خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همکاری شهاب حسینی و صداوسیما قطعی شد

روزنامه جام جم، رسانه‌ی وابسته به سازمان صداوسیما نوشت: شهاب حسینی با انتشار ویدئویی در فضای مجازی به شایعات جدایی‌اش از «شکرستان» پایان داده و از ادامه همکاری‌اش با این مجموعه خبر داد. شایعه قطع همکاری این بازیگر با مجموعه شکرستان، زمانی شکل گرفت که عده‌ای آگاهانه و از روی عمد با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی در صدد مخدوش کردن محبوبیت این بازیگر نزد مخاطبان تلویزیون و به خصوص مخاطبان شکرستان برآمده بودند.

گرچه شهاب حسینی با انتشار متنی در فضای مجازی به این شایعات پاسخ داد، اما همچنان خبر همکاری نکردنش با این مجموعه در فضای مجازی دست به دست شده و به قوت خود باقی مانده بود. این در حالی است که رئیس مرکز صبا نیز در گفتگو با رسانه‌ها و از جمله جام‌جم خبر قطع همکاری شان را با آقای سوپر استار تکذیب کرده بود و همچنین عنوان کرد از این پس قرار است از سایر بازیگران سینما نیز برای همکاری با این مجموعه دعوت شود.

اما عده‌ای سودجو همچنان به‌دنبال کسب منافع شخصی خود از این ماجرا بودند که با حرکت زیرکانه شهاب حسینی به قولی تیرشان به سنگ خورد. شهاب حسینی با انتشار ویدئویی در کنار مسعود صفوی، تهیه‌کننده شکرستان در حال ضبط این مجموعه در استودیو به همه ابهامات پاسخ و به شایعات خاتمه داد. وی به مخاطبان مجموعه گفت: «مردم عزیز به خصوص بچه‌های خوب، با آقای مسعود صفوی به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود شکرستان را رها کرد، هرطوری بود خودمان را به هم رساندیم تا دوباره بتوانیم با هم قسمت‌های جدید را ادامه دهیم، امیدوارم هر چه اتفاق می‌افتد مورد پسند شما باشد و خوشتان بیاد.»، اما حضور دوباره شهاب حسینی در مجموعه شکرستان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. چرا آقای سوپر استار با یک پویانمایی همراه شده است؟ باما باشید!

طعم دلچسب روایت

با نگاهی اجمالی به آثاری که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته، چه در سینما و تلویزیون و چه روی صحنه تئاتر می‌توان این‌گونه نتیجه گیری کرد که شهاب حسینی علاقه‌مند به تجربیات مختلف و متفاوت است که راوی یک مجموعه پویانمایی می‌تواند تجربه دلچسبی برای وی باشد. به عنوان مثال حضورش در قالب نقش‌های متفاوتی که در سینما و تلویزیون عهده‌دار بوده است. از گروس، استاد دانشگاه که دوستدار محیط‌زیست در «طعم شیرین خیال» است گرفته تا ایفای نقش یک بیمار در «حوض نقاشی» و ایفای نقش شهید بابایی در «شوق پرواز»، همگی نشان دهنده علاقه وی به تجربیات مختلف است.

به احترام مخاطب

با توجه به استقبالی که طرفداران شکرستان و حتی طرفداران شهاب حسینی از حضور وی در این مجموعه کردند و بازتاب گسترده‌ای که در فضای مجازی داشت، وی را علاقه‌مند به تداوم این همکاری کرد که به‌رغم سفر و مشغله‌های کاری حضور در این کار را پذیرفت. چرا که شکرستان به دلایلی که عنوان شد، مجموعه جذابی است و همراهان این مجموعه از حضور شهاب حسینی به‌عنوان جایگزین زنده یاد مرتضی احمدی استقبال کردند.

از طرفی طرفداران این بازیگر نیز با ابراز علاقه‌مندی به حضور او در یک مجموعه پویانمایی و شنیدن صدای مورد علاقه شان در تلویزیون این شوق و انگیزه را در وجود او ایجاد کردند که با وجود پیشنهاد‌های خوبی که در زمینه‌های مختلف دارد، راوی شکرستان را به احترام مخاطب بر هر کاری ترجیح دهد.

ایجاد انگیزه با ارقام نجومی!

در ابتدا شاید این تصور وجود داشت که مقوله دستمزد باعث شده تا این بازیگر در برنامه ریزی‌های شخصی و کاری اش تغییر ایجاد کرده و خود را ملزم به همکاری با این مجموعه کند که با صحبت‌های رئیس مرکز پویانمایی می‌شد به این نتیجه رسید که رقم دستمزد آنچنان ویژه نیست که وی را علاقه‌مند به حضور در این مجموعه کند. به این دلیل که شهاب حسینی در طول این سال‌ها به قدری توانایی از خودش نشان داده که اغلب پیشنهاد‌های مالی خوبی در این زمینه دارد و رقم دستمزدی که بابت روایت این مجموعه می‌گیرد، به اصطلاح آنقدر دندان‌گیر نیست که این انگیزه را در او به وجود آورد.

احیای دوران شیرین کودکی

به‌دلیل ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی که این بازیگر دارد، ممکن است یکی از دلایل همکاری اش با این مجموعه علاقه شخصی وی به پویانمایی و به‌خصوص شکرستان و شخصیت‌ها و داستان‌های جذابش باشد که باعث شد او همچنان به همکاری‌اش با شکرستان ادامه دهد. حسینی از جمله بازیگرانی است که هنوز هم می‌توان در رفتار و کلام و حتی بازی‌اش به‌وجود کودک درونش پی برد. از آنجا که او پدر دو فرزند است، ممکن است مانند اغلب مردم به دیدن پویانمایی و سرگرمی‌های دوران کودکی علاقه داشته باشد.

«شکرستان» یک درخشش هنری

شکرستان از معدود پویانمایی‌هایی است که توانست در مدت کوتاهی مورد توجه مخاطبان گسترده‌ای قرار بگیرد. مخاطبانی که در رده سنی خاصی قرار نداشتند و در کنار بچه‌ها، بزرگ‌ترهایشان را نیز با خود همراه کردند. اتفاقی که شاید برای کمتر مجموعه پویانمایی‌ای می‌افتد که تا این حد شخصیت‌ها و موقعیت‌هایش برای مخاطبانش جذاب و دوست داشتنی باشند. به تعبیری می‌توان گفت شکرستان همه ویژگی‌های یک پویانمایی جذاب را دارد.

از شخصیت‌پردازی و قصه‌ها در بخش فیلمنامه گرفته تا گویندگی و صداپیشگی کاراکتر‌های اصلی مجموعه و روایت داستان‌ها با صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی که به جذابیت این کار افزود. شاید همین استاندارد بودن کار بود که گروه را بر آن داشت برای تداوم موفقیت و به تکرارنیفتادن سراغ ستاره‌های سینما برود که استارت این کار با حضور شهاب حسینی رقم خورد؛ بنابراین یکی از موفق‌ترین آثار تلویزیونی در زمینه پویانمایی بی‌شک مجموعه شکرستان است.

گرچه در مقطعی نیز به‌دلیل استقبال خوبی که از انیمیشن این کار شد، گروه تصمیم به ساخت مجموعه عروسکی آن گرفت که البته نتوانست موفقیت گذشته را تکرار کند. از همین‌رو خیلی زود به کار خود پایان داد. با این حال شخصیت‌های این مجموعه در نوع خود بی‌نظیرند و نویسنده، پردازش درستی از شخصیت‌ها داشته است.

شخصیت‌هایی که به‌دلیل جذابیت، آثار فراوانی از آن‌ها در قالب عروسک و نوشت‌افزار روانه بازاز شد و طرفداران بسیاری هم پیدا کرد. «اسکندر» و «ننه‌قمر» شخصیت‌هایی هستند که توانسته‌اند بین مخاطبان محبوبیت بسیاری کسب کنند. شاید بتوان گفت شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی «شکرستان» آینه رفتار مردم است و به همین دلیل توانسته‌اند مورد توجه قرار گیرند.

این مجموعه در کنار جذابیتی که برای مخاطبان خود دارد، حتی توانسته نگاه منتقدان را نیز به خود معطوف کرده و از این‌رو در جشنواره‌های مختلف جوایز بسیاری را از آن خود کند؛ از جمله جایزه بهترین پویانمایی کودک در دوازدهمین جشن سینمای ایران و بهترین کارگردانی پویانمایی در جشنواره جام‌جم.

حتی در نظرسنجی‌ای که توسط صداوسیما در سال ۱۳۹۰ انجام شد، شکرستان با ۹۰ درصد مخاطب، رتبه دومین برنامه کودک پربیننده را از آن خود کرد. نورالدین زرین‌کلک، یکی از انیماتور‌های پیشکسوت ایرانی نیز در تمجید از «شکرستان»، این مجموعه را به‌عنوان یک درخشش هنری و کامل‌ترین پویانمایی تاریخ معاصر ایران نام برد.

شخصیت و صدای کاریزماتیک آقای بازیگر

کمتر بازیگری را در سینما و تلویزیون سراغ داریم که به اندازه شهاب حسینی جذاب و محبوب باشد؛ بازیگری که هم به‌عنوان بازیگر مقابل دوربین و روی صحنه می‌تواند تماشاگر را میخکوب و با خود همراه کند و هم با صدای دلنشینش می‌تواند جریان ساز شود. شاید به دلیل شخصیت کاریزماتیکی است که به طور ذاتی در خود دارد و می‌تواند هم با صدا و هم با بازی‌اش مورد توجه قرار بگیرد.

به همین دلیل توانست از اجرای یک برنامه تلویزیونی خود را به سردر سینما‌ها برساند و در صدر علاقه‌مندی‌های هنردوستان قرار بگیرد. سیروس مقدم، نخستین کارگردانی بود که برای اولین‌بار ریسک کرد و نقش اول یک سریال تلویزیونی مهم را به شهاب حسینی سپرد.

شاید از همان ابتدا به کاریزماتیک بودن این بازیگر پی‌برده بود و می‌دانست که می‌تواند محبوبیت بسیاری را در مدیوم‌های مختلف کسب کند. تا جایی که این محبوبیت را با صدای خود به عنوان راوی مجموعه «شکرستان» کسب کرد و وقفه کوتاهی که باعث شد به‌دلیل مشغله‌های کاری و سفر نتواند با گروه سازنده همکاری کند، با واکنش‌های منفی از جانب علاقه مندانش روبه‌رو شده و او را ناچار به ارائه توضیح کند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا: پول؟! اصلا!

محمد رحیم لیوانی، رئیس مرکز پویانمایی صبا در گفتگو با جام‌جم درخصوص حضور دوباره شهاب حسینی در مجموعه «شکرستان» بیان کرد: از ابتدا قرار و توافق ما برای همکاری با آقای حسینی صد قسمت از برنامه بود. اما آقای حسینی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود و تصور می‌کرد که صد قسمت با هم آماده می‌شود. اما از آنجا که این مجموعه بخش بخش آماده می‌شود و ما هم اصرار داشتیم از عید قربان تا عید غدیر برنامه پخش شود، در این مقطع آقای حسینی سفر بود و شرایط برای حضورش مهیا نبود. اما الان این شرایط مهیا شده و آقای حسینی هم در حال ضبط و همکاری با این مجموعه است.

وی درباره مبحث مالی و توافقی که با این مجموعه داشته هم توضیح داد: فکر نمی‌کنم بحث مالی خیلی در این زمینه چه برای ما و چه برای آقای حسینی مهم بوده باشد. شاید بیشتر اعتبار برنامه و تجربه‌ای که آقای حسینی در این مجموعه دارند، بیشتر مدنظر بوده است.

لیوانی درباره این‌که چه چیزی باعث شد تا شهاب حسینی بار دیگر با این مجموعه همکاری کند عنوان کرد: از ابتدا بنای ما بر این بود که اگر دو طرف رضایت دارند، این همکاری ادامه پیدا کند. من فکر می‌کنم آقای حسینی مجموعه اول را که کار کرد، بازتاب خوبی بین مخاطبان و طرفدارانش داشت و همین استقبالی که از حضور آقای حسینی در مجموعه شد، باعث شد تا به ادامه آن تشویق شوند و برایشان تجربه خوب و شیرینی بود؛ بنابراین نتیجه کار و استقبال مخاطبان باعث شد به ادامه کار در شکرستان علاقه‌مند باشد و به همین دلیل این همکاری ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا