خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس فدراسیون فوتبال: ویلموتس هنوز مطالباتش را نگرفته است

«مهدی تاج»، رئیس فدراسیون فوتبال گفت که مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده و با وضع تحریم‌های جدید، تحت هیچ عنوانی هیچ پولی را نمی‌توانیم از فیفا بگیریم.

به گزارش ایرنا مهدی تاج در حاشیه بازدید از تمرین تیم ملی فوتبال ساحلی در کمپ تیم‌های ملی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی مارک ویلموتس اظهار داشت: تیم ملی بزرگسال اوضاع خوبی دارد و ۱۳ بازیکن در تمرین امروز داشتیم و حدود ۱۰ بازیکن نیز طی روزهای آینده اضافه می‌شوند و فردا (دوشنبه) ۱۱ شهریور نیز جلسه‌ای با ویلموتس خواهم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: برای تیم فوتبال بزرگسالان نسخه متفاوتی را پیچیده‌ایم و در آغاز این کار نیز روز گذشته(شنبه) نهم شهریور جلسه ویلموتس با سرمربیان لیگ برتری برگزار شد که اتفاق بسیار خوبی بود. در این جلسه ویلموتس صحبت‌های سرمربیان را شنید و آنها نیز صحبت‌های ویملوتس را شنیدند و جلسه خوبی بود و معتقدم کسانی که نیامدند ضرر کردند. البته برخی سرمربیان، کمک های خود را فرستاده بودند که برای ما قابل فهم بود اما نیامدن برخی سرمربیان برای من قابل توجیه نیست.

وی درباره تسویه مطالبات ویلموتس گفت: از نجابت ویلموتس گاهی خجالت می‌کشیم و کسان دیگری بودند تا پول نمی‌گرفتند کار نمی گرفتند. خود ویلموتس هم می‌گوید شما مشکلاتی دارید و می‌دانم که در حال تلاش هستید تا مشکلات را برطرف کنید. بانک‌های متفاوتی را به سرمربی تیم ملی معرفی کردیم  و او نیز بانک‌های را معرفی کرده اما به خاطر مشکلاتی که داریم تا الان نتوانسته‌ایم مطالبات او را پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: قبل از تحریم‌های جدید، فیفا می‌پذیرفت طلب ما را به فرد ثالث بدهد. یعنی قراردادی را می بردیم فیفا و به عنوان مثال فیفا پول را به حساب کی‌روش واریز می‌کرد. هر چند در آن زمان نیز تاخیرهایی داشتیم یا مثل همین موضوع استقلال که به تازگی انجام شد.

تاج گفت: بنابراین در گذشته فیفا وقتی مطمئن می‌شد ما به کسی بدهکار هستیم این پول را می پذیرفت و جابجا می‌کرد اما الان با تحریم‌های جدید نامه‌ای از فیفا دریافت کردیم که نوشته هیچ بانکی حاضر نیست پولی را به نام ایران بگیرد و نمی توانیم هیچ پولی را از فیفا تحت هیچ عنوانی بگیریم و همین مساله شرایط را سخت و پیچیده کرده است.

تاج افزود: در مجموع ویلموتس هنوز قسط اول خود را نگرفته و یک الی یک ماه و نیم دیگر قسط دوم می‌رسد و مطالبات سرمربی تیم ملی، دو پرداخت می‌شود.

وی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال قهر ویلموتس گفت: بحث قهر و شتی نداریم اما قراردادی را امضا کردیم و باید پرداخت کنیم. در همین ارتباط پیشنهاداتی را به دولت دادیم و با وزیر ورزش نیز صحبت کردم که به اندازه طلبی که از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم به ما پول بدهند و ما همین پول را به دولت حواله کنیم تا برود و بگیرد. دولت اگر دقیقا همان مقداری از فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا طلبکار هستیم بدهند مشکل‌مان حل می‌شود.

رئیس فدراسیون وفتبال بیان کرد: بانک مرکزی یک نامه خوبی برای ما زده که ممکن است به نتیجه برسیم و پولی را از این مبادی بگیریم. اینتفانتیو قول داده ظرف یک ماه آینده که البته این مدت دو بار تمدید شده، این پول را مبادله کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته یک سری پول می‌توانستیم از سفارت مالزی به صورت رینگیت (واحد پول مالزی) بگیریم و تبدیل کنیم و همین مساله خیلی از گرفتاری‌ها را رفع می‌کرد اما الان حساب سفارت مالزی را هم به خاطر فوتبال تحریم کردند.

تاج توضیح داد: مرضیه افخم سفیر ایران در مالزی یک حسابی داشت که این پول‌ها به آن حساب می رفت و ما از آنجا می گرفتیم که آن حساب هم الان مسدود شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تقاضا کرده بودیم در فوتبال ساحلی جوان‌گرایی صورت گیرد که خوشبختانه این کار انجام شد و اکنون ترکیب تیم ملی نسبت به اردوهای قبلی جوان است ضمن اینکه از بازیکنان با تجربه نیز استفاده شده و تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه در اردو حضور دارند.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رده بندی فیفا جایگاه سوم را دارد و باید از این عنوان دفاع و حتی آن را بهبود ببخشد، گفت: در قرعه کشی صورت گرفته، ایران با تیم‌های قدرتمندی هم گروه شده است و در این گروه اوکراین قهرمان اروپا، سنگال قهرمان آفریقا و پاراگوئه قهرمان آمریکایی جنوبی حضور دارند و ایران نیز بهترین تیم آسیاست.

رئیس فدراسیون فوتبال هدف از حضور در تمرین تیم ملی فوتبال ساحلی را تقدیر و تشکر از زحمات بازیکنان این تیم عنوان کرد و افزود: قول داده بودیم در محل همین زمین، یک رختکن و محل گرفتن دوش ایجاد کنیم که خوشبختانه انجام شد و یک زمین ساحلی نیز در مجاورت اینجا در دست احداث داریم و بابت هر کامیون خاکی که از چابهار می‌آید، ۶ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای ساختمان خوابگاه در حال ساخت بانوان ۳۰۰ هزار دلار پول به شکل عجیب و غریبی گرفتیم و برای احداث ساختمان فدراسیون فوتبال که خود اینفانتینو کلنگ آن را زده و اتفاق خیلی خوبی بود، فیفا ۲ میلیون دلار تصویب کرد ولی همواره با همسایه‌ها درگیر هستیم و هر روز باید از پنجره بیرون بیایم و از همسایه‌ها به خاطر عملیات عمرانی معذرت خواهی کنم. در حال حاضر سازمان لیگ هم همین وضع را دارد و اصلا جای پارکینگ ندارد و خود پارکینگ را لابی کردیم. فوتسال و فوتبال ساحلی نیز همین وضعیت را دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به کمپ تیم‌های ملی گفت: برخی مربیان خارجی در بازدیدی که داشتند از یک چنین کمپی لذت بردند و آبروی جمهوری اسلامی را حفظ کرده و برای کشور و فوتبال ایران یک عزت است و برخی‌ها می گویند یک چنین چیزهایی را در کشور خودمان هم ندیدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به گله‌های مطرح شده مبنی بر کیفیت پایین توپ‌های لیگ برتر گفت: گله از بابت این بود که چرا فدراسیون فوتبال به اعتراض‌ها درباره کیفیت پایین توپ‌ها اهمیت نمی‌دهد. در همین ارتباط از سازمان لیگ خواستم به سرعت موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند. از سازمان لیگ خواستم در مدت زمان مشخصی هم برنامه یکساله لیگ را بدهد و وضعیت توپ‌ها را نیز تعیین تکلیف کند.

تاج درباره حل مشکل دیدارهای ایران و عربستان و نمایندگان این دو کشور برابر یکدیگر گفت: در حال حاضر پست‌های کلیدی خوبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. رئیس استیناف که از قوی‌ترین ارکان کنفدراسیون فوتبال آسیاست، یک ایرانی است و ارتباطاتش خوب است. همه رأی‌هایی که در گذشته علیه ایران صادر شده در همین کمیته استاف بوده است.

وی گفت: در مجموع امیدوارم شیخ سلمان بتواند این مشکل را حل کند. اگر سیاسی نبود مانند بحث قطر، کنفدراسیون فوتبال آسیا رای می‌داد اما چون ماجرای سفارت پیش آمد، حل کردنش فقط از طریق تفاهم و توافق است. در CAS نیز ما در همین ارتباط شکایت کردیم اما برنده نشدیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا