خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مکرون: شرایط دیدار ترامپ و روحانی را مهیا کردیم

«امانوئل مکرون»، رییس‌جمهور فرانسه گفت: ما شرایط دیدار میان ترامپ و روحانی را مهیا کرده و حصول به توافقی احتمالی را ممکن ساختیم.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود اعلام کرد: من با حسن روحانی گفت‌وگو کردم و به وی گفتم که اگر با ترامپ دیدار کند، می‌توانند به توافقی دست یابند. امیدوارم که روحانی و ترامپ  طی هفته‌های آتی موفق به برگزاری نشست شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما شرایط دیدار میان ترامپ و روحانی را مهیا کرده و حصول به توافقی احتمالی را ممکن ساختیم.

وی همچنین مدعی شد: ما با ترامپ موافقیم که ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست یابد. در موضوع  ایران، هنوز به چیزی دست نیافته‌ایم اما پیشرفت‌هایی در زمینه‌های فنی داشته‌ایم.

مکرون: ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد.

مکرون همچنین در خصوص برجام گفت: برجام با وجود نقص‌هایش برخی مسائل را برای جامعه جهانی تضمین کرد و باعث گشایش در اوضاع اقتصادی ایران شد.

وی در خصوص دعوت ظریف به شهر برگزاری نشست گروه 7 گفت: وقتی جواد ظریف را دعوت کردم، رئیس‌جمهور ترامپ را در جریان قرار دادم؛ اینکه ایران را به مذاکره مجدد دعوت کنیم، ایده خود من بوده و این کار را به نمایندگی از آمریکا انجام نداده‌ام.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در این کنفرانس خبری گفت: ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم. جمهوری اسلامی نباید به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک دست پیدا کند.

ترامپ در این کفنرانس بار دیگر توافق هسته‌ای را “مضحک” خواند و مدعی شد: زمانی که به ریاست جمهوری رسیدم، ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان بود. ایران نسبت به دو سال پیش بسیار تغییر کرده است.

وی در ادامه افزود: من دوستان ایرانی زیادی در نیویورک و حس مثبتی نسبت به ایران دارم. من دوستانی نیز داشتم که در ایران به ساخت و ساز مشغول بودند و مردم این کشور را دوست داشتند. ایران، ملت و ظرفیت اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد.

ترامپ همچنین گفت: ما در نهایت با ایران و چین به توافق دست خواهیم یافت. من می‌خواهم به توافقی منصفانه دست یابیم.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهارکرد: من آقای روحانی را نمی‌شناسم اما فکر می‌کنم که او خواهان بهبود وضعیت ایران است. تحریم‌ها کارساز بوده و در نهایت اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار گرفته است، شانس بزرگی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا