خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بشار اسد: آماده ازسرگیری روابط با فرانسه هستیم

یکی از اعضای پارلمان اروپا پس از دیدار با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به نقل از وی اعلام کرد، دمشق آماده گفت‌وگو و برقراری روابط مجدد با فرانسه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد لبنان، تیری ماریان، عضو پارلمان اروپا پس از دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که دو روز پیش در دمشق صورت گرفت، در توییتی به نقل از اسد نوشت، سوریه آماده گفت‌وگو و برقراری روابط مجدد با فرانسه است زیرا دو کشور در تاریخ و منافع مشترک در مبارزه با تروریسم مشترک هستند.

وی به نقل از اسد افزود:‌ فرانسه نمی‌خواهد تروریست‌های فرانسوی موجود در سوریه را باز پس گیرد، زیرا آنها بسیار خطرناک هستند اما پاریس می‌خواهد تروریست‌ها با ما باقی بمانند، زیرا آنها بخشی از سرزمین ما را اشغال می‌کنند و قانونشان را بر ساکنان تحمیل می‌کنند. منطق کجاست؟

هیئتی از نماینده حزب “تجمع ملی” راست‌گرای فرانسه به ریاست ماریانی روز پنج‌شنبه وارد دمشق شد و با اسد دیدار کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری که در توییتر منتشر شد، در این دیدار وضعیت سوریه مورد بررسی قرار گرفت و اسد به سؤالات این هیئت فرانسوی به ویژه در ارتباط با جنگ و تحولات موجود در حومه‌های حماة و ادلب پاسخ داد.

مارین لوپن، کاندیدای سابق ریاست پارلمان اروپا، رهبر حزب راست‌افراطی “تجمع ملی” را برعهده دارد و سیاستمداری فرانسوی و عضو پارلمان اتحادیه اروپا بوده و به رویکردهای راست‌گرای مخالف خود با حضور مهاجران و آوارگان در فرانسه معروف است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این در جریان سفری به مصر، برقراری مجدد روابط کشورش با سوریه را رد کرد و ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با نظام اسد مدعی شد، این نظام تمایلی برای گفت‌وگوی سیاسی نشان نداده است و عادی سازی روابط با سوریه غیرمسؤولانه است.

فرانسه در سال ۲۰۱۲ سفارتش در دمشق را بست و در آن زمان “رویکرد دولت سوریه در قبال مردمش در جریان اعتراضات مردمی” را محکوم کرد. بسته بودن سفارت‌خانه فرانسه در سوریه در دوره فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق این کشور ادامه یافت و ماکرون نیز در پی تحویل گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد، قصد ندارد سفارت‌خانه بسته کشورش در دمشق را بازگشایی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا