خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سخنگوی دولت درباره‌ی انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره‌ ناهید

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت به ابهامات مطرح شده درباره انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره ناهید توضیح داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی اظهار کرد: آنچه که در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت این است که انفجار در سکو اتفاق افتاده و اصلا ماهواره ای منتقل  نشده بوده است.  اساسا در مرحله تست بوده و نه پرتاپ . در میادین تستی که ما داریم مثل تست سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد. در دنیا شبیه به این موضوع زیاد صورت می‌گیرد. حتی در کشورهای پیش رفته هم ما انفجارهای متعدد و مهیبی در این زمینه ها داشتیم. در این اتفاق نه کشته داشتیم و نه از نظر جانی مشکلی داشتیم.

وی یک یحث و خطای فنی ادامه داد: همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک بحث فنی بوده است. کاملا هم مشخص است بحث فنی چگونه اتفاق افتاده است.

ربیعی یادآور شد: دو جریان خبری در این میان شکل گرفت؛ یکی در صدد القای این موضوع بود که کسانی هستند در موسسات ما که می خواستند کار جاسوسی و خراب کاری بکنند که اصلا کارشناسان ما روی این موضوع صحه نمی گذارند و به نوعی این نظر سوء استفاده برای قدرت نمایی است.

وی افزود: دوم آنکه ما نمی دانیم چه طور است که رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا عکس می گذارد، توییت می کند، عکس ماهواره ای منتشر می کند و با یک ذوق زدگی با موضوع رفتار می کند؛ این کارها اصلا قابل فهم و درک نیست.

ربیعی در پایان گفت: شاید از بی سوژگی در مورد ایران است که همچین موضوعی را در مورد ایران مطرح می کنند. این امر کاملا مشخص است و معلوم است بر اثر چه موضوعی اتفاق افتاده است. دانش ما هم هر روز در این رابطه رو به گسترش و فزونی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا