خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرصتی مغتنم برای بخش خصوصی

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در تلگرام نوشت:

در بازگشت از الجزایر در جمع خبرنگاران عزیز به محور مذاکراتم با مقامات ارشد آن کشور اشاره کردم اما به دلیل اهمیت جایگاه سیاسی و اقتصادی الجزایر، لازم دیدم در اینجا هم چند نکته را ذکر کنم.

اول. در شرایط نوین بین‌المللی و پس از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های زیادی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور فراهم شده است. این موضوع منحصر به حوزه سلامت نیست در حوزه‌های صنعت و کشاورزی، نفت و گاز و راه و شهرسازی هم فرصت‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

دوم. در این سفر علاوه بر امضای چهار سند همکاری مشترک و تفاهم‌نامه‌ای میان انستیتو پاستور ایران و انستیتو پاستور الجزایر که قدمتی 120 ساله دارد، خط تولید یک دارو با مشارکت بخش خصوصی ایران در الجزایر افتتاح شد. این در حالی است که الجزایر سالانه دو میلیارد دلار واردات دارو دارد. بنابراین اکنون عرصه سلامت در آن کشور جای فعالیت بسیار دارد و امیدوارم بخش خصوصی از فرصت‌های پیش آمده برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی تولید دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌ی لازم را ببرد و با انتقال دانش و تکنولوژی، از بازار فروش این کشور و صادرات محصولات خود به قاره آفریقا استفاده کند.

سوم. همکارانم در سازمان غذا و دارو آماده‌ی انجام نهایت همکاری با تولید کنندگان عزیز هستند و بر اساس توافقات انجام شده، سفرای دو کشور برای ثبت دارو و تولید و سرمایه‌گذاری مشترک به بخش خصوصی کمک خواهند کرد.

اراده‌ی مسئولان ارشد دو کشور برای توسعه‌ی روابط نیز اطمینان لازم را برای تحرک بیشتر بخش خصوصی ایجاد کرده و من به مدیران و فعالان این بخش اطمینان می‌دهم در الجزایر فرصت‌های مناسبی فراهم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا