبرنگاران خانم مجوز گرفتیم. با صحبت های انجام شده اجازه حضور تعدادی خبرنگار خانم را طبق اسامی مشخص گرفتیم مشکلی برای حضور آن ها در مسابقات نبود. اما احتمالا این دو خانم خبرنگار که می گویید با آن ها برخورد شده اگر چه آی دی کارت داشتند اما احتمالا اسمشان در لیست هماهنگ شده نبود. درست است که آی دی کارت داشتند اما اجازه حضور نداشتند.
افشار دوست در پاسخ به پرسشی درباره همزمانی جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والبیال گفت: خدارا شکر مردم خیلی خوب از والیبال حمایت می کنند. هیچ اشکالی هم وجود ندارد که توجه بسیاری به فوتبال معطوف شود. این همزمانی هیچ آسیبی به فوتبال یا والیبال نزده است. از طرف مسئولان هم برخورد ها طبیعی است که توجه ها بیشتر به فوتبال معطوف شود. البته مسئولان بازی های والبیال را می بینند. ما می دانیم که جام جهانی فوتبال هم مهم است. ما هم برای فوتبالیست ها آرزوی موفقیت داریم. به طور کلی ما شرمنده بازیکنان خود هستیم. پاداشی که ما به بازیکنان تیم می دهیم خیلی پاداش نیست.
دبیر فدراسیون در پایان گفت: ما پنج امتیاز از چهار بازی احتاج داریم. به پیروزی در هر چهار بازی احتیاج داریم. البته بازیکنان تلاش می کنند که نماش خوبی داشته باشند و برنده شوند. بازیکنان ایران با تمام توان بازی می کنند. نتیجه هر چیزی ممکن است باشد. لهستان تیم کوچکی نیست و ایتالیا و برزیل را شکست داده است. با یک باز خوب می توانیم لهستان را شکست دهیم. البته بازیکنان نباید زیاد درگیر امتیاز ها شوند و به برد و باخت فکر کنند. باید تنها منتظر یک بازی خوب باشیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا