خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر اصلاح طلبان عاقل باشند، لاریجانی رییس می شود»

علی صارمیان در هفته نامه ی «طلوع صبح»، نزدیک به سایت انتخاب نوشت: لیست امید اصلاح طلبان تهران رادرنورید. به عنوان کسی که هرگز ازهویت اصلاح طلبی شرمنده نبوده ام و در انتخابات 7 اسفند نیز به شهادت تلاشم و گواهی عکسی که ازتعرفه ام گرفته ام ؛فعال یا حداقل هوادار این پیروزی بوده ام؛ یک توصیه عاقلانه به اصلاح طلبان دارم. همه ما میدانیم که دکتر علی لاریجانی رییس مجلسی که برجام را تصویب کرد، به واسطه چه موضعی نفردوم در قم شد.

شاید هیچکس چنین هزینه ای برای اصلاح و اعتدال نداده باشد.

مجلس رای گرفته به فرض اکثریت اصلاح و اعتدال ؛ به نظرم محتاج ریاست دکتر علی لاریجانی است. اگر کینه اوس و خزرج در کار نباشد ؛اصلاح و اعتدال گرایان باید بدون غرور و بر اساس عقلانیت ؛دکتر علی لاریجانی را برای ریاست خود برگزینند.

آشتی و کاهش تنش ملی دوجناح راهی است که شاید لاجرم باشد. امااین اصلاح طلبان اند که فعلا ؛ در پیروزی سرمست ؛ممکن است درسایه پیروزی بخوابند یا همراهی جناح دیگر را درمسائل مهم و داخلی کشور برانگیزانند.

افرادراه بافته اصلح طلبان به مجلس؛ خوب می دانند که مجلس ششم از وقتی که سرمستانه ؛ هاشمی رفسنجانی را کنار گذاشتند ؛ چندی بعد تندرو ترینشان مجبور به ترک وطن و دوری از انتخابات شدند.

به صورت مرامی ؛ کسی که دستاورد سیاست خارجی را در برجام یک بستاید ،نقش دکترلاریجانی را نمی تواند فراموش کند.

لذا توصیه می کنم ،که اصلاح طلبان جهت دار در مجلس بعدی ؛ دیگر عزیزان را توجیه کنند . انشالا اگر آقایان برجام 2 را بخواهند؛جز به ریاست کسی که برجام 1 را تصویب کرد، امکان ندارد.

این؛ افرادشاخص اصلاح طلبی؛ نیازمند پذیرش ساختار رای می شود. هرچند عاقبت حدف هاشمی ؛در انتخابات مجلس ششم؛و نتایجش ؛ممکن است همان بلارا بر سرمایه اجتماعی اصلاح و اعتدال بیاورد؛ که به حکم مجلس ششم هاشمی را رد کرند.

سرمایه اجتماعی هرجریان در طول زمان قابل افزایش و کاهش است و علی لاریجانی حتما میتواند نفود کلامش را پشتوانه وفاق گرداند.

احساسات که کنار روند و چراغ عقل که روشن شود ؛این نتیجه صروری خواهد بود. اما احساسات ممکن است خیلی دیر کنار بروند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام ،
    منهم با نظر شما موافقم! ما با این آقای لاریجانی شاید بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم، اما مشکل آنجاست که کسی بگوید لاریجانی هستم ولی صادق نباشد! ما با چنین لاریجانی هایی مدام مسئله خواهیم داشت! آقای علی لاریجانی، چون مدعی نیست که بخشنده و جواد است، و یا دانشمند و فاضل است و یا قاضی ای، روراست و صادق است، و از نژاد کیخسرو و اردشیر است، شاید بتواند بهتر در جبهه حق بایستد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا