خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس نظام پزشکی: پزشکان در مقابل پرداخت مالیات گارد ندارند اما…

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان به هیچ عنوان در مقابل پرداخت مالیات عادلانه، گارد ندارند و مطیع قانون هستند، اما به شرط آن که همه مشمول یک قانون باشند و همه نهادها مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی – رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم روز پزشک که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک و آغاز هفته دولت، نسبت به رفع مشکلات خانواده پزشکی در درون خود جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: نباید بگذاریم افرادی بیرون از این حرفه در امور تخصصی ما دخالت کنند.

وی افزود: باید بر مبنای سوگند پزشکی یاد شده، کنار مردم باشیم و آلام آنها را تسکین دهیم. هنگام نجات جان یک بیمار هیچگاه استرس برای ما از بین نمی‌رود و همواره برای بهبود سلامت بیماران استرس داریم.

وی همچنین گفت: یکی از درهای حرکت رو به جلو، مشارکت جویی سازمان‌های بیمه‌گر از پزشکان است. حتی طبق برنامه ششم توسعه باید در برخی از برنامه‌ها سازمان‌های بیمه‌گر از پزشکان مشورت بگیرند.

ظفرقندی در ادامه با اشاره به این نکته که اقتصاد سلامت دچار آسیب و نزول است، گفت: باید به هزینه‌های حوزه پزشکی نگاه واقعی داشت. هزینه واقعی به معنای هزینه تمام شده است. هر گاه میزان پرداختی کمتر از هزینه تمام شده باشد، کیفیت خدمات نزول خواهد کرد. کاری که سازمان‌های بیمه گر در این راستا انجام می‌دهند، کاری علمی است که نیاز به دانش اقتصاد دارد.

وی افزود: گاهی اوقات پس از محاسبه تعرفه پزشکان، دولت می‌گوید بودجه کافی را ندارد. در آن زمان است که پزشکان نیز با نگاهی واقعی سعی می‌کنند واقع بین بوده و در بحران‌های کشور به نظام سلامت کمک کنند.

وی  با اشاره به آنچه که “هجمه‌های ناجوانمردانه‌ نسبت به جامعه پزشکی” خواند، گفت: بعد از مطرح شدن بحث افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌ها، موضوع مالیات پزشکان دستاویز دیگری برای قوت بخشیدن به این هجمه‌ها بود. خوشبختانه در جلسه‌ای که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اتفاق افتاد، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس آمار و ارقامی که از سوی این مرکز در خصوص مالیات پزشکی مطرح شده بود را تکذیب کرد و قرار بر این شد که محاسبه مالیات پزشکان عادلانه اتفاق افتد. اما در مجلس محترم همچنان با همان آمارهای تکذیب شده در خصوص نحوه پرداخت مالیات پزشکان صحبت شد.

ظفرقندی ادامه داد: بهتر است براساس آمارها و داده‌های غلط، جوسازی صورت نگیرد. پزشکان به هیچ عنوان در مقابل پرداخت مالیات عادلانه، گارد ندارند و مطیع قانون هستند، اما به شرط آن که همه مشمول یک قانون باشند و همه نهادها مالیات خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود: هجمه‌هایی که به جامعه پزشکی صورت می‌گیرد علاوه بر این که باعث تخریب اعتماد عمومی نسبت به جامعه پزشکی می‌شود، سبب آسیب رساندن به سلامت مردم نیز می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه با نقد بر نحوه ساخت برخی سریال‌ها در صدا و سیما گفت: این سریال‌های سخیفی که قصد به سخره گرفتن اقدامات جامعه پزشکی را دارند، سبب ایجاد فرهنگ سازی نامناسب بین مردم می‌شود. گاها می‌بینم بیمار داروی دریافت شده را مصرف نمی‌کند و یا نسبت به انجام آزمایش‌های پزشکی خود اقدام نمی‌کند. این موارد و موارد این چنینی همگی از آفت‌هایی است که گریبانگیر حوزه سلامت می‌شود. صدا و سیما با برخی برنامه‌ها، حتی محبوبیت مجریان مطرح خود را نیز زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به خدمات پزشکان در جنگ تحمیلی، سیل سال جاری، زلزله کرمانشاه و … گفت: به همکاران می‌گویم به ارائه خدمات توجه کنند و به گروه‌هایی که اقدام به جنجال می‌کنند می‌گویم دست از این کارها بردارید و به فکر سلامت مردم باشید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا