خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده رهبری در سپاه: رسالت حوزه کادر سازی برای نظام است

حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده‌ی رهبری در سپاه پاسداران می‌گوید: امروز روحانیت و حوزه علمیه، رسالت بزرگی دارند، که این رسالت چیزی جز تربیت طلبه و مدیر شاخص برای نظام ولایی نیست‌. در واقع کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است زیرا روحانیت شان مجری دین را دارد و مجری دین بودن یکی از مهمترین شان‌های روحانیت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ که صبح امروز (پنج شنبه) در مسجد جامع اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه ماه محرم، فقط ماه عزا نیست، بلکه ماه حماسه است، اظهار کرد: عاشورا طلوعی بی‌غروب و آغازی بی پایان است. آنچه در محرم سال 61 هجری قمری اتفاق افتاد، تمام جغرافیا را در برگرفت به‌طوری‌که امام خمینی (ره) می‌فرمایند، هر روز کربلا و هر روز عاشوراست. منظور از این جمله امام این است که در هر روز و هرجایی که هستی، باید برای بقای دین خدا بجنگی و نگذاری شعائر دین از بین برود.

وی ادامه داد: عاشورا حادثه‌ای نبود که امروز تنها خاطره‌اش مانده باشد، بلکه امام حسین (ع) در عاشورا کاری کرد که هر ساله دین خدا زنده نگه داشته شود. بدانیم تا عاشورا زنده است، دین خدا زنده است و این صحبت از بنده نیست، بلکه در ادبیات دینی ما هم به این مسئله تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: محرم و عاشورا باعث به‌وجود آمدن نهضت‌های مهمی در جهان اسلام شد که یکی از مهمترین این نهضت‌ها، نهضت انقلاب اسلامی ایران است. نهضت انقلاب اسلامی بر پایه نهضت عاشورا شکل گرفته و امروز بعد از گذشت چهل سال از شکل‌گیری این نهضت، می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم که جبهه امام حسین در مقابل یزیدیان عالم را تربیت کرده‌ایم.

حاجی صادقی با اشاره به شاخص‌های مهم ماه محرم همچون تکلیف‌گرایی و زنده نگه‌داشتن محرم گفت: در تاریخ اسلام چهار روز مهم وجود دارد که اولین روز مبعث و روز تولد و شکل‌گیری اسلام است. دومین روز غدیر، روز کمال‌ دین، سومین روز عاشورا، روز دفاع از دین خدا و چهارمین روز که در اسلام روز مهمی است، روز ظهور امام زمان است.

وی ادامه داد: هم اکنون ما سرمایه سه روز مبعث، غدیر و عاشورا را داریم، ولی بیش از هر زمانی دیگری نیاز است که زمینه فراهم شدن روز ظهور و روز حاکمیت خدا را فراهم آوریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شأن‌های مختلف روحانیت، گفت: روحانیت سه شان مهم از ائمه اطهار (ع) به ارث برده است که اولین شان آن مبین و معرف بودن دین خدا است. دین خدا ساکت نیست که هر کس از آن قرائتی داشته باشد بلکه نیاز به سخنگو دارد، که این سخنگو به تعبیر قرآن پیامبر (ص) بوده و سپس امام معصوم است. بعد از امام معصوم این وظیفه روحانیت است که تا ظهور امام زمان (عج) نگذارد قرائت‌های مختلفی از دین اسلام ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: دومین شان روحانیت، پاسداری از دین است. روحانیت سنگرنشین دین است، روحانیت از اهل بیت (ع) یاد گرفته برای بقای دین خدا تقیه نکند، شان روحانیت برای نگه‌داشتن و دفاع از دین خداست.

حاجی صادقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران احیاگر اسلام بود و توانست بعثت را زنده نگه دارد. به جرات می‌توان گفت انقلاب اسلامی ایران بعث دیگری در دین بوده است، به همین خاطر دشمن و استکبار تمام سعی و تلاش خود را در طول این چهل سال انجام داده است که این انقلاب را نابود کند.

وی با بیان اینکه ولایت تجلی بخش توحید ربوبی است، گفت: انقلاب اسلامی، ولایت‌الله را تجلی بخشید و غدیر را زمینی کرد. قبل از انقلاب اعتقاد به غدیر وجود داشت ولی غدیر اجرایی نشده بود. امام خمینی (ره) با انقلابش غدیر را احیا کرد. غدیر بعد از غدیر کشته شده بود ولی با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، چهل سال حاکمیت خدا زنده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ماموریت انقلاب اسلامی این است که عالم را آماده ظهور کند، به همین خاطر توصیه بنده به روحانیت این است که سعی کنند در منبرهایشان به جای بیان علائم ظهور به بیان شرایط ظهور بپردازند.

حاجی صادقی اضافه کرد: امروز در انقلاب نیاز به کسانی داریم که همچون امام حسین (ع) در مقابل تهدیدات دشمن و استکبار هیچ‌گونه هراسی نداشته باشند. امروز روحانیت و حوزه علمیه، رسالت بزرگی دارند، که این رسالت چیزی جز تربیت طلبه و مدیر شاخص برای نظام ولایی نیست‌. در واقع کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است زیرا روحانیت شان مجری دین را دارد و مجری دین بودن یکی از مهمترین شان‌های روحانیت است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که حوزه‌ها با استفاده از متون و منابع دینی، راهگشا و پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشند و در اصل فلسفه وجودی حوزه‌ها همین مسئله است. حوزه‌ها باید به این امر توجه داشته باشند که فقه و اصول همه دین نیست، بلکه بخشی از دین است به همین خاطر باید حوزه‌ها روحانیونی تربیت کند که در دین‌شناسی شاخص و برجسته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: امروز دشمن آمده است که ذائقه فرهنگی مردم را عوض کند. امروز دشمن بعد از چهل سال به جمع‌بندی خطرناکی رسیده و مانند زمان بعد از فوت پیامبر که یهودیان و مشرکان در پشت پرده رفته و قصد داشتند اسلام را توسط خود مسلمانان نابود سازند، می‌خواهند انقلاب اسلامی را با این روش نابود کنند.

وی ادامه داد: در واقعه عاشورا مشرکین کمترین حضور را داشتند ولی شاهد بودیم هزاران فرد به ظاهر مسلمان، اقدام به قتل امام حسین (ع) و ایجاد حادثه عاشورا کردند، به همین خاطر دشمن به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی ایران را توسط خود مردم از بین ببرد و به همین خاطر است که تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا با تغییر ذائقه فرهنگی مردم، آنان را از فرهنگ عاشورایی دور کند.

حاجی صادقی گفت: همانطور که دشمن در اهل سنت فرقه‌ای به نام وهابیت ایجاد کرد، به دنبال این است که با ترویج شیعه لندنی، شیعه و اسلام را نابود سازد. امروز روحانیت باید بیش از هر زمان دیگر هوشیار باشد که دین بدلی توسط دشمنان در جامعه ترویج نشود و تمام سعی خود را در مقابل این جریان به کار ببندد تا دینداری بر اساس نهضت حسینی در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: مسئولان و متولیان امر باید بیش از هر زمان دیگری گفتمانشان مقاومت باشد و در برابر تهدیدات دشمن هیچ هراسی نداشته باشند. همانطور که شاهد هستیم در این چهار ماه که گفتمان اغلب مسئولین کشور گفتمان مقاومت شده، چه ثبات مناسبی در بازار ارز شکل گرفته و دیگر دشمن همچون گذشته تهدید به جنگ و اقدام نظامی علیه کشورمان نکرده است و همه این شواهد، اهمیت گفتمان مقاومت را نشان می دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا