خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مومنی خبر داد: توقیف گواهینامه 2043 راننده

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقیف گواهینامه 2043 راننده متخلف خبر داد و گفت: گواهینامه 5000 راننده دیگر نیز در آستانه توقیف است.
به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در آخرین نشست خبری خود در سال 93 با بیان اینکه برابر هدف‌گذاری‌ها می‌بایست تا پایان سال 95 شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی را در کشور به عدد 13 هزار یا کمتر از آن برسانیم، خاطرنشان کرد: بدون رسانه امکان هیچ تحولی در راهنمایی و رانندگی نداشتیم و از این رو من از اهالی رسانه قدردانی می‌کنم.
وی از توقیف 2043 گواهینامه رانندگی خبر داد و گفت: این افراد اجازه رانندگی ندارند و علاوه بر آنها 5000 راننده نیز در آستانه توقیف گواهینامه هستند، حتی اگر یک تخلف حادثه‌ساز نیز انجام دهند، گواهینامه‌شان توقیف خواهد شد.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 170 کد تخلف در قانون راهنمایی و رانندگی وجود دارد، اظهار کرد: قانونگذار تنها برای 20 مورد از این تخلفات نمره منفی در نظر گرفته این 20 مورد از نوع حادثه‌ساز به حساب می‌آیند و کسی که گواهینامه‌اش توقیف شود،یعنی مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده است.
مومنی با بیان اینکه ما به خاطر توقیف گواهینامه یا جریمه کردن کسی خوشحال نیستیم، اظهار کرد: اما برای ایمنی سفر و جامعه مجبوریم دست به اعمال قانون افراد متخلف بزنیم و تنها از این جهت خوشحالیم که با اعمال قانون یک فرد متخلف اجازه ندادیم تا او جانش را در یک حادثه رانندگی از دست داده یا جان دیگران را به خطر بیندازد.
اعلام پرحادثه‌ترین روزهای نوروز
وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راهور از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه سال آینده اظهار کرد: تجربه سنوات قبل نشان داده که روزهای 29 اسفندماه، اول، 7 و 8 ، 12 و 13 فروردین‌ماه پرترددترین و در عین حال پرحوادث‌ترین روزهای کشور است. بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول سفر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و ماموران پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه امیدواریم رانندگان با رعایت قوانین روزهای خوبی را پشت سر بگذارند، گفت: پلیس در تمامی جاده‌ها حضور خواهد داشت و این حضور تا پایان اجرای طرح ادامه دارد.
41 درصد تصادفات نوروزی از نوع واژگونی است
مومنی با بیان اینکه 41 درصد تصادفات نوروزی از نوع واژگونی است، گفت: این یعنی دو خودرو با یکدیگر برخورد نکردند بلکه این خودروی سواری به دلایلی که عمدتا خستگی و خواب‌آلودگی یا سبقت و سرعت غیرمجاز راننده است، واژگون شده است.
وی از رانندگان خواست از رانندگی در هنگام خواب‌آلودگی و خستگی و نیز رانندگی با سرعت غیرمجاز و گرفتن سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شرط بخشش نمرات منفی رانندگان گفت: اگر این رانندگان تا شش ماه هیچ تخلفی مرتکب نشوند، همه نمراتشان پاک خواهد شد.
هشدار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی
مومنی با هشدار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این رانندگان حتی اگر یک تصادف از نوع خسارتی نیز داشته باشند، دفترچه رانندگی‌شان باطل خواهد شد. بنابراین این دسته از افراد با توجه به اینکه کارشان جابه‌جایی مسافران است، می‌بایست با جدیت بیشتری رانندگی و تمامی قوانین را رعایت کنند.
وی همچنین درباره سامانه پیامکی 110120 که به منظور نظارت و کنترل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه همچنان فعال است و مسافران می‌توانند تخلفات رانندگان و نیز تقدیر و تشکر از آنان را به این مشاره پیامک کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره اینکه رانندگان به هنگام سفرهای نوروزی چه مدارکی باید به همراه داشته باشند، گفت: رانندگان می‌بایست مدارک مربوط به خودرو، گواهینامه، معاینه فنی و بیمه‌نامه را به همراه داشته باشند.
مومنی ادامه داد: آن دسته از رانندگانی که نسبت به دریافت برگه معاینه فنی و تمدید بیمه‌نامه خود اقدام نکردند، باید حتما قبل از سفر این موارد را چک کرده و سپس وارد جاده‌ها شوند چراکه در غیراینصورت پلیس از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا