خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی جنتی: گویی گوش جهان کر شده

دکتر علی جنتی، وزیر ارشاد در یادداشت کوتاهی در صفحه ی فیسبوک خود، نوشت:
خبر هراس انگیز ربودن 275 دختر دبیرستانی در نیجریه توسط گروهک تکفیری تروریستی «‌بوکوحرام» و اعلام فروش آنها به بردگی چنان شوک آور بود که وجدان هر انسانی را به درد آورد. اما چنین نشد. گویی گوش جهان از خشونت و افراط کر شده است. فاجعه بار تر آنکه این گروه اعلام کرده است که این اقدام ضد الهی و ضد انسانی را برای اعتلای اسلام و برای اجرای قوانین شریعت انجام داده است!
آنها تاریک ترین و افراطی ترین برداشت ها را با جهل و خرافه و خودکامگی درهم آمیخته اند و با سلاح تکفیر و ترور، جان و مال و ناموس مردم را مورد تجاوز قرار می دهند. این گروه افراطی – تکفیری هرگونه تعامل با غرب را حرام می داند و وظیفه ی خود را مقابله با نهاد های سنتی دینی و مقابله با حکومت و مبارزه با دموکراسی تعریف کرده است. آنها با برداشت محدود و واپس گرایانه از آراء مهجور ابن تیمیه دست به کشتار و دزدی و آدم ربایی می زنند و آن را مطابق شریعت قلمداد می کنند.
این اقدام انزجار آمیز آنها چنان جوی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جهان ایجاد کرده است که به هیچ وجه جبران پذیر نیست. آنها آسیب پذیر ترین قشر جامعه یعنی دختر معصوم دبیرستانی را به خشونت بارترین شیوه ربوده اند و به جرم مشارکت در امر سواد آموزی به ضدیت با اسلام متهم کرده اند و حکم به فروش آنها به عنوان برده داده اند. 
اسلام با ندای برابری و رفع تبعیض و با شعار آزادی و آزادگی به آفریقا آمده است. اکنون «بوکوحرام» به اسم اسلام ولی به رسم جاهلی دختران را دوباره زنده به گور می کنند.
بر مسلمانان جهان است که با وحدت و خودآگاهی مانع قدرت گرفتن گروههای افراطی تکفیری شوند؛ گروه هایی که متحجرتر از جاهلیت قدیم و مرگبارتر از سلاح های کشتار جمعی‌اند. آنها با وقاحت حیثیت اسلام و مسلمین را به حراج گذاشته اند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا