خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بحث حضور یک دختر ایرانی در کاخ سفید، جنجالی شد

سایت برترین‌ها نوشت: بعد از اجرای قرارداد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، بازار شایعات درباره ادامه مذاکرات دو کشور داغ شده است.

روز گذشته بود که امواج مدیا به نقل از چند منبع آگاه نوشت که رهبر ایران، به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اجازه دادند مستقیم با آمریکا مذاکره کنند. در همین رابطه اعلام شد علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه آماده است تا هفته‌های آینده در عمان با برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کند. در واکنش به این ادعا وزارت خارجه ایران، دیدار مستقیم با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد. البته در این بین ژاپن هم دست به کار شده و طرحی برای احیای مذاکرات هسته‌ای ارائه کرده است.

اما نکته‌ای که در فضای توئیتر فارسی از دید کاربران دور نمانده، بحث درباره حضور یک زن ایرانی در بین مشاوران ارشد تصمیم‌گیری در سیاست خارجی آمریکا است.

آرین طباطبایی، پژوهشگر بین‌الملل و حوزه علوم سیاسی که اکنون در سمت رییس دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا فعالیت می‌کند، اکنون سوژه داغ کاربران در فضای مجازی است.

بحث حضور یک دختر ایرانی در کاخ سفید، جنجالی شد

دختر سیدجواد طباطباییِ مشهور (متفکر و خالق نظریه ایرانشهری) که یکباره در سال ۱۴۰۰ در تیم مذاکرات برجامی ایران و آمریکا حضور داشت و به علت برخی اختلاف نظرها از آنان جدا شد.

بحث حضور یک دختر ایرانی در کاخ سفید، جنجالی شد

شایعات عجیبی هم در این رابطه منتشر شده که حاکی از رابطه او با برخی سیاسیون ایرانی است که البته این اخبار بیشتر در بین مخالفان جمهوری اسلامی رواج دارد.

حساسیت حضور یک ایرانی در بین مقامات ارشد آمریکایی به جایی رسیده که رییس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و رییس کمیته فرعی اطلاعات نظامی این مجلس در نامه‌ به وزیر دفاع ایالات‌متحده حضور آرین طباطبایی در سمت رییس دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا را به دلیل رابطه نزدیک او با جمهوری اسلامی و عضویتش در طرح کارشناسان ایران بسیار هشداردهنده خواندند.

بحث حضور یک دختر ایرانی در کاخ سفید، جنجالی شد

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از لوید آستین، وزیر دفاع، خواستند تا ۱۱ مهر به پرسش‌هایی از جمله چگونگی تایید صلاحیت و ارائه دسترسی امنیتی به آرین طباطبایی و آگاهی احتمالی پنتاگون از ارتباطات او با حکومت ایران توضیح دهد.

کاربران فضای مجازی درباره این سیاستمدار نظرات متفاوتی داشتند. برخی‌ها که بیشتر مخالفان حکومت هستند نسبت به نقش او در تحولات دیپلماتیک نظر منفی داشتند و او با هوشنگ امیراحمدی (تحلیلگر سیاسی) مقایسه کردند، اما گروهی هم از اقدامات او حمایت کرده و احیای برجام را برای بقای ایران لازم دانستند.

درباره آرین طباطبایی، ویدئویی در فضای مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا