خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار سلامی در دیدار با بازنشستگان سپاه چه گفت؟

خبرگزاری اصولگرای فارس نوشت:

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (پنجشنبه، ۶ مهرماه) در جمع وابستگان و بازنشستگان سپاه پاسداران، گفت: این فرصت یک فرصت برای یک دیدار آسمانی با مردان اهل بهشت است. این حسینیه‌ امروز عطر و بوی جهاد، رایحه دل‌انگیز شهادت، شمیم غیرت، جوانمردی، صلابت، استواری، وفاداری، فداکاری، ایمان، اخلاق، انسانیت و تواضع را می‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که اینجا نشسته‌اند ۴۳ سال قبل در چنین روزهایی عازم سفری بودند که بازگشت آن از مبهم بود، تصریح کرد: هیچ‌کدام از شما نمی‌دانست که آیا بازمی‌گردد یا راهی بهشت می‌شود. خانه‌های شما دروازه‌‌های بهشت شده بود. همه شما جوان بودید، این چین و چروک در صورت‌های ما و موهای سفید البته راز یک خوشبختی و سعادت است که آنانی که ۴۳ سال قبل به میدان رفته‌اند، هنوز زنده‌اند، هنوز در میدان هستند و هنوز نفس جهاد می‌کشند.

فرمانده کل سپاه، گفت: معلوم است که هنوز نگذاشته‌اید دشمن به هدف خود برسد چون شما بعد از ۴ دهه هنوز هستید، مهم است که ما پیش رفته‌ایم. دشمن به آرزوهایش نرسیده است که شما اینجا هستید.  همه شما شاهد درخشش‌ها و شاهد برخی از روال‌ها و به زباله‌دان رفتن بسیاری از قدرت‌ها، زمین‌گیر شدن شیاطین، ناکام‌شدن دشمنان اسلام و ایران هستید.

سرلشکر سلامی خطاب به پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه، گفت: شما سال‌های سختی را در میدان گذرانده‌اید، عقب نشستید و تا جنگ به پایان نرسید به عقب بازنگشتید. در کرخه، کارون، هور، بازی دراز، کنجان‌چم، قلاویزان، عبور از میدان‌های مین و سیم‌های خاردار، تن خود را به تیر می‌زدید و از میان باران گلوله می‌گذشتید. 

وی ادامه داد: شما مناجات می‌خواندید و تکبیر می‌گفتید، از ولایت دفاع می‌کردید و از هیچ چیز هراس نداشتید. شما مردان آن دل‌های سخت هستید، شما بر سلاح‌ها، قدرت‌ها، موشک‌ها، هواپیماها، توپ‌ها و تانک‌ها غلبه کردید. 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی آمده بود و تا توانمندی‌های خود را به رخ ما بکشد، عنوان کرد: دشمن می‌گفت من صاحب تانک، توپ، هواپیما و موشک هستم، از من بترسید. اما شما به جای اینکه از دشمن بترسند بر ایمانشان افزوده می‌شود. این کار فقط یک خاطره و حماسه نبود بلکه این کار سرودن سرود جاودانگی برای یک ملت، اسلام و انتقام بود از عاشورا.

وی افزود: این جنگ توصیف زیارت عاشورا بود، بوی انتقام می‌داد از آن‌ها که علیه پسر پیامبر و اهل بیت او شمشیر کشیدند. همه چیز در دایره آرزوهای دیرینه ما که ای کاش امام حسین ما با تو و‌ ابالفضل تو می‌بودیم تا آب روی آب ریخته نشود، مشک پاره نشود، دست‌های قطع نشود و علی اکبر در میدان قطعه قطعه نشود و بر حنجر نوزادت تیر سه شعبه وارد نشود.
 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه این مردان در میدان ماندند تا از تکرار آن حوادث تلخ جلوگیری کنند و امام در محراب مسجد کوفه ضربت نخورد، تصریح کرد: اگر همین تعداد شما با همین سن و چهره‌ها آن نیمروز عاشورا در میدان بودید آن اتفاقات رخ نمی‌داد و اگر اندکی از شما در مسجد کوفه هیچ کسی ضربت نمی‌خورد. اگر تعدادی از شما کنار امام مجتبی (ع) بود آنگاه صحنه به نحو دیگری رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: شما تاریخ را تغییر دادید. با تکیه بر تاریخ صدر اسلام، شیرین‌ترین حماسه های اسلام را آفریدید. این کار را بدون توقع و برای خدا انجام دادید، شما به مسکن، پدر و مادر، همسر و فرزند دل نبستید و دنیا را بر دوستی خدا و رسول خدا (ص) ترجیح ندادید.

فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود خطاب به پیشکسوتان سپاه، تاکید کرد: شما اکنون هم در میدان هستید و هنوز دشمن از شما می ترسد و نگران است. هنوز هم شما را در میدان مشاهده می‌کنیم‌، اغتشاش که می شود، شما هستید، مراجعه می کنید، سازماندهی می‌شود و به میدان می‌روید و این یعنی هنوز هستید. تا شما هستید نسلی که تکثیر شده و پرچم را از ما و شما گرفته، همان روحیه را با همان عشق، معرفت و ادب می‌جنگد. به همین دلیل، این ۴۵ سال سرشار از بغض دشمن از صلابت شما و فرزندان شما بوده است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: دشمن دست نکشیده، شکست خورده است آن هم شکست پشت شکست ولی دوباره برخاسته و از زاویه دیگری آمده است اما زائل، سست، کم‌جان، کم‌رمق و افسرده شده است و دیگر دشمن سال های دور نیست. شما در مقابل دشمن مدام پیروز و قوی شده‌اید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به خود کفایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به صحنه نگاه کنید، یک روز با آر پی جی که می‌جنگیدید، فکر می‌کردید که قوی‌ترین سلاح جهان در اختیار شماست و با آن می‌جنگیدید. اما دیروز شما به نام اسلام و ایران ماهواره به آسمان فرستادید؛ موشکی که ماهواره می‌برد و ماهواره‌ای که در مدار قرار می‌گیرد و به دور زمین می‌چرخد.

وی ادامه داد: از سردار حاجی‌زاده و همکاران‌شان که این افتخار، امید دل‌انگیز و قطعه درخشان عمل سپاه را ساختند قدردانی می‌کنم. باید ببینم از کجا به اینجا رسیدیم و این سیر حرکت صعودی ما تحت زعامت نایب امام زمان(عج) است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به خود کفایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به صحنه نگاه کنید، یک روز با آر پی جی که می‌جنگیدید، فکر می‌کردید که قوی‌ترین سلاح جهان در اختیار شماست و با آن می‌جنگیدید. اما دیروز شما به نام اسلام و ایران ماهواره به آسمان فرستادید؛ موشکی که ماهواره می‌برد و ماهواره‌ای که در مدار قرار می‌گیرد و به دور زمین می‌چرخد.

وی ادامه داد: از سردار حاجی‌زاده و همکاران‌شان و سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه که این افتخار بزرگ، امید دل‌انگیز، چراغ روشن و قطعه درخشان عمل سپاه را در تاریخ ساختند، تشکر می‌کنم. باید بررسی کنیم که از کجا به اینجا رسیده‌ایم و این سیر حرکت صعودی ما تحت ولایت امر نایب امام زمان(عج) که در دوران رهبری امام‌ خمینی (ره) و دوره پربرکت، طولانی و متصل به ظهور رهبر عزیز و عظیم الشان ما امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به دست آمده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر کجا دشمن علیه ما فتنه کرد، ما موفق شدیم چون ‌تمام اسرار موفقیت‌های ‌ما در دوره سخت دفاع مقدس و شهادت زنان و مردان‌ کشورمان نهفته است؛ اظهار کرد: آن خون‌ها هرگز خشک نمی‌شود و جاری است. خون شهید همیشه تازه است، حیات شهید و زندگی او همیشه جاری و نزد خداوند روزی می‌گیرد.

وی افزود: حماسه‌ها یکی پس از دیگری آمد، این ‌کشور‌ پیشرفت کرد و در کناره‌های مدیترانه و دریای سرخ جنگید و دشمن را تجزیه کرد، اذن عمل به او نداد، مزدورانش را تعقیب کرد؛ به داستان‌های شگفت‌انگیز فرمانده جاودان ما شهید حاج قاسم سلیمانی نگاه کنید، ببینید او چه کرد و چگونه دشمن را تعقیب می‌کرد. او در دوردست از نزدیک و فرزندان قدرتمند موشکی انقلاب از اینجا با هم دشمن را نگران، مضطرب و‌‌ آشفته کردند.

فرمانده کل سپاه، گفت:‌ کشور هم به پیش رفت و ساخته شد، آن هم در تحریم‌ و انزوایی که می‌خواستند تمام روابط سیاسی ما را با دنیا قطع کنند ولی نمی‌توانند چون نفوذ و حضور سیاسی نظام ما در منطقه و جهان قابل حذف‌شدن نیست، هر چند می‌خواهند ولی نمی‌توانند؛ ما می‌خواهیم و می‌توانیم اما آن‌ها می‌خواهند و نمی‌توانند، تفاوت در توانستن و نتوانستن است.

وی ادامه داد: من شعار نمی‌دهم و نمی‌توانم شعار بدهم ‌چون صحنه واضح است و همه آن را مشاهده می‌کنند و نمی‌توان اغراق کرد؛ ما آموخته‌ایم حرف‌های واقعی بزنیم‌ و مطابق آن عمل کنیم ‌و به حرف‌هایی که می زنیم وفادار باشیم.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن همه فضای زندگی این ملت را به جنگ تبدیل کرد و به قلب و ذهن جوانان کشورمان یورش بردند تا آن‌ها را از نماز، حجاب، عفت، ادب، پاکدامنی، عبودیت خداوند و محبت به اهل بیت جدا کنند، خاطرنشان کرد: با وجود همه این تلاش‌ها در اربعین شاهد بودید که تمام تلاش‌های شیطانی آن‌ها همه به یکباره نابود و همه آرزوهای آن‌ها به گور سپرده شد. جوانان ما در مسیر پیاده‌روی اربعین درخشیدند، دختران ما با چادر آمدند و پسران ما نماز خواندند.

وی افزود: ما با عمل و عملیات ثابت می‌کنیم که دشمن ناکام است. او می‌خواهد با صوت، کلمه، جنجال و دروغ ما را شکست دهد ولی ما با با حقیقت، عمل، صداقت و حریت با آن‌ها مقابله می‌کنیم. پیروزی از آن حق است، هنگامی که حقیقت وجود دارد ما به وعده‌ها و نصرت‌های الهی مومن هستیم.

فرمانده کل سپاه، ضمن اشاره به کمک‌های خداوند در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد:‌ همه جا خدا ما را مدیریت کرد و دست خدا در تمام این‌ پیروزی‌ها برای ما و شکست‌ها ‌برای دشمن آشکار است. این به ما امید می‌دهد زیرا سرانجام حق پیروز خواهد شد چون این وعده الهی است و وعده او هم همیشه حق بوده است؛ بی‌ایمان‌ها نمی‌توانند مومنان را خفیف کنند برای اینکه مومن عزیز است و شکسته نمی‌شود.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات پاییز 1401 بیان کرد: سال گذشته در چنین روزهایی مشاهده کردید، چه غوغایی به پا کردند، چه امیدها بسته و چه تصورات، توهمات و رویاهایی داشتند و به فریب و شایعه‌ها دلخوش کرده بودند ولی همه چیز تغییر کرد. امسال را هم ببینید که چگونه در جیوش شیطانی، در سربازان سپاه یزید و در سران و هواداران آن‌ها چه تفرقه، ذلت و آشفتگی وجود دارد.

فرمانده کل سپاه در پایان، گفت: ما از شما به خاطر مجاهدت‌های سال‌های دور و نزدیک متشکریم و تلاش داریم مشکلات شما پیشکسوتان را رفع کنیم چون بهتر از شما نداریم؛ ما برای شما آرزوهای بزرگ داریم که همیشه عزیز و در سلامت باشید. لذا تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا رضایت شما را کسب کنیم چون اسلام همیشه به شما نیاز دارد و ملت تا ابد قدردان شما است.

پایان پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چه فایده که پاسدار بازنشسته امروز درخم وچم زندگی گیرافتاده وکسی به فکرش نیست آقای سلامی بازنشستگان سپاه رافراموش کردید سخنرانی کردن کاری ندارد ورجز خوانیی هم کاری ندارد چراپاسداران بازنشسته رافراموش کردید چرا مشکلات آنها وحقوق را ترمیم نمی‌کنید چرا سالی دوباره شاغلین اضاف میکنید ولی بازنشسته ها این نابودشده های جنگ و زخم بربدن داشته دوران جنگ واین باروت خوران رافراموش کردید تنها سپاه امروز نیست امروز میز وصندلیهاخوشگل شده اند ولی دوران ما میز وصندلی نبود همش جنگ وجدل وخون بود چرا حقوقها رااضاف نمی‌کنید فراموش کردید!!!!! فراموش کردید آقای سلامی… درد ما درد است و درمان نیز هم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا