خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگذارید تبریز کهن به شهر سگ‌های ولگرد شهرت یابد

اگر تعداد سگ ها و حضور آنها در خیابان ها و کوچه‌ها بیشتر شود، بیم آن می‌رود که کم کم تبریز به شهر سگ های ولگرد شهرت یابد. امید که رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نیز این مطالبه را پیگیری کرده و گامی دیگر در راستای تامین رضایت مردم بردارند.

ابوالفضل محمدی در سایت تبریز بیدار نوشت: «هر از گاهی خبر حمله سگ یا سگ های ولگرد به انسان ها و زخمی شدن یا مرگ کسی به ویژه کودکان در رسانه‌ها منتشر می‌شود. چندین سال است که سگ‌های بی‌صاحب یا ولگرد، مهمان‌های ناخوانده شهر تبریز هستند که به صورت گله‌ای یا تکی در جاهای متروکه و خرابه‌ها یا پارک‌ها و… زندگی و زاد و ولد می‌کنند و تعدادشان رو به فزونی نهاده است، به طوری که در اغلب خیابان ها و مناطق تبریز به صورت انفرادی و یا گلّه‌ای مشغول گشت و گذار هستند!

وضعیت طوری است که گویی کم کم مردم نیز به حضور انبوه سگ ها در سطح شهر اولین‌ها عادت کرده‌اند! و این سگ‌ها بدون ترس هیچ ترسی در همه جای شهر مشغول ولگردی یا جستجوی غذا بوده و گاهی نیز به شهروندی حمله می‌کنند.

حضور سگ های ولگرد در تبریز پیامدهای گوناگونی دارد:

۱- موجب ترس و وحشت شهروندان به ویژه کودکان و زنان می‌شود و امنیت روانی شهروندان به ویژه کودکان و زنان را به مخاطره می‌اندازد.

۲- هر از گاهی موجبات جراحت و مرگ کسی توسط سگ های ولگرد رقم می‌خورد، چنان که اخیرا یک کودک در باسمنج تبریز مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفت و جان باخت. برخی رسانه‌ها عامل حمله را گرگ معرفی کردند! اما پدر کودک اعلام کرد که طبق شهادت افرادی که ماجرا را مشاهده کرده‌اند، عامل مرگ کودک، سگ ها بوده‌اند. مسئولین نیز ادعای پدر کودک را تکذیب نکردند.

۳- موجب شیوع برخی بیماری ها می‌شود.

۴- موجب سرافکندگی و آبروریزی مردم تبریز در نزد گردشگران خارجی و هموطنان عزیزی که از استان های دیگر به تبریز می‌آیند، می‌شود و چهره تاریخی و کهن تبریز را مخدوش می‌کند. اگر گردشگری، خبرنگاری، نویسنده‌ای گزارش سفر خود را به تبریز منتشر کند و بنویسد که در اغلب خیابان های شهر، سگ ها نیز مشغول گردش و ولگردی هستند، چه تصویری از تبریز در ذهن مخاطب ترسیم می‌شود؟

۵- بر صنعت گردشگری تاثیر منفی می‌گذارد.

۶- زیبایی و زیباسازی شهر را زیر سؤال می‌برد.

۷- عملکرد شهرداری تبریز را نیز سوال می‌برد و این سوال مطرح می‌شود که آیا مسئولین نمی‌توانند چاره‌ای بیندیشند؟

باید پذیرفت که سوء مدیریتی در شهرداری وجود دارد که طی سال های متمادی مساله سگ های ولگرد در تبریز حل نشده است. این سوءمدیریت فقط در مساله سگ ها نیست همانطور که در ۴ بهمن، ترافیک تاریخی و بی‌‌سابقه‌ای در تبریز اتفاق افتاد. گفته می شود محلول پاشیده شده بر سطح معابر، آنقدر بی‌کیفیت بود که خودش با سردی هوا یخ زده است! تازه این محلول پاشی هم محلات و خیابان های فرعی را در برنمی‌گیرد. بالاخره رضایت و نارضایتی مردم، بایستی در عملکردها، معیار و ملاک قرار گیرد.

آیا مردم از ولگردی سگ ها در سطح تبریز و پیامدهای آن راضی هستند؟ اگر نیستند، چرا مسئولین امر، با گذشت سال ها این مساله را حل نمی‌کنند؟ ممکن است بگویند که شاید چند نفر از جمعیت تبریز، نسبت به سگ های ولگرد معترض نیستند. چنان که چند سال پیش، چند نفر از زنان سگ‌دوست در اعتراض به برخورد شهرداری با سگ ها در فضای مجازی و… هیاهو به راه انداختند. آیا طرفداری تعداد قلیلی سگ‌دوست از سگ های ولگرد، باعث می‌شود که برخی مسئولین، کاری اساسی برای پاکسازی کلانشهر تبریز از سگ ها انجام ندهند؟

امید که شورای شهر و شهردار تبریز، با درک مسئولیت خود، برنامه‌ای اساسی برای حل معضل سگ ها در تبریز تدارک دیده و اجرا کنند. در پایان نیز انتظار می‌رود استاندار جدید نیز موضوع را مورد توجه قرار داده و زمانی مشخص برای حل آن تعیین کنند. زیرا اگر تعداد سگ ها و حضور آنها در خیابان ها و کوچه‌ها بیشتر شود، بیم آن می‌رود که کم کم تبریز به شهر سگ های ولگرد شهرت یابد. امید که رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نیز این مطالبه را پیگیری کرده و گامی دیگر در راستای تامین رضایت مردم بردارند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    دوست عزیز من متوجه شدم احتمالا خود شما ذینفع هستید یا دستی در کاسه دارید
    وگرنه ….

  2. هیچ‌کی حریف این قشر از زنان سگ دوست نیست. اینجا تو تهران هم قدرت زیادی دارند و در شهرداری نفوذ بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا