خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش بولتون به تحریم «بنیاد دفاع از دموکراسی» توسط ایران

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا در توییتی مدعی شد: تهدید ایران علیه یک اندیشکده آمریکا و مدیرعاملش از عرف خارج است. بنیاد دفاع از دموکراسی کار محشری را در افشای فساد و فعالیت‌های خصمانه ایرانیان انجام داده است و بعید می‌دانم که این اقدام بی‌اعتبار جلوی آن‌ها را بگیرد. ایران مسئول تمام اقداماتی که به بنیاد دفاع از دموکراسی یا هر شهروند آمریکایی لطمه بزند، خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه کشورمان روز شنبه 2 شهریور ماه، «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» و مدیر آن را در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد: طبق قانون به زودی اولین گروه از افرادی که با بنیاد به اصطلاح دفاع از دموکراسی ها همکاری دارند برای افزوده شدن به فهرست تحریم به نهادهای ذیربط از جمله قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

موسوی تشریح کرد: از نظر ایران این بنیاد به هیچ وجه یک اندیشکده محسوب نمی‌شود بلکه سازمانی است که در پوشش اندیشکده بصورت روزمره در حال طراحی و تشویق “تروریسم اقتصادی” و اعمال خصمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران است. این بنیاد بازوی طراحی و عملیاتی دولت آمریکا محسوب شده و آمریکا بیشتر اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران را بر مبنای طراحی‌های این بنیاد انجام می دهد.

وی افزود: فهرست اول افراد تحریمی شامل ملیت‌های مختلف است که در اقدامات این بنیاد علیه مردم ایران نقش موثری به عهده دارند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز در توییتی نوشت: اقدام متداوم نظام ایران علیه اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی – بر اندیشکده بودن آن تاکید می‌کنم – باید توسط تمام کسانی که به آزادی علاقه‌مندند تحریم شود. آمریکا چنین تهدیداتی را سرسری نمی‌گیرد. ما ایران و زیردستانش را مسئول می‌دانیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا