خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سایه‌ی سنگین فردوسی پور بر «فوتبال برتر» و میثاقی

ایرنا نوشت: برنامه فوتبال برتر پس از خداحافظی اجباری عادل فردوسی پور و برنامه ۹۰ از شبکه سه، به طور رسمی کنداکتور دوشنبه شب‌ها را از شبکه سوم سیما گرفت.

لیگ برتر ایران آغاز شده و تب فوتبال در ایران کم کم بالا می‌رود. چهره‌های جدیدی در میان مربیان وارد فوتبال ایران شده‌اند. از کالدرون آرژانتینی که روی نیمکت پرسپولیس نشسته است تا استراماچونی ایتالیایی که سرمربی آبی‌های پایتخت پس از رفتن پرحاشیه وینفرد شفر و فرهاد مجیدی شده است. حتی حضور چهره‌هایی مانند مصطفی دنیزلی، مربی ۶۹ ساله تراکتور سازی تبریز که برای سومین بار روی نیمکت یک تیم ایرانی می‌نشیند می‌تواند نوید لیگ جذابی را در کنار مربیانی چون علیرضا منصوریان و امیرقلعه‌نویی بدهد.

اما این لیگ در حوزه رسانه دو غایب بزرگ دارد. عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی. غیبت عادل فردوسی‌پور اما می‌تواند بیشتر برای فوتبالی‌ها جای خالی یک برنامه تحلیلی-ورزشی و یک صدای جذاب و پر شور برای گزارشگری فوتبال را ایجاد کند.
حالا شب گذشته پس از فراز و فرودهایی که پس از عدم پخش برنامه نود و جانشینی محمدحسین میثاقی به جای عادل فردوسی‌پور ایجاد شده بود، برنامه فوتبال برتر به طور رسمی کنداکتور دوشنبه شب‌های شبکه سوم سیما که سال‌ها در اختیار برنامه نود بود را در اختیار گرفت. در واقع بعد از تعطیلی برنامه نود، مدتی برنامه فوتبال برتر تحلیل در شبی غیر از دوشنبه با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن رفت و  حالا در فصل جدید قرار است برنامه‌ای مشابه دوشنبه شب ها روی آنتن برود.

اما میثاقی و مهدی هاشمی تهیه کننده این برنامه چه نقطه تفاوت و چه خلاقیتی برای ارائه برنامه‌ای متفاوت‌تر از برنامه نود داشتند؟

۱. آیتم‌های تکراری

برنامه نود یکی از آیتم‌های جذابی که در سال‌ها و دهه‌های اخیر وارد فوتبال ایران کرد، آیتم کارشناسی داوری بود. کم نبود موقعیت‌هایی در فوتبال‌های ایران که داور به درست یا غلط سوت می‌زد و مردم، بازیکنان فوتبال و مربیان و حتی گزارشگران منتظر می‌ماندند تا شب دوشنبه که این شائبه داوری در برنامه ۹۰ قضاوت شود. این آیتم همواره یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه نود بود حتی زمینه‌ساز چالش‌های زیادی میان عادل فردوسی‌پور با مربیان و بازیکنانی مانند خداداد عزیزی، امیر قلعه‌نویی و… شده بود.
حالا برنامه فوتبال برتر پا در این مسیر گذاشته و یکی از آیتم‌هایی که این برنامه همان کارشناسی داوری است. علاوه بر این آیتم‌های برترین گل‌های هفته و آنالیز بازی تیم‌ها نیز همان سبک و سیاق برنامه ۹۰ را دارد با این تفاوت که اینبار در فوتبال برتر جواد خیابانیهم دست به کار شده و گویندگی برخی آیتم‌ها را به عهده گرفته است.

۲. سکوت رسانه‌ها
خبرنگاران ورزشی یکی از شیفت‌هایی را که با علاقه و جدیت هر هفته دنبال می‌کردند، شیفت برنامه نود بود. به این معنا که آنها با مشاهده این برنامه از دل آن خبرسازی می‌کردند و سایت‌های ورزشی و گروه‌های ورزشی در رسانه‌هایی مانند ورزش ۳، خبرگزاری ایرنا، ایسنا، مهر، خبرآنلاین و… به پوشش اخبار ۹۰ می‌پرداختند. اما دیشب فوتبال برتر با این استقبال از سوی رسانه‌ها مواجه نشد. از آن طرف عادل فردوسی‌پور و بریده‌های ویدئویی برنامه نود در چند سال اخیر پای ثابت پست‌های شبانه در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام و تلگرام بود. اما شب گذشته میثاقی و برنامه فوتبال برتر بریده‌های ویدئویی برنامه خود را در شبکه‌های اجتماعی ندیدند.

۳. اجرا و دکور

اجرای میثاقی در قدم اول خود در فصل جدید فوتبال برتر مثل همیشه با اعتماد به نفس خوب و اجرای مسلط همراه بود. دکور برنامه فوتبال برتر تفاوت خاصی با برنامه‌های فوتبالی در سال‌های اخیر نداشت. اجرای تک مجری به سبک و سیاق برنامه نود بود و از اجراهای گروهی و چند مجری مانند برنامه‌های شبکه ورزش و شب‌های فوتبالی در این شبکه خبری نبود.
گزارش‌گران شهرستانی در این برنامه آنطور که مشخص است هنوز دست پری برای این برنامه ندارند و باید منتظر ماند تا میثاقی کم کم پازل‌های یک برنامه تحلیلی- فوتبالی را کنار هم بچیند.

۴. صحبت از عادل در برنامه فوتبال برتر

دیشب در همان قسمت نخست سری جدید فوتبال برتر ، سعید آذری مدیر پیشین ذوب آهن دو بار نام عادل فردوسی پور را به زبان آورد و هم برکناریاش را یادآوری کرد و هم به میثاقی گفت باید حق رشد به مجری پیشین ۹۰ بدهد. سایه سنگین عادل فردوسی پور هنوز بر سر میثاقی هست و این اتفاق می‌توان روی اعتماد به نفس این مجری اثرگذار باشد. چرا که ممکن است در چالش‌هایی که او با مهمان‌ها به صورت حضوری و روی خط تلفن دارد، طرف‌های چالش ماجرای عادل را به روی او بیاورند. همانطور که این اتفاق چندبار در طول برنامه‌های فوتبال برتر تکرار شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا