خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتش ‌سوزی جنگل‌های مرزن‌ آباد چالوس ادامه دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : 12 هکتار از سخت‌گذرترین جنگل‌های مرزن‌آباد این شهرستان دچار آتش سوزی شد که به دلیل وزش باد همچنان ادامه دارد.

مهرداد خزایی پول پنجشنبه شب درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی از عصر سه شنبه به صورت پراکنده در جنگل هَلیک و در ارتفاع 2700 متر از سطح دریای آزاد رخ داده است.

وی با اعلام این که به خاطر صعب العبوری و دور بودن منطقه تاکنون بی خبر مانده بودند، گفت: رسیدن به محل آتش‌ سوزی مستلزم پنج ساعت پیاده‌روی است و منطقه به قدری شیب‌دار و صخره‌ای است که برای حفظ جان افراد، نمی‌توانیم هر کسی را برای اطفای حریق ببریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس تاکید کرد : برای خاموش کردن آتش تقاضای بالگرد شده است ولی به دلیل وزش باد و برخی مشکلات دیگر، تاکنون این کار انجام نشده است.

خزایی پول دربارهٔ علت آتش‌سوزی اظهار داشت: در چنین منطقه‌ای هیچ دام و دامداری نمی‌تواند تردد کند و تنها احتمال، نقش شکارچیان در بروز این حریق است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همگرایی بیشتر در روزجمعه، عملیات اطفای حریق به طور کامل انجام شود.

خزایی پول گفت : برای آتش‌سوزی درجنگل، فصل بحرانی حریق وجود دارد که عبارت از مدت زمانی از سال است که بیشترین احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فصل بحرانی از نظر وقوع آتش‌سوزی، با توجه به شرایط حاکم بر منطقه نظیر پوشش گیاهی و شرایط اقلیمی یا آب و هوایی متفاوت است به طوری که در شمال کشور و در جنگل‌های اَرَسباران در آذربایجان شرقی، به علت خزان برگ‌ها و کاهش رطوبت نسبی هوا و وزش بادهای گرم موسمی، فصل بحران در نیمه دوم سال و از جمله پاییز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از مردم خواست هر گونه آتش سوزی را در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز درحدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا