خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برداشت یک مخالف برجام از موضع رییس جمهور

حجت الاسلام حمید رسایی از مخالفان توافق هسته‌ای و تصویب برجام در یادداشتی توهین آمیز در واکنش به موضع اخیر رییس جمهور درباره‌ی احتمال دیداری که بر وضعیت ایرانیان تاثیر مثبت بگذارد، نوشت:

آیا حسن روحانی دیوانه شده است؟ حسن روحانی [روز دوشنبه] در سالن اجلاس سران گفته است: اگر بدانم در جلسه‌ای بروم، با شخصی ملاقات کنم، کشورم‌ آباد و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم.

روحانی در حالی این سخنان را گفته که رییس جمهور فرانسه هم امروز در کنفرانس خبری با ترامپ گفته: روحانی گفته حاضر است با هر رهبر سیاسی گفتگو کند. ما هم دنبال این هستیم که روحانی با ترامپ در حضور من مذاکره کند.

این در حالی است که امام خامنه‌ای مدتی قبل به صراحت اعلام کردند: امام راحل عظیم الشأن هم مذاکره با آمریکا را تا وقتی این رژیم آدم نشود، ممنوع کرده بود ما هم بر همین نکته تأکید می‌کنیم. حتی اگر به فرض محال، قرار بود با آمریکایی ها مذاکره‌ای کنیم قطعاً با دولت فعلی هرگز مذاکره نمی‌کردیم.

علاوه بر این تأکیدات صریح، تجربه تاریخی چهل ساله انقلاب و البته تجربه همین دولت در برجام نیز حکایت از بی‌نتیجه بودن حتی ضرر داشتن مذاکره با آمریکا می‌کند تا جایی که سال گذشته شخص روحانی در صحن علنی مجلس، مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» دانست.

سئوال مردم این است که مگر روحانی در مجلس گفته بود که مذاکره با آمریکای عهدشکن #دیوانگی است،‌ پس چرا اینگونه برای ملاقات و مذاکره با ترامپ زمینه‌چینی می‌کند؟!

اشتباه نکنید، روحانی سخنان یک سال قبلش را فراموش نکرده، او هشدارهای علنی و خصوصی امام خامنه‌ای را از یاد نبرده و به خوبی از خطوط قرمز تعیین شده خبر دارد اما دستانش خالی است. او عملکردی ندارد، چاره‌‌ای جز عقب‌نشینی از مواضع و اصول انقلاب ندارد.

روحانی بهتر از هر کس می‌داند که مشکلات کشور با مذاکره و ملاقات با ترامپ حل نمی‌شود اما با طرح این سخنان تا قبل از سفر مهرماه به سازمان ملل به دنبال این است:

۱. به مردم بگوید تنها راه حل برون رفت از مشکلات، کوتاه آمدن و تسلیم در برابر مطالبات غرب و آمریکاست.
۲. من می‌خواهم این راه حل را انتخاب کنم تا شما از مشکلات خلاص شوید، اما این خطوط قرمز امام خامنه‌ای است که مانع شده.
۳. جامعه باید به نظام فشار بیاورد تا این گام برداشته شود و ملاقات و مذاکره روحانی و ترامپ در سازمان ملل انجام شود.

روحانی اما مثل همه آنهایی که در برابر غرب دچار دگردیسی شد‌ه‌اند، تصور غلطی از مردم ایران دارد آن هم مردم این زمانه که تجربه‌ تلخ دروغ بزرگی به نام #برجام را در برابر خود دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا