خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ربیعی: تاکید روحانی بیشتر بر ظرفیت رفراندوم بود تا موضوعی خاص

سخنگوی دولت درباره‌ی مصادیق مدنظر رییس جمهور که بر استفاده از ظرفیت رفراندوم تاکید کرده است، گفت: اينكه اولویت رفراندوم در چه موضوعی باشد من اطلاعي ندارم و چيزی نشنيدم.

علی ربيعی، در نشست سخنگویی دولت در پاسخ به انصاف نیوز در باره‌ی اينكه منظور رييس جمهور از رفراندوم چيست و چه مواردی بايد به رفراندوم گذاشته شود، گفت: آنچه رييس جمهور بيان كردند اشاره به يک ظرفيت قانون اساسی است كه اين ظرفيت موجود، به ما اجازه می‌دهد در موارد مهمی كه تصميم‌گيری دشوار است، نياز به پشتوانه ملی دارد، نياز به يک اجماع دولت -در معنای اعم كلمه- و اجماع عمومی دارد و پشتوانه‌ی عظيم مردمی می‌خواهد، قضاوت مردم را برای تصمیم‌گیری، جویا شویم.

وی افزود: سخن گفتن درباره‌ی ظرفيت‌های قانون اساسی صحبتی نيست كه بشود نتيجه گيری خاصي از آن صورت داد. آنچه كه رييس جمهور گفتند اين بود كه «اگر در برخی موارد با ابهام روبرو شديم و اجماع بالایی ممكن نبود می‌توانيم به افكار عمومی رجوع كنيم». ولي اينكه در چه موضوعی باشد را من اطلاعی ندارم و چيزی نشنيدم؛ بيشتر بحث از خود ظرفيت قانونی بوده تا موضوعی خاص برای رفراندوم.

ربیعی در پايان گفت: خوشبختانه امروز عليرغم مشكلاتی كه در قضاوت‌ها، داور‌ی‌ها و برخی ناهمسويی‌هایی كه وجود دارد، در كلان وضعيت خوبی در ساخت بالای تصميم‌گيری در كشور هست و مسايل در آنجا حل و فصل می‌شود؛ بخصوص باوجود رهبری، ما مسايلمان در اختلافات شديد هم به نوعی از حل و فصل سوق پيدا می‌كند.

انتهای پيام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ظرفیتی که چند دهه است خاک خورده، بعد از این هم خاک خواهد خورد. خدا رحمت کنه ؛ مگر اینکه بهشتی و طالقانی و مطهری زنده بشن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا