خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت از ظرفیت جوانان و بانوان بیشتر استفاده کند»

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت نقاط قوت و ضعف داشته اظهار کرد: متاسفانه بعضا همصدایی‌ای از دولت نمی‌شنیدیم و امیدواریم در زمان باقی مانده از دولت همصدایی بیشتری خصوصا در حوزه اقتصاد را شاهد باشیم.

حمید بنایی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص عملکرد دولت در زمان تحریم‌ها گفت: از زحماتی که در دولت انجام شده تشکر و از کارهایی که نکردند باید انتقاد کرد. مجلس دهم به خاطر مردم همراهی زیادی با دولت انجام داد. تاکید مقام رهبری این بود که مجلس ریل گذاری مناسبی برای دولت داشته باشد و دولت هم بتواند از این ریل برای حل مشکلات کشور استفاده کند. مجلس  هم به قسمتی از وظایف خود عمل کرد البته شاید در بخشی دیگر مماشاتی با دولت داشت.

کمتر شاهد همصدایی در بدنه دولت بودیم

او با بیان اینکه کمتر شاهد همصدایی در بدنه دولت هستیم گفت: عملکرد دولت نقاط قوت و ضعف زیادی داشت اما در خصوص تحریم‌ها می‌توانست بهتر از این عمل کند. متاسفانه بعضا همصدایی‌ای از دولت نمی‌شنیدیم و امیدواریم در زمان باقی مانده از دولت همصدایی بیشتری خصوصا در حوزه اقتصاد را شاهد باشیم. در دیداری که مقام معظم رهبری با دولت داشتند اعلام کردند که بحث اقتصاد و فرهنگ را بیشتر مورد توجه قرار دهید و هر وقت حرکت، جهادی و با نیت الهی باشد کارها انجام می‌شود ولی متاسفانه دولت از حرکت جهادی غافل و از معیشت مردم دور شده است.

دولت در حوزه مسکن می‌توانست بهتر از این عمل کند

نماینده مردم گناباد و بجستان با انتقاد از عملکرد دولت در بحث مسکن اظهار کرد: در حال حاضر وزارت اقتصاد، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی همه پای کار آمدند تا قیمت مسکن فروکش کرد و ای کاش این کار زودتر از این انجام می شد. علی رغم اینکه در طرح مسکن مهر ساخت ۲ میلیون و دویست واحد مسکن در برنامه قرار داشت اما ۴۰۰ هزار واحد هنوز تحویل مردم نشده است و در مجموع دولت می‌توانست بحث مسکن را بهتر از این مدیریت کنند.

قیمت مسکن افزایش ۱۵۰ درصدی داشت

بنایی ادامه داد: این ضعف مربوط به کمیسیون عمران هم هست که باید بیشتر نظارت می کرد. دولت عملا در این ۶ سال از وضعیت مسکن غافل ماند و قیمت ها بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت و متاسفانه خانه دار شدن در شهرهای بزرگ برای اقشار ضعیف و جوانان تا حدودی غیر ممکن شده است.

دولت در بحث بیکاری هم از برنامه‌هایش عقب است

عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با عمکرد دولت در ایجاد اشتغال گفت: دولت در بحث بیکاری هم عملا از برنامه عقب است درحالی‌که شعار دولت ایجاد ۸۰۰ الی ۹۰۰ هزار شغل در سال بود اما نتوانست بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار اشتغال خالص در سال ایجاد کند. بیش از ۱ میلیون نفر فارغ التحصیل های دانشگاهی در سال داریم و در برنامه ششم توسعه هم بنا بود ۹۰۰هزار شغل در سال ایجاد شود که از این برنامه ها هم عقب هستیم.

او اظهار کرد: دولت توانست تورم چند درصدی را تا حدودی مهار کند ولی وضعیت معیشت و زندگی مردم به سختی می گذرد و امیدواریم در بحث اشتغال، اقتصاد، معیشت مردم و کارآفرینی  اقدامات بیشتر و بهتری صورت بگیرد. هر چند تحریم ها و تخریب‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی زیاد شده است ولی ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم و دور تا دور کشور را آتش فرا گرفته است ولی ایران اسلامی در عزت و امنیت قرار دارد و در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده است.

از ظرفیت نیروهای جوانان و بانوان بیشتر استفاده شود

بنایی با تاکید بر اینکه باید از نیروهای جوان بیشتر استفاده شود خاطرنشان کرد: اگر دولت از نیروهای جوان بیشتر و بهتر استفاده می‌کرد پویایی و فعالی هم بیشتر می شد همانطور که مقام رهبری گفتند در هر جایی که نیروی جوان، حرکت جهادی و نیت الهی باشد کارها بهتر انجام می‌شود؛ پس بهتر است از نیروهای جوان بیشتر استفاده شود. مجلس به سمت طرح منع به کارگیری بازنشسته ها رفت که از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود. نزدیک ۵ هزار بازنشسته داریم که می توانیم از انها در جاهای دیگر استفاده کنیم. جنگ و تحریم و هر بلای طبیعی که در کشور به وجود می‌آید را جوانان اداره می کنند و انقلاب هم مردمی و الهی است پس باید از نیروهای جوان و بانوان بیشتر استفاده کنیم که گام های مثبت و بهتری برای مردم برداشته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا