خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات بدهی ۶۹هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شهرداری تهران با اعلام بدهی ۶۹هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد میزان دقیق بدهی شهرداری تهران براساس آخرین بررسی‌ها، گفت: براساس گزارش شهردار تهران که به تفکیک ارائه شده، جمع کل بدهی شهرداری تهران ۶۹هزار میلیارد تومان است که بیشترین حجم بدهی‌ها که حدود ۳۰هزار میلیارد تومان می‌شود، به بانک‌ها و موسسات بانکی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه بدهی به سازمان مالیات، تامین اجتماعی، اشخاص حقیقی و حقوقی و… در مراتب بعدی بیشترین بدهی‌های شهرداری تهران قرار دارند، افزود: جمعا با احتساب بدهی بانک‌ها، رقم کل بدهی شهرداری ۶۹ هزار میلیارد تومان می‌شود. این نشان می‌دهد که مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است؛ چراکه پروژه‌ها را در حالی پیش بردند که پولش را ندادند و حالا مدیریت شهری جدید باید بدهی‌ها را پرداخت کند.

فراهانی با بیان اینکه گزارش خزانه‌دار شورا نیز نشان داد که در چهار ماه اول سال،  رشد بدهی‌ها زیاد بوده است، گفت: این درحالی است که علیرغم کسری  ۱۰درصد کسری بودجه، بیشترین رشد پرداختی در حوزه دیون بوده که ۱۸۰درصد پرداخت شده و نشان دهنده عزم مدیریت شهری برای پرداخت دیون است.

رئیس کمیته بودجه شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت دیون با اشخاص حقیقی و پیمانکاران است، در مورد تهاتر املاک با بدهی‌ها،  ادامه داد: مبنای تهاتر بر این است که شهرداری صرفا زمین را در ازای بدهی‌اش تهاتر نکند، بلکه مجوز صدور پروانه و بارگذاری را نیزلحاظ  کند که باید در این مورد بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

فراهانی در مورد وصول طلب‌های شهرداری از دولت با بیان اینکه طلب ادعایی شهرداری از دولت، بین ۱۰تا ۱۵هزار میلیار تومان است، افزود: اگر این طلب شهرداری مستقیما با بانک‌ها تهاتر شود، کمک بزرگی به شهرداری تهران شده است و به نظر می‌رسد که در حال حاضر با توجه به کمبود منابع، مدیریت بدهی و تهاتر با دولت مهم‌ترین اقدام است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا