خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد یک نماینده از حکم مرضیه امیری و بازداشت نوشین جعفری

پروانه سلحشوری، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت: اخیراً نیز حکم مرضیه امیری و عاطفه رنگریز ابلاغ شده که احکام بسیار سنگینی برای آنها تعریف شده است، 10 یا 11 سال زندان به همراه شلاق فقط به دلیل حضور در یک اعتراض خیابانی، افسوس آنجاست که برای اختلاسگران مانند متهم ثامن‌الحجج فقط 15 سال حکم می‌دهند، این است عدالت اسلامی.

به گزارش خانه ملت، پروانه سلحشوری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود، گفت: فرا رسیدن محرم‌ و شهادت سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) و یارانش را به تمام شیعیان و آزادگان دنیا تسلیت می‌گویم، امامی که به ما آموخت اگر دین ندارید آزاده باشید اما ما به راستی چقدر نگاه و پیام اماممان را با گوش جان شنیده‌ایم؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها در درون زندان‌ها دختران جوانی فریاد دادخواهی سر می‌دهند، براساس اصل 27 قانون اساسی آزادی اجتماعی تعریف شده است اما در روز کارگر عده‌ای در حواشی مجلس برای مطالبات صنفی کارگران اعتراض کرده بودند که تعدادی زندانی شدند.

وی افزود: تعدادی از افراد زندانی شده پس از مدتی آزاد شدند اما هنوز تعداد دیگر در زندان به سر می‌برند، اخیراً نیز حکم مرضیه امیری و عاطفه رنگریز ابلاغ شده که احکام بسیار سنگینی برای آنها تعریف شده است، 10 یا 11 سال زندان به همراه شلاق فقط به دلیل حضور در یک اعتراض خیابانی، افسوس آنجاست که برای اختلاسگران مانند متهم ثامن‌الحجج فقط 15 سال حکم می‌دهند، این است عدالت اسلامی.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عکاس جوانی به نام نوشین جعفری را حبس کرده‌اند و در زندان به سر می‌برد و ندای دادخواهی او در فضای مجازی پیچیده‌ است، تصریح کرد: وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری و قوه قضائیه درخواست دارند که با رأفت اسلامی به جوانانی که در شور جوانی خود دست به اعتراض زده‌اند، بنگرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: آن زمان که آقای رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند، صحبت‌هایشان در دل مردم امید عدالت و دادخواهی را جوانه زد اما وا اسفا که دوباره شاهد تکرار احکامی هستیم که روسای پیشین قوه قضائیه در نظر داشتند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در این ماه محرم همه عزادار سرور آزادگان هستیم، امامی که در مقابل زور و قدرت به مبارزه برخواست، اما در حال حاضر چقدر به سوی احکام عادلانه پیش می‌رویم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا