خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده ناجا: کارهای بزرگی می‌کنیم اما انعکاس پیدا نمی‌کند

سردار حسین اشتری گفت: یکی از کارهای بزرگ نیروی انتظامی گام برداشتن در گام دوم انقلاب اسلامی و در چهل سال دوم انقلاب و پلیس در تراز انقلاب اسلامی است بنابراین هدف گذاری ما باید در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، فرمانده ناجا در نشست صمیمی فرمانده ناجا با جمعی از پزشکان بیمارستان امام سجاد(ع) که صبح امروز در محل این بیمارستان برگزار شد با اشاره به اینکه با یک دهم هزینه توانستند بیمارستان‌ها را تجهیز کنند، گفت: در این مدت کوتاه گامهای بلند و خوبی در معاونت بهداشت و بیمارستانهایی که در سطح کشور داریم برداشته شده و باید با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته و بیشترین تجهیزات را وارد کنیم. با یک دهم هزینه توانستیم بیمارستانها را تجهیز کنیم چرا که منابع ما و دولت محدود است. ضرورت و اهمیت توجه به موضوع بهداشت، امداد و درمان با توجه به ماموریت‌های ناجا بسیار قابل اهمیت است.

فرمانده ناجا ادامه داد: یک موقع ما هزار نفر نیرو در یک پادگان داریم اگر یک درمانگاه کوچک هم باشد می‌توان پاسخگو بود اما اگر این هزار نفر در ۵۰۰ نقطه فعالیت کنند خدمت‌رسانی به آنها دشوارتر می‌شود.

اشتری در ارتباط با مرزبانان کشور به این موضوع اشاره کرد که باید امداد رسانی در محل برای مرزبانان داشته باشیم و ادامه داد: باید ظرفیت امدادرسانی در محل داشته باشیم که سریعا مشکل در مرز و در دورترین نقطه رفع شود. باید به خانواده بزرگ نیروی انتظامی بهترین خدمات را ارائه کنیم، خانواده نیروی انتظامی برای ما اهمیت دارند اگرچه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما این کفایت نمی‌کند و باید یک حرکت هوشمندانه با برنامه ریزی کامل و استفاده از منابعی که در اختیار داریم باید یک جهش چشمگیر در خدمات رسانی داشته باشیم، این توسعه صرفا در اضافه کردن بیمارستان نیست.

اشتری این موضوع را فقط یک گام دانست و تاکید کرد که همه مشکلات از این راه حل نمی‌شود و گفت: باید راهکارهایی بیاوریم که با سرعت و کیفیت بهتر خدمات آرائه کنیم و باید خانواده کارکنان و کارکنان به خدمات درمانی ما اعتماد و امید داشته باشند، باید بیمارستان‌های نیروی انتظامی سرآمد باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای ۱۴۰۴ باید این باشد که بهترین بیمارستانها تجهیزات و‌ پزشکان را در کشور داشته باشیم. یک برنامه‌ی جامع برای مجموعه‌ی بهداد باید داشته باشیم و یک کارگروه با حضور کارشناسان در این عرصه راه اندازی شود تا بتوانیم برای پیشرفت مجموعه‌ی بهداد تلاش کنیم. ما از هر حیث باید توسعه پیدا کنیم. اگر بخواهیم به سطح ایده آل برسیم باید تلاش کنیم. یکی از کارهای بزرگ نیروی انتظامی گام برداشتن در گام دوم انقلاب اسلامی و در چهل سال دوم انقلاب و پلیس در تراز انقلاب اسلامی است بنابراین هدف گذاری ما باید در این زمینه باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: توجه به رویکرد علمی و پژوهشی و انتشار و انعکاس دستاوردها از دیگر برنامه‌هاست، ما کارهای بزرگی می‌کنیم اما انعکاس پیدا نمی‌کند. برای اینکه دستاوردهایمان را منعکس کنیم یک گروه ویژه لازم است که بدور از هر مشغله‌ای این پژوهشها و دستاوردها را منعکس کند. ما نه تنها در داخل کشور بلکه در مجامع بین المللی حرف برای گفتن داریم، امروز هر پلیسی که از دیگر کشورها از نیروی انتظامی بازدید می‌کند بر پیشرفت‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف تاکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های درمانی استفاده کنیم گفت: باید مشکلات کادر درمانی متخصصمان را برطرف کنیم ما هر کاری که در ظرفیت و توان‌مان است باید برای حفظ کادر درمانمان استفاده کنیم. برخی اوقات اگر موانعی پیش می‌آید باید آن موانع را رفع کنیم تا دلگرمی برای پزشکان، پرستاران باشد چراکه متخصصان ما در سطح ناجا سرمایه‌های اصلی ما به ویژه در بخش بهداد هستند. همچنین باید توجه لازم به شعائر اسلامی در مراکز درمانی شود ما باید اهتمام جدی به موضوعاتی که شریعت برای ما مشخص کرده داشته باشیم انجام این معیارها هیچ تداخلی با انجام کارهای ما ندارد. اگر طرح انطباق انجام شده خواست کارکنان و خواست مردم و جزیی از اهداف ما است.

اشتری ادامه داد: اولویت ما در مجموعه‌ی بهداد کارکنان و خانواده‌هایشان است اما درب بیمارستان ما برای همه‌ی مردم باز است و وظیفه‌ی ما خدمت به مردم است و برای ما فرقی نمی‌کند بیماری که مراجعه کرده از کارکنان است یا فرد عادی است، بنابراین هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی مراجعه می‌کند. فلسفه‌ی وجود نیروی انتظامی برای امنیت آسایش و آرامش مردم است بنابراین اینجا هم فرقی نمی‌کند بیمار بیمار است و باید خدمت رسانی شود البته ما هیچ چیز خلاف این نشنیدیم اما بدانید این جزو سیاست‌های ما است.


از روزهای آینده مرز خسروی بازگشایی خواهد شد

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه‌ی نشست با جمعی از پزشکان و بازدید از بیمارستان امام سجاد (ع) در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی روزانه حدود ۱۰ هزار خدمت درمانی در سطح کشور به مردم و کارکنان ارائه می‌دهد، خوشبختانه با کارهای صورت گرفته بیمارستان‌های ناجا توانستند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند. تدوین طرح جامعه توسعه بهداشت و درمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

اشتری ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته از روزهای آینده مرز خسروی بازگشایی خواهد شد و با هماهنگی لازم زائرین می‌توانند به سلامتی عبور کنند و با توجه به حجم بالای عبور و مرور می‌تواند کمک دیگر مرزها باشد.

فرمانده ناجا در ارتباط با مدیریت ناجا در ماه محرم گفت: طبق سنوات گذشته جلساتی با مسوولین هیات‌های مذهبی در سراسر کشور داشتیم و خوشبختانه همکاری‌های خوبی با مسوولین هیات‌ها صورت گرفته است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا