خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دغدغه های فرهنگی مانع فرزند آوری است

زنجان-استاندار زنجان گفت: عمده مشکل و مسئله در راستای عدم فرزند آوری خانواده ها و تمایل به تک فرزندی در بین آنها، مسئله و ریشه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت در محل استانداری زنجان، به دغدغه‌های مطرح شده مبنی بر دغدغه و نگرانی‌های بانوان شاغل در دستگاه‌ها، در خصوص فرزندآوری و مشکلات مربوطه به ویژه برای بانوان با استخدام قراردادی در برخی از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد حقوق بانوان شاغل، ازجمله قراردادی‌ها را به خاطر مرخصی زایمان قطع کند.

وی اظهار داشت: در کشور ما وضعیت فرزندآوری و نرخ باروری تا سال ۹۵، مطلوب بود و این نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی، مانع مهم برای خانواده‌ها در حوزه فرزند آوری نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه عمده مشکل و مسئله در راستای عدم فرزند آوری خانواده‌ها و تمایل به تک فرزندی در بین آنها، مسئله و ریشه فرهنگی است، گفت: باید یکسری حمایت‌هایی هم از بانوان شاغل که نسبت به فرزند آوری اقدام می‌کنند به عمل آید و امتیازهایی داده شود.

افشارچی به حمایت‌های تامین اجتماعی از مادران و فرزندان اشاره کرد وابراز داشت: تامین اجتماعی در این کشورها، حمایت‌های لازم را از مادران دارای فرزند که همسرانشان آنها را رها کرده‌اند.

استاندار زنجان به سیاست‌های تشویقی در راستای افزایش جمعیت در بسیاری از کشورها اشاره کرد و یاد آورشد: در برخی از کشورها مالیات‌هایی که پرداخت می‌شود، به ازای هر فرزند، بخشی از آن مالیات‌ها به خانواده‌ها برگردانده می‌شود.

افشارچی بر لزوم توجه بیشتر به مادران باردار تاکید کرد و گفت: بانوان باید در بخش زایمان از بهترین و مطلوب‌ترین خدمات بهره مند شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. من نمی دانم این آقا که توانایی مقایسه نرخ تورم امسال را با سال 95 را ندارد چگونه استاندار شده است مهمترین مانع در ازدواج و فرزند آوری مسایل اقتصادی است بیایید مثل کبک سرمان را زیر برف نکنیم و واقعیت ها را حاشا نکینم هر چند این رویه در میان سیاستمداران جمهوری اسلامی یک رویه و معضل فرهنگی است اصلاح هم نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا