خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | جدال موافقان و‌مخالفان ملاقات ترامپ و روحانی

سفر غیرمنتظره جواد ظریف به فرانسه و اظهارات اخیر مکرون و روحانی با گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی احتمال دیدار رییس‌جمهور روحانی و دونالد ترامپ همراه شده است. موافقان و مخالفان مذاکره مستقیم ایران و آمریکا به این بهانه به بیان نظرات خود پرداخته‌اند.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

محسن میلانی: ‏دیروز آقای حسن روحانی گفت که بخاطر مردم حاضر است با هر شخصی دیدار کند.
سالها قبل جان کندی گفت:«هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم. اما هرگز نترسیم که مذاکره کنیم.»
بعد از صحبتهای امروز آقای مکرون، امکان ملاقات ترامپ-روحانی بیشتر شد. خبر خوبی است.

کیوان ساعدی: ‏جناب ‎#روحانی از دیدار رهبر کره شمالی و ‎#ترامپ -که نه تنها تحریم‌های آمریکا علیه کُره را لغو نکرد بلکه تحریمهای جدیدی نیز به دنبال داشت- درس عبرت نمی‌گیرد!؟

میثم شرفی: ‏مقایسه روحانی و اون مقایسه غلطی است، نه از بابت توانایی های فردی،مقایسه ایران و کره مقایسه غلطی است، مذاکره با رعایت الزاماتش در شرایطی که ایران در چهار پایتخت منطقه حضور اثر گذار دارد شاید منجر به دستاورد های ویژه ایی شود،ایران در ماهای گذشته نشان داد بر سر منافعش مذاکره نمیکند

بهمن کلباسی: ‏در این ده سالی که نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌ را پوشش دادم شاید فقط یک سال پس از برجام تنش‌ها/مذاکرات ایران-آمریکا در مرکز توجه‌ها نبوده. با حرفهای مکرون در مورد احتمال دیدار ‎#ترامپ-‎#روحانی امسال هم ایران داغ‌ترین موضوع خواهد بود.

احسان مازندرانی: ‏چند ماه است مذاکرات ایران و غرب آغاز شده و با تجربه برجام، فضای رسانه ای و سیاسی داخل باید مدیریت می شد. این اتفاق افتاد لیکن به محض سفر ‎ظریف به فرانسه گویی آتش زیرخاکستر دلواپسان تحریم پسند دوباره روشن شده است. نگران بازگشت ثبات زندگی مردم هستند مبادا انتخابات را واگذار کنند.

علی قلهکی: ‏هم به ظریف و هم به بزرگتر او گفته شده که مسیر مذاکره با فرانسوی ها درست نیست!
اجازه داده نشد”مکرون”چرندیات تَکراری “شینزوآبه”را درتهران تکرار کند
ظریف علیرغم جمع‌بندی بزرگان قوم به فرانسه رفت!
این هم به نتیجه نمیرسد مثل۶سال تلاش بی‌حاصل برای برجام!
و باز هم پرچم”وَلی”بالاتر میرود/‏حسن روحانی:”من اگر بدانم به جلسه‌ای بروم با کسی ملاقات کنم، که کشور من آباد میشه و مشکلات مردم حل میشه، دریغ نخواهم کرد”
چند‌ سوال آقای روحانی؛
۱. نتیجه ملاقاتهای برجام چه شد؟!
۲. قرار است در مذاکرات جدید چه چیزی را بدهید؟! موشکی یا منطقه؟!
۳. مشکلات مردم ریشه‌اش داخله یا خارج؟!

حمیدرضا فرزاد: ‏اولا پرچم “ولی”همیشه بالاست و خودتون هم میدونید که بزرگترین دشمن “ولی”رفتار خود شماست.
دوما کاری نداره به پلیس فرودگاه بگید به محض اینکه فرود اومد سوئیچ هواپیمارو ازش بگیرند که هی بدون اجازه و”علیرغم جمع بندی بزرگان” از این کشور به اون کشور نره.10 روزه هواپیما رو برداشته برده.

مسعود بهنود: ‏دعوت می کنم به پخش مستقیم مصاحبه مطبوعاتی مکرون و ترامپ توجه کنید. ده دقیقه گذشته ماکرون هنوز میکروفن را به ترامپ نداده و طرف اصلا حالش خوب نیست و منتظر باشید که بیشتر حرفهای مکرون را پس بگیرد. چون الان سیاستش گرفتن حال رییس جمهور فرانسه است.

علی علیزاده: ‏۱-بازگشت ظریف به پاریس
۲-روحانی: حاضرم با هر شخصی دیدار کنم
۳-مکرون: شرایط دیدار روحانی با ترامپ آماده شده
۴-جریان‌سازی BBC: مذاکره تنها کلید مشکلات اقتصادی
۵-هدف انداختن مسئولیت ادامه تحریم‌ها به گردن رهبری است وگرنه خودشان میدانند حرف آخر درباره مذاکره‌‌ یکسال پیش قاطع زده‌شده/‏حدس میزنم تا مجمع عمومی سازمان ملل در آخر شهریور BBC و رادیو فردا و ایران اینترنشنال هرروز از ملاقات قریب‌الوقوع روحانی با ترامپ بگویند. و یکی دو هفته آینده که رهبری بار دیگر صریح مذاکره را منع کند حدس میزنم BBC صفحه‌۲ را به «افزایش شکاف بین رهبر و رییس جمهور ایران» اختصاص دهد

ریحانه مظاهری: ‏ترامپ گفت آماده است در شرایط درست در هفته‌‌های پیش‌ رو با روحانی مذاکره کند، روحانی گفته برای منافع مردم با هر فردی لازم باشد مذاکره می‌کند،تاثیر در بازار : دلار به زیر ۱۱ هزار تومان رفت…

مهدی محمدی: ‏آقای ‎#روحانی امروز تقریبا به صراحت گفته ممکن است در اجلاس آتی سازمان ملل با ‎#ترامپ ملاقات کند. خیلی ساده و روشن، این یعنی روحانی می خواهد ترامپ یک بار دیگر در امریکا رییس جمهور شود. با کسی که ریاست جمهوری اسلامی ایران را به عضویت در کمپین انتخاباتی ترامپ بفروشد، چه باید کرد؟
‏کسانی که به دنبال نتیجه حضور ناگهانی آقای ‎#ظریف در اجلاس جی ۷ می گردند، منتظر شنیدن هیچ خبری درباره کاهش تحریم ها نباشند. خبر همان است که امروز ‎#روحانی گفت: زمینه سازی برای ملاقات با ‎#ترامپ در نیویورک و حل مشکل انتخاباتی ترامپ در ازای ‘کمتر و بدتر از هیچ!’

یسرا: ‏‎#ترامپ می‌گوید حس خوبی نسبت به ‎#ایران و تحولات اخیر دارد و دوست ندارد که شاهد مشکلاتی با ایران باشد…می‌گوید دوستان ایرانی زیادی دارد…درباره سفر ‎#ظريف هم گفت که در جریان کامل گفتگوهای روز گذشته ظریف با ماکرون و جزئیات اقدامات ماکرون در خصوص ایران بوده است

وحید عظیمی: ‏گویا سکوت دو ساله مصلحت گونه و استراتژیکِ رییس جمهور ‎#روحانی در حال شکستن است، سخنان روحانی یادآورِ نقش کلیدی آیت الله ‎#هاشمی_رفسنجانی در پایان دادن به جنگ تحمیلی است.

احمد جانجان: ‏روحانی در حال مقدمه چینی برای دیدار با ترامپ در نشست آتی سازمان ملل است!
آنچه باعث شد این سناریو به تاخیر بیفتد، خروج امریکا از برجام بود.
+ جناب پرزیدنت؛ این ره که میروی به ترکستان است!

صدرا محقق: ‏امانوئل مكرون رئيس‌جمهور فرانسه می‌گه «احتمال ديدار روحانی و ترامپ و رسيدن به توافق وجود دارد.» امروز هم روحانی گفت: «اگر بدانم ملاقاتی با یک شخصی منافع ملی کشور ما را تامین می‌کند و به آبادی ایران کمک می‌کند، دریغ نمی‌کنم»
مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم اول مهره. خبریه؟

مرتضی گل‌پور: ‏سردار غیب‌پرور،فرمانده سابق بسیج: قضاوتی درباره حضوریکی از مسئولان دراجلاس جی7 و بازگشت زودهنگام ندارم اماخدا نکنداین رفت وآمدها ازروی استیصال وخودباختگی باشد/
روحانی امروزگفت مقاومت ودیپلماسی،دوبازوی ایران وباهم هستن،اما آقایان باالقای دوگانگی درزمین پومپئو ونتانیاهو بازی میکنن

امین اسدی: ‏ترامپ: ماکرون سفر ظریف به فرانسه را با من هماهنگ کرده بود
روحانی:اگر بدانم ملاقاتی با یک‌شخصی، منافع ملی کشور را تامین می‌کند دریغ نمی‌کنم
فرانسه: مذاکرات با ظریف مثبت بود
“اینها در کنار هم یعنی بوهای خوبی نمیاد”

مهرداد: ‏والا حضرت رسول الله هم برای دیدار با کافر ترین کفار و دشمن ترین دشمن ها اینقدر حساسیت و پروتکل نداشتند، حضرت امیرالمؤمنین علی هم و… کاتولیک‌تر از پاپ شدیم./‏اگر تفاوت بین ایران و کره شمالی را نمیفهمید که… طفلک مخاطبیتان که از شما تحلیل میگیرید.

آدم: ‏شش سال مذاکره کردن، تا تونستن امتیاز دادن، هزارتا ترکمنچای امضا کردن، هسته‌ای رو گِل گرفتن، آخرش نه تنها دقیقا هیچی حاصل نشد بلکه تحریم دوباره برگشت، اقتصاد نابود شد خودشون هم تحریم شدن، تو دنیا هم خوار و ذلیل شدیم
درخواست مذاکره مجدد فقط نشون میده دریای خریت ساحل نداره

امیرحسین مصلی: ‏وای وای
اخبار ۲۰ ‎#شبکه_خبر هم حرف های ‎#روحاني رو تحریف کرد هم حرف های مکرون رو! میگه رسانه ها درباره حرفهای ‎#مکرون فضا سازی کردن و منظورش یه چیز دیگه بوده! درباره روحانی هم میگه منظورش اینکه با هر کس مذاکره میکنه بجز ‎#ترامپ! چون قبلا گفته ‎#مذاکره نمیکنم! فضا سازی نکنید دیگه!😂

عبدالله گنجی: ‏‎#روحانی:‌ اگر بدانم به یک جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد می‌شود و مشکلات مردم حل می‌شود من دریغ نخواهم کرد اصل منافع ملی ملت ما است.
#ترامپ:می خواهيم ايران ثروتمند شود
خیر است ان شاالله وسوسه ترامپ
و سراب روحانی

حوا: ‏ترامپ که اون‌طور
روحانی هم که این‌طور
دیگه تمومه ماجرا؟

جنلی: ‏اول ظریف قایمکی میره فرانسه، بعد روحانی میگه حاضرم با هرکسی دیدار کنم، بعدش مکرون میگه امیدوارم روحانی و ترامپ با هم دیدار کنن!
آقای رئیس جمهور قول دیدار با ترامپ رو دادید که چی گیرتون بیاد، مگه برجام به اندازه کافی خیار چنبر نداشت که دست به دامن خارجیا شدی

حسین درخشان: ‏‏تبریکی که همه‌ی مقامات ارشد پس از توافق ژنو به روحانی فرستادند بخاطر اختیار کاملی بود که تازه مشخص شده از رهبر گرفته بود. الان هم به نظر میاد این اختیار رو مجددا گرفته./جمله‌ی «من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام» چندسال پیش رهبری، مثل تمام مواضع دیگر سیاست خارجی ایشون، کاملا بخشی از روند دیپلماسی ایران بوده است.

حسن یونسی: ‏دقت کنید
رهبر انقلاب گفته است: مذاکره نمی کنیم
نگفته است: دیدار نمی کنیم
دیدار روحانی-ترامپ ممکن است به اندازه ماهها مذاکره در رفع تنشها موثر باشد

مینا ورشوچی: ‏◀‎#مکرون از دیدارِ 👈بدون پیش شرط صحبت کرده است.
مقاومت جویان از پیش شرط های اوهامی خود صحبت نکنند.
درجای دیگر تصمیم گرفته شده است.

سیامک دهقانپور: ‏حسن روحانی که اجازه نداشت با باراک اوباما حضوری ملاقات کند و به یک تماس تلفنی کوتاه بسنده کرد، حالا برای دیدار احتمالی با ترامپ اعلام آمادگی می کند.
چه چیزی تغییر کرده است؟

محمد پاداش: ‏رهبری گفته ‌بود “مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است”
ظریف هم بهمن۹۷ گفته بود “توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد”
خود روحانی هم پس از خروج ترامپ از برجام گفت “مزاحم رفت”
متاسفانه هنوز با پدیده ای مواجه‌ایم که زُل میزنه تو چشم مردم و پالس مذاکره میفرسته!

سعید جعفری: ‏با جدی شدن احتمال دیدار روحانی و ترامپ، کسانی که زیست‌شان در پرتو این بحران است و به ترامپ امیدها بسته بودند، بدون تعارف نگرانی خود را بروز می‌دهند.

حجت‌الله عبدالملکی: ‏در پی ابراز تمایل روحانی برای مذاکره با ترامپ و وعده رییس جمهور فرانسه به روحانی برای هماهنگی این مذاکره:
مکرون می گوید: «مي‌خواهيم يك توافق هسته‌اي جديد با ايران منعقد كنيم/ ما بايد به توافقي گسترده‌تر براي تأمين خواسته‌هاي امنيتي خود دست يابيم!»
ان شاالله که فقط بلاهت است!

علی: ‏‏تندرو های اقتدارگرا در ایران مخالف ‎#مذاکراه_با_امریکا هستند به این دلیل که دوست دارند این افتخار (!) به آنها برسد.
تندروهای ضد نظام هم مخالف مذاکره هستند دقیقا به همین دلیل!
آنها دوست دارند ‎#مذاکره در ‎#فردای_براندازی اتفاق بیافتد.
پیوند این دو همچنان ادامه داد!

سجاد عابدی: ‏در یک ماه آینده اتفاقات زیادی رخ می‌دهد ، برخلاف نظرات خیلی ها ‎#روحانی میلی ندارد با ‎#ترامپ دیدار کند ولی کاملا خودش را برای هر شرایطی آماده کرده است
چنانچه آمریکا عقب‌نشینی کند ما پرقدرت پیشروی می‌کنیم✌

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. علی علیزاده نشسته در لندن برای ما ولایتمدار شده مثل پروفسور مولانا. ایشان بدل جدید مولانا هست.

  2. دراین دیار ممنوع فقط ومحصرا انجا معتبراست که ما نباشیم ….ولی اگر ماباشیم همه چیز مباح که هیچ مستحب بلکه واجب است ….مصلحت وعزت وحکمت است…

  3. ولی آقای قلهکی ریشه همه ریشه های مشکلات مردم امثال تندروهایی مثل تواند علی قلهکی و بزرگترهایت مثل شریعتمداری ها که خدا می داند بعدا معلوم شود چه کاره اید …

  4. مهمدی محمدی ! دقیقا به این مواردی که شما گفتید، روانپزشکان میگن : هذیان فکری. شک دارید به یک روانپزشک مراجعه کنید و جملات بالا رو بگید

  5. اونی که نوشته دریای خریت ساحل نداره، هنوز به ساحلش نرسیده لابد ! بهش میگم توی دریا چه خبر ؟؟؟

  6. یه دلواپس که حتی حرف یومیه اش رو هم از مخالف محصور و زندانیش تقلید میکنه نوبره با اینهمه خلاقیت : متاسفانه هنوز با چنین پدیده ای مواجهیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا