خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: آمریکا آتش‌بس در ادلب را نقض کرده است

مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا با حمله به ادلب آتش بس اعلام شده در این منطقه را نقض کرد.

به گزارش ایرنا مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه روز یکشنبه در بیانیه خود اعلام کرد: واشنگتن با نقض همه توافق ها و بدون اطلاع دادن به مسکو و آنکارا، به مناطق معارت مسرین و حیعا در استان ادلب را بمباران کرد.

این مرکز روسی یادآوری کرده است که از ساعت شش روز ۳۱ ماه اوت در استان ادلب به ابتکار روسیه و ترکیه ارتش سوریه به طور یکجانبه آتش بس اعلام کرده است.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است: یک شبانه روز مانده به تاریخ اعلام آتش‌بس، هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه پروازها در ادلب را متوقف کردند.

مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه خاطرنشان کرده است: اما هواپیماهای آمریکایی به دو منطقه مسکونی حمله کردند که شمار زیادی قربانی شده و خرابی‌های زیادی ببار آمده است.
«طرف آمریکایی می‌گوید که در حمله هوایی مرکز فرماندهی القاعده در سوریه که امنیت شهروندان آمریکایی را تهدید می کرد، نابود شده است.»

در پایان بیانیه گفته شده است: آمریکا با حمله هوایی خود به ادلب، آتش‌بس در این منطقه را به خطر انداخته است.

خبرگزاری رسمی سوریه بامداد دیروز شنبه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که آتش بس در استان ادلب در شمال غرب این کشور آغاز شده است.

این مقام نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود، به سانا گفت: ارتش سوریه از بامداد روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) و با حفظ حق پاسخگویی نسبت به هرگونه نقض این آتش بس از سوی تروریست ها، با این اقدام در منطقه کاهش تنش در  ادلب موافقت کرده است.

بر اساس توافق آستانه و سوچی میان آنکارا و مسکو، قرار بود ترکیه از مهر ماه سال ۱۳۹۷ با استقرار ۱۲ برجک دیدبانی بر برقراری آتش بس و تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین عناصر تروریستی در این مناطق نظارت داشته باشد، ولی عملا تروریست ها با نادیده گرفتن توافق مزبور از تحویل سلاح هایشان، خودداری کردند.

استان ادلب با ۱۱ درصد از  مساحت ۱۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربعی سوریه، در غربی ترین نقطه از خاک  این کشور و در کنار استان های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا