خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دانشجوی دکتری هیچگاه اتفاق نمی‌افتد»

منصور غلامی، وزیر علوم گفت: رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دانشجوی دکتری هیچگاه اتفاق نمی‌افتد.

غلامی در گفت‌وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان دکتری رانتی عمل می کند؟ گفت: رانتی عمل کردن دانشگاه تهران در پذیرش دانشجویان دکتری هیچگاه اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه گفت: دانشجویان دکتری را سازمان سنجش بر اساس نمرات آزمون معرفی می‌کند و از بین آن‌ها تمام دانشگاه‌های کشور اختیرا دارند بر اساس مصاحبه تعدادی را انتخاب کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: اینکه تعدادی از داوطلبان که در دانشگاه مد نظر خود پذیرش نمی‌شوند شروع به جوسازی علیه برخی دانشگاه‌ها کنند و ادعای اعمال نظر دانشگاه‌ها را مطرح کنند رسم و عادت خوبی نیست.

غلامی در ادامه بیان داشت: دانشگاه‌های کشور مراکز علمی هستند و بعید است یک عضو هیات علمی خارج از شاخص‌های علمی دانشجویی را جذب کند که قرار است ۵ سال با آن‌ها کار کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: از طرف دیگر حیثیت علمی استاد به کاری که آن دانشجو انجام می‌دهد وابسته است پس حتما تلاش می‌کنند بهترین دانشجو علمی را انتخاب کنند.

غلامی افزود: اینکه برخی جو سازی کنند اصلا کار درستی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. وزیر بگوید! کسی باور نمی کند! حداقل دست اندکاران آزمون ها و کارشناسان آموزشی دانشگاه ها باور نمی کنند! نه تنها دانشگاه تهران همه دانشگاه ها در مصاحبه به دانشجویان مد نظر و آشنایان خود نمره حداکثری مصاحبه را می دهند و حتی در مصاحبه دانشجویان دیگر را تحقیر می کنند که شما با این وضعیت خراب! ارشد را کجا گذرانده ای؟ نمره مصاحبه تاثیر صد در صدی در کنکور دکتری دارد و یقینا مسئولین و صاحبان نفوذ این شیوه را فقط برای جذب خود و واستگان خود گذاشته اند! علاوه بر این مگر وزارت علوم نگفته که خارج از ضوابط سنجش دانشجوی دکتری گرفته نشود با این وجود همه دانشگاه های قم جدا از سنجش، خودشان دانشجوی دکتری با سلیقه صد در صدی خودشان می گیرند! دانشگاه معارف، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه مذاهب اسلامی و … از این دسته اند! بین روحانیون عزیزی که در دانشگاه ها و در دکتری پذیرفته شده اند و مسئولین عزیزی که جذب دوره دکتری شده اند نمایندگان نهاد در دانشگاه ها، رئیس، نماینده و …. بسیارند فقط یک بررسی بفرمایید! آموزش عالی صد در صد آموزش مالی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا